1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507587 inlägg · 4105 ämnen

Linköping-MODO

« · 198574 · » Till forumet

Sv: Linköping-MODO
poffa: Luleå fortsätter att göra mål i slutet av perioderna...
Kommentera

poffa: MODO har egentligen bara en utvisning, enormt disciplinerat av samtliga spelare att inte dra på sig onödiga utvisningar...
Kommentera

Bra Luleå. Håll ihop det här nu så har vi ett ordentligt glapp neråt.
Kommentera

Wewillwintoday:

Och så kan vi då glädjas åt att det är slut i Linköping. Modo vann med 4-1 och det känss såååå skönt. Tack för det, Televerket.
Kommentera

Hmm. Har swehockey.se tappat kontakten med matchen? Den borde nästan vara slut nu...
Kommentera

poffa: I´ll take your word for it :D

Underbart!

Bortaspelet fortsätter att fungera, 3 raka bortasegrar!
Kommentera

Wewillwintoday:

Jag bara vidarebefordrar vad de sa på Sportradion.
Kommentera

poffa:

Gött! Ska de börja vinna på hemmaplan snart också, kanske? På lördag vore bra... ;)
Kommentera

Frisco:

Rögle och MIF i kvalserien, håhåjaja.
Jag ska ta bilder åt dig - jag lovar.
Blod svett - och skånska tårar.

Ey - poesi på torsdagskvällen. :-)
Kommentera

westerlind:

Linköpings HC - MODO Hockey 1 - 4 (1 - 2, 0 - 2, 0 - 0) Live
(Elitserien) Final score
Kommentera

poffa:

3 raka vinster på bortaplan, 3 raka förluster på hemmaplan. Pirro effekten?
Kommentera

Lumber Jack:

Glöm inte ansiktshygienen.
Kommentera

Lumber Jack:

Vi kunde haft sex raka förluster med Brithén också så jag vet inte vad jag skall säga.

Jo jag vet en sak:
BÄNKA WILDE NU!!!!
Kommentera

poffa:

Wilde är glömbar så länge räddningsprocenten hos den som står ligger över 95. Mer dalmål i svenska elitseriebås!
Kommentera

Björn VII:

Med tanke på hur målet gick till borde det varit 100%. Hoppas Riksman är tillbaka till matchen mot Luleå.
Kommentera

poffa:

Men säg det inte så att Frisco hör det. Han har fått för sig nåt annat.
Kommentera

poffa:

Du menar att Riskman inte hade lyckats få till något sätt att få den mellan benen eller följa med in i målet av puckens kraft (lex: senaste TIK-matchen)?

Nåja...forza fladder-målvakter, en dag skall även du se deras storhet :-)
Kommentera

poffa: Håller med dig in med Riksman mot luleå så kanska modo kan vinna i kempis igen.
Kommentera

Lumber Jack:

På lördag vinner de hemma igen. Det har jag bestämt.
Kommentera

knaskamilla: Ok då känns det bättre.
Kommentera

knaskamilla:

Okidoki, du får bestämma.

Ett litet tillägg bara: Gudrun muuuuhhhaaaaaahh. (Kunde inte hålla mig)
Kommentera

knaskamilla: Då får du tänka om . Jag har bestämmt att Luleå tar sin sjunde raka.
Kommentera

Björn VII: Statistiken tror jag inte det minsta på.

Hirsch gjorde en bra match idag, men jag tror ändå att Riksman är bättre. I Scandinavium senast var han klart bättre än Norrena(om det nu säger nåt).
Kommentera

Portello: Nej vi har bestämmt att det blir modoseger så det så.
Kommentera

Portello:

Ja, men nu bestämde jag först, och dessutom stavade du bestämt fel, och dessutom sa LJ att jag faktiskt FICK bestämma. Så det så. Ha!
Kommentera

Portello:

Ledsen, på lördagsmatcher är det Trocaderoflaskor som regerar. Du får nöja dig med söndagen.
Kommentera

knaskamilla: Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Hur i ska jag gott göra detta hemska misstag?
Kommentera

Portello:
Inte genom särskrivningar i alla fall, om jag känner knas rätt.
Kommentera

Lumber Jack:

Du har just kvalificerat dig till knas-stand in. Grattis! (Där råkade jag skriva "gratis" först, men det var bara för att min högerhand var lite lat, tror jag.)
Kommentera

Lumber Jack: Jag gillar sär skrivningar jag ;)
Kommentera

Portello:

Om du inte hade skrivit så många vettiga saker här på HS hade man kunnat tro att det är du som är davidj... ;P

Trocadero är för övrigt godare än Portello.
Kommentera

Intressant presskonferens efter matchen. Pirros tankar om matchen, kortfattat: Första perioden var bra. Andra perioden var bra. Tredje perioden var bra.

Om inte Bendelin hade pratat så tyst hade jag nog hört vad han sa också.
Kommentera

knaskamilla: Jag, vettig? Du måste nog vara den förste som kallat mig det ;)

Trocadero.... usch, häda inte.
Kommentera

Wewillwintoday:

No offense, men jag är ingen helhjärtad Hirsch-supporter även om det kanske ser ut så till och från. Varför jag öht bryr mig är att folk (i första hand modohockey.se-pöbeln) har byggt upp en myt kring en i bästa fall medelmåttig målvakt enbart p.g.a. att han uppvisar ett annorlunda agerande än Hirsch.

Riksman var en halvtaskig målvakt innan han kom till MODO, och har heller inte blivit något bättre under sin tid i klubben, blandar "stabila" insatser med hårresande misstag och ett allmänt sömnigt agerande. Jag kanske borde hålla gnällandet till efter säsongen, men om MODO är en klubb med ambitioner att gå långt i ett slutspel måste man ha en ny förstemålvakt.

Statistiken visar det, men framförallt tavlorna och det från och till taffliga agerandet.

Förhoppningsvis finns den målvakten redan i Örnsköldsvik.
Kommentera

Portello:

Nåja. Ta det inte alltför positivt. Jag jämförde trots allt med davidj.
Kommentera

Björn VII:

Själv undrar jag vad det är som säger att inte MoDo skulle börja vinna på hemmaplan igen om Hirsch fick stå i mål.
Kommentera

knaskamilla: En solklar analys av pirro.kanske platsar den på floskeltoppen i aftonbladet.
Kommentera

ModoAnte:

Äsch då. Han sa ju saker där emellan också.
Kommentera

knaskamilla:

Han skulle bli överöst med tomater av sina egna fans innan han ens kom in på plan, eller?
Kommentera

Björn VII:

Det låter underligt.
Kommentera

knaskamilla: Ok. Jag ska inte låta det stiga mig åt huvudet.
Kommentera

knaskamilla:

Ja inte vet jag, man kan ju lätt få den uppfattningen. Men å andra sidan: om man använder sig av det officiella forumet kan man ju lätt få uppfattningen att den genomsnittlige MODOiten är rätt korkad/kolerisk.

Hemskt att säga, men tyvärr sant.
Kommentera

ModoAnte: Men va faa*, nu är Jocke skadad IGEN!

Sen var Tobbe magsjuk. Hoppas han kan vara tillbaka på lördag.
Kommentera

Björn VII:

Det finns ingen anledning att använda sig av det officiella forumet.
Kommentera

knaskamilla:

Så bra att jag inte gör det då, eller? ;-)

Äh...vad det gäller skrivande har jag faktiskt haft två helt och hållet vita månader i år, en säsong till och jag är totalt avgiftad från allt vad forumsskrivande heter. Dags att släppa in nya förmågor i förstauppställningen tycker jag. :-)
Kommentera

Björn VII:

Det finns inga nya förmågor. Inte om återväxten sker på modohockey.se, i alla fall.

Jag tror i alla fall inte på tomaterna. Så uppfinningsrika skulle inte Kempispubliken vara. Dessutom är de fasligt ombytliga - ena dagen kan Werner vara kung, nästa Riksman.
Kommentera

knaskamilla:

"Det finns inga nya förmågor..."

Äsch, vet du vad jag kallar det där för? Jo, det ska du få veta: kris-sökande aftonbladet-journalistik. Det finns visst nya plantor, man måste bara ge dem utrymme - kanske det brister i det språkliga och retoriska ett tag men släpper man fam dem till diskussionssegrar kommer tuppkammen, självförtroendet och viljan att ta ansvar att växa. Det är min övertygelse iaf.

Plantskolan måste hitta tillbaks till en tilltro till plantorna, helt enkelt. Hmm...vad är det jag pratar om nu egentligen, inte kan det väl vara M...?
Kommentera

Björn VII:

Ser just att de återupptagit matchtippningen på modohockey.se. Verkar gå jättebra för dem.
Kommentera

knaskamilla:

Hehe, jaja...jag tror på ungdomen i alla fall, det är vad de behöver.

Nu: Gonatt och ungefär 41 timmar och 30 minuter till sexpoängsveckan avslutas :-)

ZzZzZzZZZzzzZZZzZzZzZ
Kommentera

Matchrapport från kvällens match, se länk.

Grattis till tre välförtjänta poäng, men jag hoppas för er skull att Hirsch skärper till sig framöver... ;)
Kommentera

« · 198574 · »