1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Linköping - MoDo 2007-01-11

814757 · » Till forumet

Sv: Linköping - MoDo 2007-01-11
Salle: Det är ganska typsikt man byter ut Morisson mot Susse just innan gårdagens match grr :D, men fick i alla fall ihop 23 poäng ;)
Kommentera

Salle: Liga kombat tanter, jaha är du hangaround till Hells Grannies?
Kommentera

Salle:

Typiskt att dom ska vara så jämställda som möjligt :(
Kommentera

Nikki: Full pott och 31p minsann. Grattis. Synd att du inte vann (lottades?) till omgångens coach trots allt.

Tyckte att mina 21p var bra tills jag såg att mina liga-kombattanter hade samma poäng.
Kommentera

knaskamilla: fusk! fusk sa jag!
Kommentera

shinzawai:

Är man modorator kan man radera och göra om...
Kommentera

Lumber Jack: Hur redigerade du ditt inlägg? :o
Kommentera

shinzawai: Va? ;-)
Kommentera

Berka: Men dom hade i alla fall den goda smaken att lägga ut Highlights!
Kommentera

Lumber Jack: Tyckte du att den där länken funkade bra din pirat?
Kommentera

Berka: Jag var in på linköpings sida och tittade lite,, de va stor besvikelse efter deras förlust mot malmö.. de skrevs att man skulle krossa modo på torsdag osv. besvikelsen va något större på tordags kvällen vid 22 tiden hehe
Kommentera

Lumber Jack: Jo jag såg det väldigt bra. Hade det varit Enström som blivit trippad så hade han hunnit ikapp.
Kommentera

Gidde: Ja tyckte oxå rensningen hans efter friläget såg aningen stressad ut.. men de e inte omöjligt att harald stod å flinade, för skröder kan ju dedära med spel i boxplay ;)
Kommentera

Gidde: Där ser du det var taktik av Adam, han la ut pucken för att vi skulle få boxplay ;). Alla vet ju att vi är grymma där ;)
Kommentera

Gidde: Nej, inget mål på den.

W G: Syftar du på Timrås tredje mål så blir han trippad i momentet innan och därför ifrån åkt.
Kommentera

Lumber Jack:

Enda problemet med rensningen var ju att det inte var någon press just då.
Så det såg mycket onödigt ut att stressa som han gjorde.

Å andra sidan var det väl den utvisningen som vi gjorde mål på kanske?
Kommentera

Lumber Jack: hahaha ja igår så va boxplay =målchans haha motståndarna måste hata skröder ;)
Kommentera

Berka: Det var väl trevligt att han rensade resolut för en gångs skull? Igår var det dessutom det samma som att skapa målchanser att bli utvisad (sade han ödmjukt...).
Kommentera

Berka: Nä nu ska jag slita på mig matchtröjan och gå ner på stan för att äta lunch.... herå
Kommentera

MODOJohan: HAhA ja wikman e en dålig mäniska som håller på tik. a ska plocka han när han kommer hem idag =) ni får väll ta å kasta gurka å lingonsylt på han uppe på frukt å grön =)
Kommentera

Lyssnar man på P1:s program Språket där den förre ständige sekreteraren för Svenska akademien brukar husera. Han brukar googla sig fram likt Lumber för att undersöka nya ord. Dessutom brukar de mena att nya ord uppkommer ibland på samma sätt som Numo tidigare gjorde. Det finns ett behov och ett ledigt semantiskt utrymme och vipps så skapades ordet reportör.

Numo in på någon av akademien lediga stolar…
Kommentera

Lumber Jack: Då får det duga för att gemene Modoit skall förstå innbörden av ordet, samtidigt är det så konfucerande att gemene Hynda står lika oförstående som vanligt. Perfekt.
Kommentera

NuMo: "Inga träffar i SAOB."

Däremot 38 träffar genom en googling, såväl ryska som tyska hemsidor innefattar ordet. En svensk träff och då rör det sig om något med den gamle radiopersonligheten Göte Johansson från programmet Metropol.
Kommentera

NuMo:

"Jonny Dahlgren är defenitivt inte TIKare. Antagligen är han mest modoit av de sportreportörer (journalister är kanske att ta i.) som TÅ använder sig av"

Comprende! Jag har fått det förklarat för mig. Det är en bra nyhet.
Kommentera

NuMo:

Kan det vara "kusinen från landet" ?
Kommentera

knaskamilla: Inte skall man packa ned så viktiga hjälpmedel, viktigare än skohorn nästan.

I alla fall så har ordet någon typ av släktskap med det rätta ordet.
Kommentera

NuMo:

Jag tänkte slå i min ordlista för att kolla åt dig, men den var visst redan nedpackad. Verkar som att jag tänkte att jag skulle klara mig utan den i en månad eller så.
Kommentera

NuMo: reportör. Jag vet inte om ordet finns ens.
Kommentera

hellge: Jonny Dahlgren är defenitivt inte TIKare. Antagligen är han mest modoit av de sportreportörer (journalister är kanske att ta i.) som TÅ använder sig av.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, ska vi skicka Johan att gör en gallup? Bara för att det finns några få som håller på lillebror bör man inte kabla ut skiten i hela Ångermanland. Upprörande! (=
Kommentera

hellge: Dett skulle vara intressant att se en poll på hur stor del av läsarna som håller på MoDo och hur stor del som håller på Timrå. Som jag skrev tidigare så fick de ju lov att ställa in hockeybussarna från H-sand till Timrå då intresset var för litet.
Kommentera

LJ, Poffa och Alfred:

Jag håller med. Det ser för jävligt ut med en massa artiklar om lillebror. Det var meningen att denna ”nya” tidning skulle täcka hela Ångermanland, så långt allting gott. Jag anser att det ligger helt i linje med Ö-viks och MoDo ambitioner att täcka upp hela regionen och att det förmodligen är ett måste om både Ö-vik och MoDo ska kunna expandera. Det man på den nya sportredaktionen helt verkar ha missat är att Timrå INTE ligger i Ångermanland, det ligger i Medelpad. Faktum är att t.ex Umeå ligger närmare Ångermanland än vad Timrå och Sundsvall gör. Nej, något måste göras, inte fan ska de små få åka räkmacka på oss stora.

Vad kan då anledningen till att de skriver om lillbrorsan beror på. Att hela redaktionen var borta när de gick igenom Sveriges landskap i skolan? nej, knappast. Att lillbrorsan har vuxit? nej, inte det heller, de är fortfarande minst i familjen. Som jag kan se det beror det på att journalisterna Tomas Frånlund, Jonny Dahlgren men framförallt Jens Näsman håller på de rödvita köpelaget och småglinen. Ska det verkligen vara ett giltigt skäl att skriva om ett lag bara för att en eller flera journalister håller på laget? Knappast!

Men allt är inte natta heller. När de i tidningen ställer de små intill de stora, starka, stolta MoDoiterna blir det extra tydligt, man ser kontrasterna. Man ser hur små de verkligen är. De är inte bara småbrorsor, de är ju t.o.m sladdisar. En annan positiv sak är att kommunerna Kramfors, Sollefteå och framför allt Härnösand nås av budskapet om MoDo på ett helt nytt sätt som man tidigare inte gjorde. De får samma förmån som vi alltid fått, som man tar för givet, att på morgonen läsa minst ett uppslag, ibland två om vårt lag.

Det mest rättvisa vore förståss att man ersatte lillbrorsans utrymme i tidningen med mer MoDo-fakta.

Sen måste jag bara få hylla kulturdelen i den nya tidningen, verkligen ett lyft från tidigare.
Kommentera

Poffa: Elvy får fixa 30 000 nya invånare, så kanske Gefle Dagblad förärar oss med ett exklusivt husorgan igen.

Sveriges bästa allehanda: länk.
Kommentera

Poffa: Jag förstår dig. Tänk dig oss som har tvingats stå ut med denna kulturbarbarism år ut och år in. Det är lite som att skriva om dansband i Close-Up, en blandning av finkultur och själlöshet.
Kommentera

Frisco: Då skulle det krävas en femgradig minusskala för backarna...
Kommentera

Poffa: Kan du inte höra av dig till ÖA och fråga om du får sätta plusen?
Kommentera

ÖA, vad har hänt? Först å främst det som oroar mig mest, en sida om MODO, en knapp sida om Timrå. Bort med det ointressanta om lillebror från syd, in med mer om oss stora, starka och vackra från norr.

Sedan, Morrison, Skröder och Susse får fem stjärnor för gårdagens insats. Svarten fick tre stjärnor för sin match mot FBK i mellandagarna. Snacka om horribel bedömning.

Avgå alla på ÖA. NU!
Kommentera

Poffa: Snygg Skröderbild. Han är en hårding som vi saknat länge.
Kommentera

Lite bitter, lite uppgiven, mycket snett ute med målskyttar och när målen tillkom. Men några snygga bilder.
Kommentera

Poffa: Trevlig läsning, läsarservice ger alltid stilpoäng.
Kommentera

Slarvfel, Svarten har +14, inte +15.
Kommentera

Intressanta MODO-fakta:

- MODO har gjort 10 mål i BP (på 205 tillfällen), 3 mer än tvåan Brynäs.
- Skröder har gjort 6 av de 10 målen, 4 bättre än tvåan Fredrik Warg.
- Skröder är tvåa i skytteligan med 21 mål, leder gör Brendl på 27.
- MODO gick med dagens två PP-mål från 13,6% till 14,16%.
- Enström är MODO:s bäste back poängmässigt, 5+16 på 34 matcher.
- MODO är fyra i Penalty Killing, med 84,39%.
- Susse är MODO:s mest utvisade spelare och åtta totalt, 82 min på 39 matcher.
- Krizan är tvåa i Goals Against Average med 2,33 mål/match. Kristan leder.
- Krizan är sexa i räddningsprocent med 90,99%. Modig leder.
- MODO har totalt sett bäst målvaktstrupp, sett till Goals Against. Brynäs tvåa.
- MODO gör mål på 10,28% av sina skott. Det är man sexa på. Brynäs leder.
- MODO har fyra spelare på top sex över +/-, åtta på top 20.
- Svartvadet är bäste utespelare i MODO i +/- med +15. Tommy Tjjjjödin leder på +18.
- Susse är elva i poängligan med 35p (9+26), Kallio leder med 42p.
- Susse är fyra i assistligan med 26 assist, fem efter Åkerman som leder.

Rätt njutbar läsning, måste jag säga.
Kommentera

Nikki: Du menar varenda en?
Kommentera

Cyklob:

är väl precis det som är felet. Modo vinner inte matcher dom "ska" vinna.
Kommentera

NuMo:

"Men å andra sidan så är det dåligt med snö i helvetet också."

Där också? Jävla klimatförändringar.
Kommentera

På Expressen Sport möts man av följande två budskap just nu: "Nu drömmer Linköping om guld" och "Modo förödmjukade Linköping". Hepp!
Kommentera

shinzawai: Går fort med 3 poängssystemet. Men nu har vi 3 matcher till veckan som vi ska kunna vinna.
Kommentera

Har ni sett vad sjukt jämnt det är i tabellen? Hade Modo fått däng idag hade de typ legat femma.
Kommentera

Lumber Jack: Bara de inte hamnar i Modos A-Lag så är jag nöjd.

I alla fall är det fantastiskt att vi ligger tvåa i tabellen med tanke på alla formsvackor som laget har haft och med tanke på hur usla vi är i PP och hur jämförelsevis dålig Krizan har varit än vad journalisterna tycker att han borde ha varit jämfört med ifjol. Jag har räknat ut att vi har haft tretton djupa formsvackor och uppåt en sju dåliga insatser utöver det. PP har varit konstant dåligt, utom när vi gjort mål, vilket är ganska exakt ett par mål över vad slumpen skulle ha erbjudit på lika många chanser. Salle har varit skadad plus några till livsviktiga spelare när alla är formtoppade så bör vi vinna hela skiten. Men å andra sidan så är det dåligt med snö i helvetet också.
Kommentera

Jag är förvånad att vi vann trots att vi inte gjorde 4 PP-mål. Men visst gjorde vi två?
Kommentera

814757 · »