1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Linköping-MODO 29/9 kl 19

« · 1700852 · » Till forumet

Sv: Linköping-MODO 29/9 kl 19
Monno: Hur kan man byta fel då man har nära till båset? Hur ska det bli i nästa period då man har långt till eget bås?
Kommentera

NuMo: Villiga Vera bresar mindre på benen en fredagskväll...
Kommentera

Teif Alsadi: Stäng av internet och njut av din vistele i Thailand istället. För detta är en ren jävla parodi.
Kommentera

Nieminen: Butler är ingenstans och överallt! Riktigt kul att se!
Kommentera

Reideborn håller inte måttet för en förstemålvakt i SHL tyvärr. Tror inte Bjurö gör det heller. Alldeles för dåliga bakåt. Alavaara? Behöver en rejäl defensiv pjäs + Welch snarast..
Kommentera

Sven Tuta: 4-2 efter den värsta hawaiiperiod jag sett på år och dag. Försvarsspel har dom inte börjat träna ännu, existerar inte, ucsh
Kommentera

Blake: försvaret behövs inte nämnas,det finns inte. men vi är fysisk ikväll. äntligen! gillas
Kommentera

snowden: Ja bortsett från defensiven och målvaktsarbetet tycker jag vi gör en rätt bra match.
Men 33% ger ju inga 100.
Kommentera

Monno: Ja, ni har ändå lite flyt att domarna inte ser eller felbedömer tacklingen och därmed berövar LHC på 5 min PP.
Det är ju en solklar huvudtackling, syns att Heshka i god tid enbart fokuserar på att proppa Sörensen. Extra fult att han rimligtvis måste se att Sörensen stirrar på puck, och där måste Heshka kunna hålla igen. Det hade ju ändå räckt med att i stort sett bara blocka Sörensens åkväg sa, då har ju Heshka ändå nått sitt mål sas.
Onödigt och klumpigt, allt annat en en avstängning är isf obegripligt.
Kommentera

Hade gärna sett att dom tagit in 1 riktig back till, ersatt till att börja med Gradin och Alavaara och sen gett det 6-7 matcher till och är det lika illa då in med Andreas Johansson istället för Huras.
Kommentera

snowden: Tycker nog forwards defensiv är sämre, men det är en kombination av spelsystemet och att de flesta aldrig spelat annat än överbelastning och inte ens är bra på det. Det är forwards som missade ta tredjegubbe vid heshkamålet. Det är lhcs backar som skapat oreda för att när de kliver fram är våra forwards inte alls med. Då våra backar sannolikt följt order om att följa man-man så skapas en jätteyta mitt i slotet där lhcs backar kan fylla på utan att våra ytterforwards fattat ett snack.
Kommentera

J F K:: Lungt i stormen säger Huras inte värre än en träningsmatch grabbar... Vänta bara till spelsystem sitter det har tomten lovat Foppa 😂😂😂😂
Kommentera

Ben Perrault: Perioden är fullt jämförbar med matchen mot och i Växjö ifjol (såg den på plats). Trodde att det inte fanns på kartan att den perioden kunde återupprepas. Usch så fel jag hade.
Kommentera

Huge: Precis som du säger. Det handlar om att visa respekt. Sen måste ju Sörensen vara med.
Den är dock för mkt i huvet för att bortförklara. Avstängning lär va att vänta.

Synd då det hade vare veckans tackling om han träffat rent.
Kommentera

Sven Tuta:
Jag är Modoit och jag bryr mig inte nämnvärt över resultatet. Härdad efter senaste säsongerna, kanske?
Kommentera

Jesse: Jag har redan skrivit att den är jämförbar med Jeansen mot Flanagan ifjol och ska bli en avstängning. Som vanligt framstår du korkad när du skriver. Du hade ju bara kunnat läsa tråden då jag två gånger skrivit om avstängning, men har man inget vettigt att skriva om mer än att spela Allan så...
Kommentera

Sven Tuta: Nu har några femmor, spelat med överbelastning nåt byte. Endera har coacherna ändrat eller också är det revolt.
Kommentera

Sawchuk:

Var det där verkligen straff???
Kommentera

Sawchuk: Ja det där var ju inte direkt en rätt dömd straff...
Kommentera

Jesse: Såvitt jag kan se så fördömer väl JFK tacklingen i ett tidigt skede, så hur du då kan tolka det som att han tycker den är sjysst, låter konstigt.
Kommentera

Rytter: hela vägen i egen zon är det ingen som är på handskarna eller högre upp. Ganska billig straff minst sagt.
Kommentera

Sawchuk: Jag ser också några tecken på att de börjar spela överbelastning, men jag vågar inte ropa hej för tidigt :)
Kommentera

Ingen straff. Morgan är en clown.
Kommentera

Monno: Verkligen inte straff, en av få gånger försvaret gjort rätt, en spelar blad/blad den andra lyfter klubban och snor pucken. Hursomhelst är Reideborn lika kass som försvaret tyvärr.
Kommentera

Halva matchen spelad. 5 mål i baken, 9 skott framåt... Det talar för sig
Kommentera

snowden:

Inget försvar, ingen förstekeeper huva vad låååång säsong av ångest vi ser fram emot 😖😖😖
Kommentera

S-vikaren: Inte mycket Adam "scheweizerost" Reideborn tar idag. Känns som puckarna går rakt igenom + detta försvar som inte går att stava till. Hur skall detta sluta
Kommentera

Haha, LHC har inte släppt in något i boxplay mot ett Modo som inte gjort något i powerplay
Kommentera

hellge: Säckgänget Modo kan man lita på.
Kommentera

jämtland: Ja nä det här är inte bra... Visst är Reideborn inte bra. Men man kan ju inte anklaga honom för att få för mkt hjälp heller direkt...
Kommentera

Thors 22: Tyvärr så är det så. Ledningen tror jag inte kommer våga göra något. Var det dåligt på Anders tid så är det genom ruttet nu. Det ska tilläggas att Anders hade 10 gånger så dåligt material att jobba med.
Kommentera

jämtland: men visst ser det ut som om vi spelar mindre man-man?
Man får inte släppa in sådana där puckar hela tiden. Kanske ett mål, men flera oskymda skott...
Kommentera

Nu la till och med fulstreamen ner... Ingen målvakt, inget försvar, och ingen förmåga att gå till organiserat anfall! Jag ser inte mycket ljus i tunneln just nu!
Kommentera

jämtland:

6-2 och det skall vi nästan vara glada för just nu.

Reideborn ställs inte inför trevliga skottlägen, men det verkar ju inte spela någon roll hur han rör sig så slinker pucken in i ett hål igenom honom.

Näfan! Vi kanske måste vänja oss med att plocka in någon defensivexpert som tränare, för det här liknar kattskit.

Uppställt 1-3-1
Kommentera

jämtland: Förstår vad Svartvadet menade när han pratade om Modos ljusa framtid. Man anar vad han menar när man följt inledningen av SHL....vad månde bliva så småningom 😉
Kommentera

jämtland: Vårt lag är ganska pinsamt. Knappt allsvensk klass.
Hur kan ett försvarsspel bli sååååå dåligt?
Kommentera

Monno: Självklart är det inte bara Adams fel. Men nog skulle en normal keeper räddat bra många av alla mål vi släppt in hitils under dom första matcherna. Sedan så blir det ju inte bättre när spelarna tappar förtroende för målisen ned, det blir nervöst och ängsligt.
Kommentera

J F K: Att släppa in 6 mål på en match är dåligt. Att göra innan 2a är slut är riktigt illa..

Nu BP! Då får vi visa att vi kan defence!
Kommentera

jämtland: Det borde omöjligt kunna vara så stor klasskillnad mellan Modo och de övriga SHL lagen. Det är fan en bedrift av episka proportioner att få det här laget att spela så dåligt...
Kommentera

Cyklob:
Har vi skjutit 50 skott på 4 matcher hittills?
Kommentera

NuMo:

Ska man hitta något positivt är det väl att det går åt helvete tidigt med man-man försvaret, så man har bra med tid på sig att ändra på detta och få till ett fungerande försvarsspel som kan ge oss vinster.
Kommentera

Släpp in Emil Hedman efter paus... en värdefull erfarenhet, och det kan allvarligt snackat inte bli mycket värre! Killen har inget att förlora...
Kommentera

Rytter: Dom spelade inte man/man den här perioden men det blev ju bara marginellt bättre.
Kommentera

ivandrago: Det är mycket tveksamt om vi ens kommer över 40 känns det som. Händer det inget drastiskt så kam man lika gärna lägga ner denna säsong med.
Kommentera

Rytter: Ja, du har egentligen helt rätt. Det är synd att vi lämnat handicap bara...
Kommentera

Cyklob:
Måste vara det sämsta modospel jag någonsin sett. Den fösta match jag såg var en kvalmatch mot Teg...
Kommentera

Sawchuk: Jo men har dom inte tränat på det tillsammans kan de ju kanske förbättras.

Alltså Garret Roe, går fan inte å förstå vad han säger...
Kommentera

Sawchuk:

Nej men det är väl åt det hållet vi hoppas att man går, att man överger man-man? Så då är det ju rätt att börja i denna period för att sedan bygga vidare på det till kommande matcher.
Kommentera

Rytter: Ja, det ser onekligen ut som om man skrotat systemet. Märkligt att vi är så klappkassa när vi faktiskt är hyfsade i BP.
Kommentera

J F K: "inget fel på tacklingen" säger Tagnes, vi får se om lotterinämnden samtycker
Kommentera

« · 1700852 · »