hanzon:
Minns en match förra säsongen borta mot LHC då Modo spelade grymt bra och vann med 0-5, två mål var iofs i tom kasse...
Att nåt liknande ska hända ikväll känns ju rätt långt borta.
MODO Hockey (White) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4th Line | 27. Öberg, Peter | 14. Öhman, Victor | 13. Nordgren, Niklas | |||||
29. Persson, Dennis | ||||||||
3rd Line | 12. Olofsson, Victor | 62. Hari, Janos | 31. Possler, Gustav | |||||
3. Lehtivuori, Joonas | 57. Djuse, Emil | |||||||
2nd Line | 10. Skröder, Per-Åge | 88. Nylander Altelius, William | 51. Kempe, Adrian | |||||
38. Torp, Nichlas | 41. Hedman, Oscar | |||||||
1st Line | 11. Önerud, Simon | 26. Påhlsson, Samuel | 23. Nättinen, Joonas | |||||
5. Ahnelöv, Jonas | 77. Roche, Travis | |||||||
Goalies | 30. Ullmark, Linus | |||||||
37. Reideborn, Adam | ||||||||
Extra Players | 87. Brashear, Donald (LW) | |||||||
|
J F K:
Ja riktigt bra. Ser ändå en skillnad i PP, där de andra försöker skjuta in pucken i mål, medan vi försöker passa till en medspelare.
NuMo:
Det är konstigt, Modo har en förmåga att näta när jag är på toa... Eller i köket.
J F K:
Jag tycker att Nettinen har varit bland de bättre (minst dåliga) sedan han gjorde målet när han stod framför mål och styrde upp pucken i nättinentaket i någon hemmamatch för några omgångar sedan.
J F K:
Vi är klart bäst i SHL på att inte ta oss in på mål.
Vi är också väldigt bra på att inte skapa tryck i anfallzonen.
Sawchuk:
Undrar om Brashear kommer att stå på benen i sitt nästa byte. Otroligt spännande.
Sawchuk:
Konstigt hur allt kan svänga så. Fanns en period i början av säsongen då det såg exakt tvärtom ut, då det skapades rejält tryck i anfallzon och det gav resultat.
Varför får inte Brashear spela mer förresten?
modomille:
Jag som trodde jag redan sett det sämsta PP nånsin. Jag hade tydligen fel.
Steken84:
Nu när inte PP funkar alls, ge fan i att försöka sätta ihop några speciella formationer med fyra eller fem forwards. Låt de ordinare kedjorna vara forwards och kör sedan med ordinarie backpar. Kan ju fan inte bli sämre iaf.
Rytter:
Det som kan göra skiten sämre är att även släppa in en puck i sitt eget PP, vilket Modo var riktigt nära att göra med.
Jag fattar fortfarande inte meningen med Brashear. Är det meningen att han ska sitta i båset och ge onda ögat till motståndarna vilket bidrar till att Modo vinner?
Rytter:
Våra passningar saknar kvalité. Nyss hade Kempe ett bra försök in till Lehtinen, men passningen är inte på bladet så det blir inget av det.
Så är det allt för ofta framförallt av de yngre, som iofs kompenserar med att jaga ikapp, på sina egna dåliga pass.
ULTIMAVICI:
Jag tror vi får vara glad om vi får ett enda avslut på mål.
Det räckte ju.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Yahooo!
Roche höll på att klanta till det rejält på blå dock...
ULTIMAVICI:
Hade någon sagt att vi skulle ta 3p på de två sista mot DIF och LHC så hade jag varit nöjd. Tyvärr har våra bottenkonkurenter matchat oss eller i vissa fall gått bättre.
Hoppas dom kan ta med sig detta in i upphållet och sedan komma ut och avsluta serien starkt och sätta press på lagen ovanför.
Redigerad kommentar