1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507196 inlägg · 4105 ämnen

Linköping - MODO Hockey 2010-12-13

« · 1320527 · » Till forumet

Sv: Linköping - MODO Hockey 2010-12-13
NuMo: Men då såg han ju säkert de som skymde sikten iaf.
Kommentera

NuMo:

Ben Perrault?
Kommentera

Sawchuk: 99% av Westins. Här är faktiskt Ahrling ett föredöme. I övrigt är det inte direkt elitserieklass över hans insats.
Kommentera

spud: Moderna målvakter har röntgensyn.
Kommentera

Wayne Gresky:

Fan vilket underbart backspel, nu får vi Lauman-Ylven att se ut som Crosby, buhuhuhuuuu
Kommentera

Sawchuk:

Molinder är Stamkos!!!!!!!
Kommentera

Stänga av TV:n kanske?
Kommentera

Wayne Gresky: med detta vill jag bara påpeka att jag skrev tidigare idag att modo förlorar med 6-2 ;-)
Kommentera

Nikki Nine:

Hade dom några fyskrav alls på Rosen och Blomqvist, dom har ju för fan lingonsylt i armarna! Så jävla klena att det är skrämmande!
Kommentera

Haha, vilken jävla fjant Holmqvist är. Stå upp lite din mes.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine:

Bara pinsamt att ta en fight nu. Linköping behöver bara peka på jumbotronen.
Kommentera

Berka: 7-2 jävlar
Kommentera

Sawchuk: 1 + 2 matcher Hedman borta, eller vad priset nu är. Å inte en enda träff fick han in.
Kommentera

Nikki Nine: De 2 senaste kan man väl tacka Hasse för?
Kommentera

Varför slåss inte målvakterna? Har de ingen hockeykultur i Finland?
Kommentera

Dunc:

Det värsta är att Challe kanske säger upp sig, vad fan gör vi då?
Kommentera

Sawchuk: Sportchefen kanske visar handlingskraft och sparkar tränarna.
Kommentera

Fan vad synd att det inte var Ylven-Laumann som gick sprängde sig själv i bitar härom dagen, jävla idiotjävel.
Kommentera

Sjukt tråkigt att ingen slog sönder Laumann. Det förtjänade han efter slagsmålsöverfallet på Ahrling.
Kommentera

15 matcher på Pihl och Laumann-Ylven är den mest patetiska hockeyspelare jag sett.
Kommentera

Är Blomsten blind???????
Kommentera

Nikki Nine: Fy fan vad övertydligt det där var, Ylven-Laumann såg ju bara en chans att spöa någon, så han tog den minsta och nyss armbågsmosade han kunde hitta och vevade. Fy fan!
Kommentera

Följer matchen via hockeyligan.se, varför slänger man inte Brage nu?
Kommentera

shinzawai:

Ja vem hade trott för ett år sedan att Westin skulle ha istid i Lidströmklass.
Kommentera

Martin S: Antagligen för att Norrena säkert skulle börjat veva han också, psykfall som han är.
Kommentera

Poffa: Han är blind och utvecklingsstörd, multihandikappad.
Kommentera

Ja mina 10 ljusglimtar denna match.

1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9 Hållberg har hittat skridskorna.
10-
Kommentera

spud: Byström visade kvalitéer långa stunder också. Snabb och extremt bra passningsspel.
Kommentera

spud:

Men han glömde och slipa och snöra dem.
Kommentera

shinzawai: Byström har fortfarande inte varit inne på ett baklängesmål.
Kommentera

Wayne Gresky:

Visst har han det.
Kommentera

Sawchuk:

Jag är visserligen närsynt, men att Pihl skulle haft armen intill kroppen får mig att börja undra om jag har allvarligare synfel än så. När Ahrling sedan fick matchstraff så bestämde jag mig för att boka tid hos en ögonläkare.
Kommentera

Bad_Brett:

Förresten, såg jag fel eller bänkades Sundström och Skröder i sista perioden?
Kommentera

Bad_Brett: Vi verkar ha samma problem med ögonen. På pricken lika.
Kommentera

Bad_Brett: De hade extremt lite speltid.
Kommentera

Wayne Gresky:

Skröder 11:22, Sundström 12:29... Mindre än Magnus Häggström.
Kommentera

Har inte varit in och skrivit på länge men nu kunde jag ej låta bli. Det är bedrövligt att se sitt favorit lag fara så jävla illa, och vad i helvete har vi för Sportchef tom Bengt Hedin eller Ecke Holmberg hade gjort ett bättre jobb i denna situation laget befinner sig. Kommer det inte in minst 3-4 mycket duktiga spelare nu under uppehållet är det bara låta han packa väskan.

Jag lider med Challe och Andreas dom gör det dom kan med det material dom för fogar över. Truppen var ganska tunn redan innan säsongen startade sedan sparkar fanskapet som sportchef 2 spelare som ska vara ledande i laget utan att plocka in ersättare det finns inte en sportchef i elitserien som hade gjort som han gjorde utan att ha ersättare klara. Nä fy fan.

Nu är det bara hoppas att vi får igen några av spelarna tills vi startar om samt att det minst är 3 nya spelare på plats med spetts kvalite helst 4-5 men vi får nog vara glada om tuzzolino står på isen.
Kommentera

Bad_Brett: Du kan vara lugn. Tar Canal + lite arbetsgivaransvar så tvingar man Arto att pissa i en mugg, sedan blir Korpberget fram till sommaren för honom.

Undra hur de andra Lhc-spelarna ställer sig till Laumans überfega tilltag? De måste ju skämmas över att ens stå på samma laguppställning.

Kommentera

Bad_Brett: Just nu är dom inte bättre än Hägga tyvär.Finns tyvär bara en forward med fart just nu och det är Byron.Inget Powerplay fick vi idag heller.Åxå ett tecken på att vi inte skapade så mycket oroligt i anfallszoon
Kommentera

Cyklob:

Tuzzolino skulle vara en förstärkning i denna trupp.
Kommentera

Gusse: Och så ville man spöa Tommy Sjödin som satt i studion och njöt över att det gick tungt för Modo.Jäkla hånflin han hade..
Kommentera

Gusse: Jag tycker att Morten har bra fart också. Tyvärr är Danielsson iskall som sniper i den formationen.
Kommentera

Lumber Jack: Syns T-sprit på såna mugg-prov? För han måste ju supit sig blind inför 3:e perioden.

MLY är härmed utsedd till den fegaste spelaren i ES detta årtusende. Han hånade ju även MoDo-båset efter sitt mål.
Kommentera

Hedman verkar i alla fall inte vara avstängd i nästa match. Tur att han inte klappade till ett par gånger till då Holmqvist såg rätt groggy ut, då hade vi inte sett honom förän efter tjugonda Knut eller så.

Kommentera

Man är ju förstås lite nyfiken hur matchen slutat om Freddan fått tummen ur och värvat Ulmer som ersättare för Dimitrakos. Även om det förmodligen inte räckt för att vinna matchen med tanke på manfallet i övrigt så hade han definitivt inte gjort två mål för LHC heller om man säger så...
Kommentera

Gustafsson: Klöbben visar sin storhet.

Holmqvist ger igen för sin bror i ett annat lag och efter att ha fått stryk så kysser han näven som om det var han som vann fighten. Stackars Hedman får väl börja titta över axeln för snart kommer nån faster eller nåt och hoppar på honom.

Laumann-Ylwen visar upp sin fegaste sida genom att dänga en Ahrling som redan är groggy (och blodig) efter Pihls armbåge. Hoppas han tror han är tuff nog för att spela AHL...
Kommentera

Gustafsson:

Elitseriens regelverk är så sjukt att jag blir mörkrädd. Hade jag fått bestämma hade varken Holmqvist eller Hedman fått mer än Game-Misconduct. I den situationen tittar spelarna varandra i ögonen och båda är helt med på leken.

Men i det senare fallet handlar det om rena rama misshandeln av en spelare som redan är groggy och som bara försöker försvara sig själv. I denna situation tar Martin Laumann Ylven i oerhört mycket mer än vad situationen kräver. Det är denna typ av handlingar som jag tycker bör beivras av diciplinnämnden.
Kommentera

Bad_Brett: Håller med dig. Att gå in och puckla på en spelare som redan blivit armbågstacklad visar, ännu en gång, vilken sorts karaktär MLY besitter.

Och Pihl...
Om man öht hade någon sorts respekt kvar för den saken så är det helt bortblåst nu.
Arto Blomsten måste vara helt blind om han inte tycker att det där är en armbågstackling. Man blir ju mörkrädd av att höra hans kommentarer när de får se tacklingen i repris.
Kommentera

« · 1320527 · »