1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507098 inlägg · 4104 ämnen

LUKKO - MODO 080821

« · 1057016 Till forumet

Sv: LUKKO - MODO 080821
Norrmännen.
Kommentera

Deas:

Skönt att vi hann komma överrens om den kedjan innan den visade sig funka, om än så bara för i en träningsmatch än så länge. :)

Blir garanterat tuffare i serien för "Zucco", som han tydligen kallas nu men vem vet, det går ju onekligen bra för Antos trots sin litenhet.
Kommentera

Vallin: Det blir spännande att se vad Zucco kan uträtta i elitserien denne nye Espen Knutsen som han har kallats.Misstänker att han kommer att få det lite tufft i det fysiska spelet.hoppas att han har byggt på sig lite muskler under sommaren det lär han behöva i vinter.

Zucco vilket härligt smeknamn förresten.
Kommentera

Paddan: Här är prototypen på nya matchtröjan.

www.frisco.se/hs/trojtavl/frisco4.jpg
Kommentera

Frisco: Var det där ett av dina förslag till första tröjtävlingen?
Kommentera

Paddan: Det var till nån t-shirttävling viskade nån i mitt öra. Jag har tappat minnet.

Matchtröjförslagen finns här:
www.frisco.se/jerseys/
Upplagd på nätet 2004-02-12
Kommentera

Frisco: Javisst ja, det var ju en tshirt-tävling det började med.
Kommentera

Förslag 18 och 19 är ju bara så snygga!
Kommentera

Paddan: Var det så det började? Har för mig att den kommer efter alla förslag på en tredjetröja.
Kommentera

Paddan: Javisstja. Man hade en del kreativa förslag på pyjamaströjor.

www.hockeysnack.com/medlem/NuMo/filarkiv.php?showfile=tshirt_modo.jpg
Kommentera

Poffa: Hmm, det kanske var så det var. Mitt minne har aldrig varit särskilt bra.
Kommentera

Det var alltså Laaksonens våldsamma tackling av Svartvadet som föranledde matchstraffet, med tillhörande avstängning.
Kommentera

Paddan: Har hört efter med supportrar till ett lag vi kan kalla dnartsö/atsfiw. De ser inget fel i detta: allehanda.se/artikelbilder/2008/34/b_165734.jpg
Kommentera

Frisco: Jag tycker jag ser två fel, reklam för Fennia och något som ser ut som ett svenskt stadsvapen på finnarnas matchtröjor.
Kommentera

Paddan: Kan inte annat än hålla med. Så otroligt snygga. Men frågan är vars reklemen skall vara för att inte förstöra tröjan helt. 7,8 och 9 skulle också vara snyggt värre. Men ska man gå efter nytt så tycker jag 4an skulle funka och vill man ha en verkligen annorlunda en så kan man köra med tröja 17. Men av någon anledning får jag frölundakänsla över den.

Men det lär nog aldrig bli att man går tillbaka till några klassiker. Men med lite tur så kan de kanske få för sig att köra någon försäsong med dem.
Kommentera

MorganaLefaey: 4:an var väl den som blev den första så kallade "retro" tröjan, om jag inte minns fel.
Kommentera

Paddan:När du säger det så ser jag att det nog stämmer väldigt väl. Ser i alla fall väldigt likt ut.
Kommentera

MorganaLefaey:

Så ni menar att dom lyssnat på oss supportrar förut också?!
Kommentera

« · 1057016