1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507036 inlägg · 4104 ämnen

Luleå HF - Modo hockey

« · 1603720 · » Till forumet

Sv: Luleå HF - Modo hockey
J F K: Vet inte vad som är värst. Det håglösa MoDo på isen eller alla supportrar som tävla i att spy galla.
Kommentera

NuMo: Höjdsjuka låter troligt, ser så ut
Kommentera

Berka: Ja, vi är klart sämre än Luleå, men det räcker egentligen med att konstatera det. Mirakel för att undvika kvalserien, spektlöst mot organisationen osv förflyttar forumet till något pubertalt gnälligt fjanteri.
Kommentera

Berka: 

Vi ser helt nedtränade ut, eller höjdsjuka, eller om vi kanske har jetlag. Ja, något konstigt är det. Det är knappt att man orkar åka och hämta pucken när lulio slår icing för det är så mjölksyrestint.

Kommentera

De mest positiva med denna match är att publiken inte gick hem i 2:a periodpausen

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI: Vad ska man säga.. Vi är chanslösa mot ett sådär luleå
Kommentera

ULTIMAVICI: Men ge dig för fan.
Kommentera

J F K: Jo har själv sagt det tidigare! Men detta är ingen dipp det är total katastrof! Helt respektlöst mot publiken, organisationen och fansen
Kommentera

J F K: Alltså, det är dåligt. Tveklöst. Dock är det ju värre gnäll än i Brynäsboken...
Kommentera

Men ta TIMEOUT för i helvete.... Bedrövligt att man inte försöker väcka laget

Kommentera

Jag sa inför säsongen att om vi slipper kvala är det bra. Verkligheten har hunnit ikapp, junisarna klarar inte en hel säsong och med floppande amerikaner som jag var skeptisk till innan säsongen så blir det så här tyvärr. Just nu har vi inte en enda kedja som producerar. Markus ska ha en rejäl känga angående hensick han skulle ha rykt efter 10 matcher samma med spina. Går inte ha importer som är här för producera ta upp junisarnas platser. Nä hoppas man inser att man måste agera nu under juluppehållet annars kommer vi få inställa oss på besök av karlskoga, västerås mfl i mars månad.
Kommentera

Berka: Ärsch. Det ser dåligt ut nu, men nog får vi bättre ordning så småningom igen. Alla lag har haft dippar i princip och vi hade ett par rejäla förra året också.
Kommentera

Berka: Är väl fel på hela laget för stunden! Varenda position är just nu under all kritik!
Kommentera

Gerdin: sålänge våra. Kapten tycker att det är okay i pausen och våran tränare står å gapar som en fågelholk så lär det inte tillkomma några känslor.

Publiken buar och jag förstår dom
Kommentera

Berka: Vi hade inte spelat sämre med ett gäng kälkhockeyspelare.

Det är ju håglöst i kropparna och total förvirring i hjärnorna på spelarna.

Jag skulle vilja se AF taktiktavla. Det måste vara streck åt alla håll och kanter på den.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: för att vi har hela shl's sämsta backar, de sa jag redan innan säsongen, det har gått ett tag men de andra lagena har kommit igång så nu är vi knullade
Kommentera

Vi visar inga känslor heller.... ingen verkar bry sig

Kommentera

Berka: inte ett skott på mål som kan räknas som farligt? Inte ett enda skott på mål ver huvud taget!
Uppladdat:

450x300-image_33.jpgimage_33.jpg

Kommentera

J F K: Orkar man titta mera?
Kommentera

Härligt Kyle!

Kommentera

Berka: Nu har de förvisso en ruskig tur också, men det är inte orättvist.
Vi går från att ha pucken under kontroll till att genom tre kortpassningar ge Luleå en jättechans. Hur fan kan nan spela så djävla svårt varenda gång i egen zon?
Kommentera

Man kan prata om otur men om man är ständigt tillbakatryckta så får man skitmål i baken!
Kommentera

AF när tänker du ta TIMEOUT?

För sent...

Bedrövligt... tror jag hade lämnat arenan om jag varit där. Nu är jag sån tur är inte det

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: 10 minuter av 2:a och inte ett skott på mål som kan räknas som ens lite farligt
Kommentera

Gusse: Linjedomarna är fördjävla dåliga också. Det var långt ifrån offside. Hur fan kan man missa det?
Kommentera

ULTIMAVICI: jag var kanske lite väl optimist i min tippning ;-)
Kommentera

ULTIMAVICI: Vi är chanslösa. Måste till ett mirakel för att undvika kvalserien med det här spelet. Vi klarar knappt av att skapa målchanser på hemmaplan.
Snacka om att uppehållet är efterlängtat.
Kommentera

Berka: Ditt 2-6 tips käns rätt i kurs??? Hur faan ska vi kunna göra 2 mål?
Kommentera

Dumpa puck och byt första 6 minuterna! Fungerar bra, ta ingen time out! Det löser sig ändå när vi skapar så här många lägen..
Kommentera

ULTIMAVICI: Nej. Som pojklagsspelare får man lära sig att inte droppa som Spina. Lööv spelade innan skitsvårt osv. Vi spelar hyggligt utan puck. Det är när vi har pucken vi är livsfarliga bakåt.
Kommentera

ULTIMAVICI:

Vafan är det för jävla nytt spelsystem AF uppfunnit? Vår kreativitet räcker ju knappt över röda linjen, sen är det slut på alternativ.

Jaha. 2-0

Vi är helt värdelösa. Inte ens den som har pucken lyckas hålla den  mer än ett par tre meter innan han tappar den, sen åker han och byter.

Kommentera

ULTIMAVICI: sammes intervjuv var oxå väldigt blek... Finns inge go i våran lagkapten.

0-2 nu och mitt 2-6 tippa känns rätt i kurs
Kommentera

Tycker faktiskt första 5 minuterna var riktigt bra, sen tittar vi på puck i 15 minuter.. Vad säger Anders till grabbarna i paus? Vill inte höra honom försvara fler såna här insatser i TV.
Kommentera

Bad_Brett: O Spina lyckas gå ifrån puck i anfallszon, ända tills en Luling tar den o anfaller.

HURU väcka dem? En match kvar, mot LIF att genomlida, sen Jullov. Nya tag efter det? `

NÅN enda som minns -07?

Kommentera

Bad_Brett: Lehtivuori är tyvärr väldigt dålig i år också. Spelar sjukt svårt osv.

Vad som stör mig är att man många gånger kan slå ett snabbt pass, men man väntat på ett bättre läge och då hinner motståndarna täcka upp så vi spelar fast oss.

Sedan blir man galen när vi ska vara så konstruktiva. Spelare som Peter Öberg måste spela ett enkelt spel, men när han åka göra svåra saker blir det helt galet.
Kommentera

Har låst sig psykiskt på grabbarna.. Nu gäller det bara att försöka sno någon poäng innan ett väldigt behövligt uppehåll!
Kommentera

J F K: spelar väl ingen roll att ingen kan passa för ingen kan ju ta emot en passning heller.
Våra backar suger så en kåt polsk slyna är chanslös och 3-4 av våra forwards jobbar.
Skröder vad har han gjort senaste 20 matcherna?, fullständigt värdelös. Kempe har tappat allt, spina är fortfara de totalt osynlig, Öberg är ju där men ändå inte och hensick är dålig på nästan precis allt.

Allt detta + att ingen ORKAR spela hockey, man glider till båset, man tar sig bara över röd för att kasta bort pucken och forwards orkar inte jobba ner i egen zon och markera i slottet när våra backar som vanligt spelat fast sig själv och sin partner.
Jobbigt läge, detta vänder vi aldrig?!
Kommentera

J F K:

Jag vet inte varför vi älskar att ställa till det så mycket. När passningsspelet inte fungerar är det ju bara att dumpa ner den i rundeln när vi anfaller och lägga sarg ut när vi försvarar.

Men nää, även när vi är helt oattackerade ska vi på död och pina försöka tunnla den enda luleåspelaren på mils avstånd.

Kommentera

Patrik Källstr: Problemet är inte att vi vill äga puck, utan idag att vi inte ens kan slå en passning på fyra meter. Fy fan. Vi började trots allt riktigt bra.
Kommentera

Patrik Källstr:Precis som vanligt, ingen i MoDo förutom Ullmark VILL spela!!

AVGÅ ALLA!! SPARKA nån!!

Kommentera

NuMo: Haha vi är nog sämst i hela shl, det är förundransvärt hur dåligt ett shl lag kan vara, 2-3 minuter var bra men nu är det bara pinsamt.
Kommentera

Blir så trött. Håller inte att släppa till så många skott i en period.
Kommentera

NuMo: Det värsta är att vi GER bort massor av chanser. Lehtivuori senast när man har pucken och en pojklagsspelare skulle klarat att passera lulekillen, men likt förbannat tappar han pucken. Backarna framstår som idioter.
Kommentera

Å lulios mål går till precis på det sättet också. Skit!

Kommentera

Förstår inte riktigt hur vi kan hamna så långt ner med hela laget?
Kommentera

Väntat...
Kommentera

ULTIMAVICI:

Lulingarna fyller på med lulekött framför vårt mål och det är bara på näppen att det inte slutat i mål.

Annars tycker jag vi är nära att skapa kvalificerade chanser, men vi når inte hela vägen fram och är inte värda det heller.

Luleå  å andra sidan skapar chanser, men är inte värda det riktigt.

0-0 således. Vi behöver täta semiruffen i egen zon men röja slyn i anfallszonen.

Fyra minuter kvar av perioden.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI:

Ja, rätt stor skillnad beträffande arbetsinsatsen.

Kommentera

ULTIMAVICI: såg så ut!

Har man svaga handleder eller, varenda passning som går rätt tas ju emot med en syltklubba och rinner iväg?

Bara en tidsfråga nu innan Luleå hänger en, vi är otroligt svaga, förlorar ju varenda närkamp.
Kempe den äldre har ju inte kommit runt en enda gång på kanten utan att bli fastsatt i sargen
Kommentera

Berka: Spinas klubba hölls väl fast rätt så synligt!
Kommentera

« · 1603720 · »