Berka: Klart det är mer än att bara göra poäng. Men du som startar en diskution om Skröders produktion.
JFK har inte försvarat Skröders straffar. Tagga ner lite. Det är ingen som vill se Skröder lägga straff, utom coach Forsberg.
VI TACKAR ANDERS FORSBERG FÖR UTAGNINGEN TILL STRAFFARNA, ÅTER IGEN GÖR ALLA V Ä R D E L Ö S A STRAFFAR och modo tappar poäng
skärpning för hellvete, TA UT spelare som är heta
Monno:
Vad är det för jävla straffar? Ser ut som att de inte ens bryr sig. Och både Ullmark och Forsberg har stått helt felplacerade på samtliga straffar. Övar man inte på detta alls?
S-vikaren: Det handlar inte om att bara göra poäng, det handlar även om att göra sina uppgifter.
Nu straffar, känns sådär
Berka:
Löjligt. Jag är helt säker på att Skröder var på isen när Luleå gjorde 3-2.
J F K: Att jämföra sundström och Tj är löjligt och det fattar du oxå, sundström har spelat med dom bästa i världens bästa liga och har kallats för princen av NY, klart som fan han har påverkat skröders målskytte ordentligt i es/shl
jag vill poängtera att skröder är en ytterst kompetent spelare, men idag borde han knappt varit på isen
Berka: Påsen har visat förr att han kan göra poäng utan Susse. Det är känt sen förr att Skröder är trögstartad på säsongerna.
Jag sitter lugnt kvar i båten. Det är ett nytt Modo den här säsongen. Nytt spelsätt, nya spelare. Det tar tid att spela ihop laget. Förhoppningsvis lossnar det snart.
Monno:
Nej, jag har missat det också. Tycker han har varit helt okej. Inte spektakulär, men stabil som 4-5:e-back.
Minst 1 p borta mot Luleå. Den tar jag alla dagar i veckan, framförallt efter två målvaktstavlor. Bra MoDo!
J F K: Jag skrev fel förra matchen, som jag bad om ursäkt för igår. sullivan borde vi skicka om han inte är bättre än 7:e back!!!!
jaha så det är ingen skillnad på Norges lag i VM och Modo, snälla inte ens du kan väl vara så dum?!
Monno:n Nej det hoppas jag inte ;) men det är 2 spelare där den ene inte varit bra sen 3 år och den andre har skapat sitt målskytte vid niklas sundström.
jag älskar per åge, men han har verkligen inte varit bra idag
Modo verkar köra med Challe-hockeyn igen. Dumpa pucken, för sedan byta. Klart man får jaga pucken hela matcherna, om man spelar på det viset.
Någon borde kliva in och hålla pucken.
J F K: Ja herregud, vi ska ge skröder 25 matcher innan han öht kommer över blå, snälla vakna, susse har slutat , skröder kommer inte gör mer än 10 mål denna säsong utan sundström.
Idag har skröder varit fullständigt osynlig, och det han sysslat med har skapat farligheter för luleå, men skit i det enligt dig, han gjorde ju massa mål förra säsongen. bra resonemang
J F K: Fråga:??
Varför spelar skröder och spina, 2 fullständigt värdelösa spelare före jul
J F K: Håller med, det blev friläge men nog kändes det som att Abbott tappat bort det där men Forsberg lämnade femte luckan.
0-2 och nu 3-2, det skulle jag inte trott.
S-vikaren:
95% av gångerna är är den enkla lösningen det rätta. Tyvärr så har hägg vänt på dessa siffror. Han kommer bli en fantastiskt bra back när han lär sig att värdera situationerna bättre.
Rytter:
Hägg har fått hybris. Han spelar för svårt. Han borde spela mer som Carlsson, enkelt spel. Men söker han det svåra alternativet, för att det ska se bra ut. Men dom små enkla lösningarna är fantastiska att se.
Edit. Det är som att Hägg tar förtroendet som han får ifrån tränarna på fel sätt. Nu när han får spela mycket, så ska han spela svårt och visa att han är en gudabegåvad spelare. Men han är ju bara 18 år.
Redigerad kommentar
Monno:
Håller med andra ska han verkligen inte lastas för. Är en svår situation där han inte ser nått och sedan ramlar pucken ner och ger Abbot ett bra läge att peta in den.
S-vikaren:
Tyvärr så fortsätter Hägg spela lite osäkert. Ta sekvensen när han har chansen att spela bakom mål till andra backen men väljer nått konstigt alternativ när han ska peta längs sargen och åka runt luleå spelaren. Istället fastnar han i sargen och vi får tryck på oss.
Tycker att Carlsson har varit bättre än Hägg det man sett än så länge i matchen.
Nya hårdare bedömningarna har gett oss 2pp på 5 perioder, har alla andra lag verkligen anpassat sig så fort?
J F K:
Annars är allt som vanligt. MoDo tar ledningen, för att sedan tappa den. Hur många gånger förra säsongen tappade MoDo tvåmålsledningar? Vissa saker förändras aldrig.
Nåväl. Konstiga domslut överlag. Redan före målen tyckte jag Forsberg såg lite osäker ut på vissa puckar och jag tror att Ullmark kommer plocka förstaspaden. Ullmark tycks ha den där förmågan att göra riktiga Krizan-matcher.
För övrigt, otroligt jämn fördelning av istid. Det är uppenbart att Forsberg vill ge alla spelarna chansen såhär i början av säsongen.
J F K: Luleå orkade fortsätta en hygglig period, men efter 0-2 kändes det tungt. Men med flyt kommer vi tillbaka till 2-2. Vid 2-2-målet var det ju på bara 8 sekunder tre tunga avståndsskott på Forsberg och vid tredje ramlade pucken fri och Abbotten hade turen att få fritt på den.
2-2 en period kvar. Skulle vara lite överraskande om Luleå fortsätter med ytterligare en period med bra spel man kanske upphämtningen från 0-2 till 2-2 stimlerar till det.
Känns dock som att det kan sluta åt vilket som helst håll.
Berka: Ännu mer kan man undra varför Modo ska spela så dåligt.
Signa Susse, så någon kan lugna ner spelet. Spelarna slänger iväg puckarna i onödan.
Monno: Tycker inte anton ska lastas för nått av målena, han ser ingenting!
En välspelad och jämn match, vi får vara nöjda med tanke på skadorna.
Jag väntar med spänning på vilket datum eller årtal Modo ska få med sig en utvisning
Redigerad kommentar
Berka:
Jag tror att det var lite av tanken, att försöka få igång iskalla spelare genom att ge dem förtroende.
Personligen skulle jag dock hellre se att Kempe, Tambellini och Hensick får chansen.