1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507056 inlägg · 4104 ämnen

Luleå - MoDo 060202

672717 · » Till forumet

Sv: Luleå - MoDo 060202
wap.hockeysnack.com
Eich ein berliner
Kommentera

GävleLasse: Naturligtvis. Domaren är ett geni och Saravo är en empatisk figur.
Kommentera

NuMo: Givetvis så var det ju så att Saravo såg att Öberg höll på att trilla och som den sportsman han är hjälpte han Öberg att återfå balans med det redskap han hade till förfogande... klubban.

Så måste det ha varit ;)
Kommentera

Paddan: Ja, vad skall man säga. Nu visste jag ju vad jag skulle titta efter.

Saravo åker fram till Öberg och kör upp klubban under armen på honom för att få honom ur spel, varvid Öberg snurrar omkring med hans klubba uppkörd under armen. Jag som trodde att man var ansvarig över sin egen klubba. Öberg han håller sin klubba fast med båda händerna ner i isen. Domaren väljer alltså att tolka situationen som att Öberg på något sätt åker efter klubban för att få hålla fast den och förhindra en chans. Det är alltså ok att i PP köra upp klubban i armhålorna på spelare och haka fast dem. Jag skulle vilja veta hur domaren förklarar hur klubban hamnade under armen på Öberg.
Kommentera

Lumber Jack: Det visade sig tydligen vara Micke P, (Enligt SVT) men det kan ju vara fel ändå.

Paddan: Det var som attsingen. Jag undrar om jag tror på den förklaringen jag.
Kommentera

Paddan:

Domaren var helt klart påverkad av cykloperna på läktaren. Svagt att en sån orutinerad domare får döma där, då inte ens de gamla rävarna brukar kunna stå emot när visselorkanen i COOP Arena sätter igång.

Kommentera

NuMo: Äh, det kvittades väl senare när han själv blev fälld vid ett friläge.
Kommentera

NuMo: Så här säger matchrapporten på Svenska Fans om situationen:

"Bartecko fångar upp pucken och lägger in den mot mål, pucken tar på en MODO-back och går fram till Pekka Saravo som har ett jätteläge, men Saravo får inte iväg något avslut eftersom Peter Öberg håller i hans klubba. Öberg blir mycket riktigt utvisad och Luleå får chans i spel fem mot tre i en och en halv minut."

Kommentera

Finns det någon som kan förklara för mig varför Öberg blev utvisad så att Luleå fick spel fem mot tre vilket ledde till 1-0 målet? Det går inte att se på ABs matchsekvenser även fast de visar situationen.
Kommentera

NuMo: "Tyvärr så struntar domaren att blåsa för solklara regelbrott mot modoiter. Antagligen så har domaren gjort sitt för det här året efter den negativa strålning den enögda publiken utsatt honom för."

Läste det lite sent, men det var himla finurligt skrivet:-)
Kommentera

Paddan: Loesningen lika med Clearasil. ;o)
Kommentera

Paddan: Lösningen = Clerasil.
Kommentera

NuMo: Nej, jag vet, det är märkligt att ingen kom på den rätta lösningen.
Kommentera

Paddan: Ja, det var ju inte så långsökt faktiskt.
Kommentera

NuMo: Nu tror jag att jag har knäckt koden vad gäller Svoboda och kundvagnen.

Det var ju en reklam för finnborttagningsmedel.

Ungefär så här: Om ni handlar för 200 kronor får ni en värde-tjeck på Clearasil-produkter.
Kommentera

Dream Team: Men eftersom det tydligen är "att bete sig som en alkoholist" så är det lika bra att knipa igen : )
Kommentera

Emma no15: Det är lugnt, jag förstår dig. Jag skulle nog haft svårt för att hålla mig i ditt läge med.
Kommentera

NuMo: Ja , det är faktiskt rätt skönt. Jag klarar mig rätt bra utan alkohol. Jag brukar åka kundvagn istället ! : )
Kommentera

Emma no15: Det var skönt det. Fast det är lättare att umgårs om man ständigt har alkohol i blodet. Å andra sidan så kan man ha EPO också, fråga Finnarna.
Kommentera

NuMo: Fast såna problem har jag inte.
Kommentera

Emma no15: Skärp dig! Du beter dig som en alkoholist.
Kommentera

Dream Team: Jag håller med. Inget fel på killens spel. Bara det att det är ganska tacksamt att "driva" med honom. Det är som lite svårt att låta bli.
Kommentera

Dream Team: Jag tycker faktiskt att Jantunen hade passat i Modo, så det är naturligtvis ett bra nyförvärv. Men nu så har vi ju sagt att vi skall ha, endera oerhört billiga spelare, eller juniorer. - Inte underligt att det går trögt för oss.
Kommentera

Emma no15: Ok. Då Jantunen varit en av de rappare spelarna i Timrå sedan sitt intåg, åtminstone i matchen mot MoDo nu senast, och ikväll, så känns din bild av Marko som något skev.
Kommentera

Dream Team: Ja, det är frågan. Vad var det man ville markera egentligen. Nu är det fritt fram för spekulationer.
Kommentera

NuMo: Haha. Jag kunde inte låta bli.
Kommentera

Emma no15: Akta nu din tunga. Vi styr denna gästbok med hjälp av etik och moral.

Stefan Holm sa nyss att han aldrig var nöjd med två och tjugofyra. Jag kommer ihåg att jag aldrig var nöjd med det heller under min skoltid....i längdhopp. I spjut så kom jag egentligen i nian sexa i skolmästerkapen på 2.76 i spjut, det var jag nöjd med, men så blev jag plötsligt diskad pga. längden. Konstigt.
Kommentera

Dream Team: Jojjomensan , det har jag.
Kommentera

Emma no15: Du har inte sett någon match med Timrå sedan Jantunen anslöt till truppen, eller hur?
Kommentera

NuMo: Hehe.. underbar sekvens med ICA-vagnen. Var det i reklamsyfte det som Koskinen/Svoboda nu pysslade med? ;-)
Kommentera

NuMo: Det var kanske Jantunen dom skulle skjutsa hem när dom stal den. Han kanske inte var i sån form att han klarade av att ta sig hem på egna ben.
Kommentera

NuMo: Så sant så.
Kommentera

Emma no15: Nä, men hyndorna stal vagnen där.
Kommentera

Svoboda skjutsas just nu omkring i en kundvagn på isen ... Köpte dom Svoboda på ICA ?
Kommentera

Emma no15: Det har iofs. alltid funnit potential hos Wargen. Tyvärr så har inte Modo riktigt kunnat erbjuda ett passande recept för pojken. Kanske lite dåligt, kanske lite otur, med tanke på förra säsongen. Det är honom väl unt att få ett erkännande. Ett erkännande som man måste tillhöra mindre än hälften av ES-spelarna för att inte få, men ändå och kanske därför.
Kommentera

NuMo: Lika illa det !

Jag såg förresten att Fredrik Warg blivit uttagen till matchen Sverige - Slovakien. Bra gjort av Bengt-Åke. Det blir ju billigt för Tre Kronor menar jag. Warg måste ju kunna ta cykeln till E.ON eller något sånt ...
Kommentera

knaskamilla: Ja, alla mina beräkningar föll där.
Kommentera

Det här var konstigt, vi skulle ju bara vara fem poäng efter Lule efter kvällens match.
Kommentera

Emma no15: Ähh! Det där var inte så olyckligt. Det stod skrivet i stjärnorna. Nä, det var Brynäs mål i baken som jag pratade om.
Kommentera

Salle: Vad skall vi göra åt Luliospöket. Det här är en svart fläck i hjärnan på modoiterna. Det skulle nästan kännas bra att få mötadem i finalspelet. Då vet vi att det är kört, eller så reparerar Lückner gärnorna på spelarna.
Kommentera

NuMo: Nu igen.
Kommentera

Skit! Nu hände det något olyckligt.
Kommentera

Salle: Svarten skjuter utanför. Jag hävdar vidare. Kontollmät målet. I alla fall skall det vara den självklara frågan till Lückner vid presskonferensen.
Kommentera

Salle: Vi kan inte göra ett. Men om vi går bakifrån och gör fyran först och sen trean så kanske vi kan hinna ikapp.
Kommentera

Paddan: Det verkar ogjort. Tim Ander slarvar och Lulio kan 3-0:a
Kommentera

Paddan: Dif gjorde mål . Ett trefaldigt leve för dem. Då har ändå inte Bremberg (Linkan) gjort något än. Det betyder att Fikonen måste göra ett till för att få lika.

Nu har vi verkligen förlorat hör jag.
Kommentera

NuMo: Äh, det har jag inte glömt. Jag tycker istället synd om hejaklacksledaren i Luleå som tydligen glömt alla papper med ramsor förutom en enda liten lapp.
Kommentera

Paddan: Den här matchen kan vi nog ge upp. Modo slösar skott utan att någon finns framme och antastar deras målvakt. utan frenesi och obändlig vilja att vinna, förvillande likt desperation, så vinner vi inte. Och först och främst måst vi ha ett mål. Har du glömt det?
Kommentera

knaskamilla: Om vi ser till att inte skjuta så nära hela tiden ska du se att vi snart vänder matchen, de där hararna måste väl skjutas någon gång.
Kommentera

knaskamilla: Ja, men.

Nu hörde jag från kommentatorerna att lulio var nära, mycket nära. Det kan vara positivt för oss, för innan var det ju vi som var det.
Kommentera

672717 · »