J F K:
Japp. Dessutom började han veva innan Hägg accepterat inviten. Och det sista slaget är otroligt fult.
Borde bli en rätt rejäl avstängning. Kan tänka mig fem matcher där två omvandlas till böter.
Pungen vad orättvist det målet blev. Skit! Vi spelade ju nästan slutspelshockey när vi försvarade vår ledning.
J F K:
Fan, Kabanov är cool att se. Han är som en hybrid av en snidare och en powerforward.
Rytter: Fy fan. kan detta hålla?????
JAAAA!
Kabanov fick tyvärr inte lägga någon. Han borde ha lagt före Nyllet, men det är ju svårt att protestera nu.
Redigerad kommentar
J F K:
Synd att han inte kommer till dessa lägen i spelet 5 mot 5 så han får chansen att visa det där med.
J F K: ja han är effektiv och enkel. Han utgår från ett dragslott men det är inte säkert att han slutför med det. Som den här gången.
Kul at se Kabanovs reaktion när Nylander gör avgörande målet. Hopp och studs, äkta spontan glädje.
Redigerad kommentar
J F K:
Jag tycker ändå att det är märkligt att man inte försöker få igång honom mer. Plocka bort Mario som inte lyckas åstadkomma någonting.
Bad_Brett:
Nästa match blir ju en ren slutspelsmatch. Klarar vi den så är det öppet för topp-6.
Konstigt nog talar det emot att det är hemmamatch, mot alla lag, utom mot just Skellefteå.
Redigerad kommentar
Sven.Savage:
Nja. 2-1 i poäng kändes samvetebättre än de mer välbehövliga tre för oss.
Vi behöver i alla fall inte be om ursäkt för vinsten vilket känns positivt. Vändningen blev väl när Anton bestämde sig för att vara Anton vilket sällan är helt rätt.
Säga vad man vill om vissa snarlika spelare, som Klasen, Omark och vår egen Ritola. men vatten bär de inte själva. Så när vattenbäraren bestämmer sig för att duscha i stället för att bära vatten ja då blir det törstigt och torrt.
Bad_Brett: Det största problemet den här säsongen är ju att vi inte har en enda konstruktiv center som kan släppa pucken snabbt. Med Sundström eller Foppa skulle säkerligen en kedja med Skröder och Tambellini producera massor, men nu får Tambellini aldrig pucken i fart där får utrymme för sitt skott.
Igår var vår överlägset bästa kedja den med Kabanov och Nylander TROTS att de har defensive generalen Påhlsson där. Tänk om de haft tillgång till en Sundström i form? (Kanske tur också då de inte direkt är lysande defensivt någon av dem, men till deras försvar så har båda två gjort stora framsteg defensivt).
J F K: Alla verkar ju räkna FBK som ett givet slutspelslag, men Luleå borta och SAIK hemma är då inte det lättaste schemat. Luleå kommer med all säkerhet att vara revanschsugna efter så många raka nederlag, medan SAIK knappast vill förlora sista matchen innan slutspelet (och kanske mopsa upp sig mot FBK).
Jag har verkligen ingen aning om hur det kommer att sluta, men nog måste det till någon poäng imorgon mot SAIK för att vi ska slippa play in i alla fall. Brynäs och Linköping möts nästa match, vilket är både bra och dåligt.
Kort sagt. Jag kan svammla hur mycket som helst, utan att bli ett dyft klokare vad gäller vilka två lag som slipper play in...