1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507637 inlägg · 4105 ämnen

Luleå - MODO Hockey 2010-02-04

« · 1235546 Till forumet

Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-02-04
Wayne Gresky: att hägga var dålig idag de håller jag med om, fast å andra sidan e det enklare att ta upp dom som får godkänt eller iaf. nästan godkänt.

...........
.....

............
Kommentera

Nu tror jag inte på slutspel längre, jag trodde grabbarna skulle kriga bättre.

Det liknade gamla vanliga modo.
Kommentera

Varför verkar MoDo inte vilja vinna så fort man har chansen att gå upp på 8:e plats i tabellen.

För idag hade man inte en suck emot ett inte ens bra Luleå. Det var ingen skridskoåkning, slarviga pass och uppspel, hönsgård i försvaret och allmän odisciplin.

På samma sätt som man för en vecka sedan sa "var detta samma lag som vi såg förra veckan" så undrar man "var detta samma lag som vi såg förra veckan".

Jag tror att detta var slutspeltåget som gick så nu är det bara att se till att ta några poäng för att säkra en plats i ingenmansland.
Kommentera

Berka: Näslunds fotskada måste vara tung då han inte tar många skär på en match.
Kommentera

spud: Nja Foppa ser inte helt hundra ut heller, tveksamt om de kommer till slutspel. Temposänkare nuförtiden den där Foppa

Redigerad kommentar

Kommentera

I övrigt kan man ju konstatera att Aborrarna spelade som MODOiter idag, helt utan timing. Har freddan signat upp de?
Kommentera

spud: Sparka Ecke!
Kommentera

spud: ja de e jobbigt, men så har det varit hela säsongen, så fort vi varit nära då har vi vikt ner oss några matcher så vi hamnat en bit efter åsså har vi fått jaga ikapp.

Det som e så farsinerande är att lag som saik,luleå,brynäs ligger på slutspelsplats då dessa lag enligt mig är skitlag i jämförelse med många andra. Kanske är det just de som är tjusningen med hockey, motivation kan slå klass.
Kommentera

Berka: Det hela är en fars.
Kommentera

NuMo: ha men nu då, dif borta i en viktig match, ska vi gissa på att dif gör 4 mål första 8 sen bär publiken dif till en låt säga 8-2 seger och foppa är naturligtvis inte med.
Kommentera

Berka: Precis, det där har vi i Timrå känt av också hela säsongen. Vi är ungefär dubbelt så bra som dom andra lagen, men så förlorar vi för att dom andra tänker 'det där demonlaget måste vi slå'. Och så gör dom det.
Orättvist egentligen.
Kommentera

Salle: Nja, det var Luleåtåget som gick. Hade man hoppats på att springa ikapp det så förstår jag besvikelsen, men det var liksom ändå för långt bort i horisonten som jag sett det.

MoDo har eldat upp alldeles för många poäng under hösten för att kunna glida sig upp på en slutspelsplats. Det var ett lag som vi hade en teoretisk chans att nå för sju omgångar sedan och inget har ändrats där. Vi är dock tio poäng närmare dem nu än vad vi var då. All meningsfull hockey som vi har att se fram emot under de närmsta nio omgångarna är en bonus.

--------------------------------------------
Riktad information till MoDos marknadsavdelning:
Ja, varsågod.
Kommentera

Salle: Luleå var inte dåliga, de genomförde matchen föredömligt. Man spelade fysiskt, åkte skridskor och såg alltid till att ha tre-fyra man med hem. Att dessutom kunde spela på resultatet gjorde att de verkligen tänkte hem. Vi spelade på bortaplan och hade ta mig fan inte en enda kontring.

Men visst, vi gjorde dem även bra genom att inte trampa på för fullt, vara nogrann vid linjerna samt slarv, slarv och åter slarv. Att vi har världens sämsta powerplay, sämre än vilket korp-, dam- eller juniorlag som helst, gör inte saken bättre.

Kommentera

Bragd-Birger: Hahaha Ibland älskar jag dig!:-)
Kommentera

Lumber Jack: Luleå var inte bra heller, möjligen om de hade spelat på bortaplan eftersom de spelade så kallat "bortaspel" och gjorde väl det ganska bra. Men som hemmalag gjorde de ingen bra match.

MoDo däremot var däremot bara "borta" i sitt spel, spelar man på samma sätt i DM-finalen senare denna månad blir det Husum som tar hem titeln som distriktsmästare. Även om de "bara" hade haft 3-0 att gå på istället för 9-0 som nu är fallet.
Kommentera

Petey21: Man använde en taktikt som fungerade. Man vann och släppte knappt till ett läge. Det är i mina ögon en bra genomförd match. Det går ut på att vinna.
Kommentera

Petey21: Du får det att låta så negativt med en Husumseger...

Ni ska passa er för tvåsiffrigt, hörnettare.
Kommentera

Björn W: jag har gjort en grundlig igenomgång av det matcher som återstår och jag kom fram till detta:

på det återstående omgångarna:

luleå tar 14p och hamnar på 80P
modo tar 17p och hamnar på 77P
frölunda tar 15 och hamnar på 76P
timrå tar 14 och hamnar på 71P

Ja så de blir slutspel.
Kommentera

Berka:
Ja, jag har kommit fram till nåt liknande. Finalen tar vi hem ganska lätt tror jag, lite bättre skridskoåkning och driv än idag så är guldet klart. Alla vill att MoDo ska vinna, vi känner stödet.
Kommentera

Berka: Beundrar din positivism.

Jag tror att vi kommer att ha chans (med god hjälp av andra lags resultat) fram till de sista två omgångarna då vi på, typiskt MoDo-vis, förlorar emot redan avhängda SSK (borta) OCH Rögle (hemma).

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Hoppet är det sista som överger en, men det är ju lite risk för de, att vi räknar kallt med 3 pinnar mot rögle hemma åsså blir det förlust...

spännande och ytterst svårt, men inte omöjligt
Kommentera

Gosse vad de var dött här, förlusten igår verkar göra sig påmind.
Kanske ett slagsmål modell udda piggar upp?!

www.youtube.com/watch?v=HWC5Mu8-1gQ&feature=PlayList&p=AAD0E622DC429E52&index=0
Kommentera

« · 1235546