1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507138 inlägg · 4104 ämnen

Luleå - MODO Hockey 2010-10-21

« · 1293643 Till forumet

Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
spud: Måste få in lite folk på mål. Allt är utifrån
Kommentera

En helt ok match, men Luleå är starka defensivt, de trycker ut oss i hörnen väldigt lätt. Vi måste jobba ner dem och komma in på kassen.
Kommentera

MODOJohan: Möjligt, men den var solklar. Han slår ju till klubban så han tappar kontrollen över pucken.
Kommentera

Billig utvisning på greken
Kommentera

Paddan: Det är Tarkki, i Tarkkis tröja och Tarkkis mask. :)
Kommentera

Paddan: Eller förresten, på hockeyligans matchrapportering står det: Målvakt Niklas Dahlberg, samtidigt rapporteras det om bra tryck mot Tarkki. Kan de bestämma sig?
Kommentera

NuMo: Men det blir en lugn fransk trudelutt vid seger ikväll.
Kommentera

spud: Det är alltså Dahlberg som står idag?
Kommentera

NuMo: 21 sek spelade och jag är redan trött på bakgrunds ekot "luleååå Luleåååå Luleååå luleåååå..."

Måtte vi smälla in 2-3 puckar så de tystnar.
Kommentera

Jag tror att det blir en tuff kväll. Bäst att man har ett lågt utgångsläge.
Kommentera

NordaBoy: Kvällens hjältar

28. BLOMQVIST, Jacob 87. ROSÉN, Robert 6. HÄGGSTRÖM, Magnus  
  4th Line 49. TRYGG, Mathias 47. BONSAKSEN, Alexander  

25. HEDMAN, Anton 39. SVARTVADET, Per 13. DIMITRAKOS, Niko  
  3rd Line 5. JONSSON, Hans 8. COOK, Charlie  

17. MADSEN, Morten 93. RITCHIE, Byron 26. FORSBERG, Kristian  
  2nd Line 12. JOSEFSSON, Daniel 18. HÅLLBERG, Per  

10. SKRÖDER, Per-åge 24. SUNDSTRÖM, Niklas 44. DANIELSSON, Nicklas  
  1st Line 55. TOLLEFSEN, Ole kristian 3. TIMANDER, Mattias  

Goalkeepers 32. TARKKI, Tuomas  
  30. DAHLBERG, Nicklas  

Kommentera

Hållberg går in och spelar med Josefsson. Ingen Westin med..
Kommentera

Paddan: På Björn W:s linje borde vi i alla fall kunna få några tveksamma offsidebeslut med oss.
Kommentera

Frisco: Vilket märkligt efternamn... Höstälskare...
Kommentera

Referees: Persson, Sören  
    Lovefall, Niklas  
  Linesmen: Käck, Johannes  
    Wettergren, Björn  
Kommentera

Berka: Har ett kryss på lången så endast då blir resultatet fel
Kommentera

Nikki Nine: Håller 100% på frölunda!
Kommentera

Nikki Nine: Om vi vinner får Timrå gärna vinna :)
Kommentera

Berka: Hur ska man egentligen ställa sig till Frölunda-Timrå ikväll? Å ena sidan är det skitkul om Frölunda fortsätter att förlora, å andra sidan så kan vi gå om Timrå om vi tar poäng idag och Timrå tappar poäng.
Kommentera

spud: Kryss och sen straffvinst ikväll.
Kommentera

Kvällens motståndare,

LULEÅS LAG

Mv: Nilsson (Rautio).

1: Sandström, Fälth - Abbott, Abbott, Vihko.

2: Jaakola, Niinimaa - Raffl, Burström, Fabricius.

3: Styrman, Jonsson - Hjalmarsson, Enterfeldt, Karlsson.

4: Arlbrandt, Olausson, Lavander.

Extra: Lökken-Östli, Nyman.

Känns väl ok att Nilsson står, om det nu är någon skillnad på dem.
Kommentera

shinzawai: Bara 3-2?
Kommentera

Jag tror vi vinner idag, det brukar vi göra när man väntar sig en förlust mot formstarka lag. 3-2 till MODO, låter väl bra?
Kommentera

Salle: Hahahaha

"När laget sätter sig på bussen norrut är det dock risk att det blir en del sura miner – från tränarna.

– Jag vet inte hur killarna har tänkt när de hyrt filmer på slutet. Jag tror att jag och Challe måste gå och in och styra upp det där snart.

Vad väljer de för filmer då?

– Du, jag tror inte de har så bra koll. De hyr nog bara några rullar i panik innan vi åker. Det har varit mycket pang-pang. Om jag och Challe går in och bestämmer så kommer vi nog att se Göta Kanal och Sällskapsresan."

Kommentera

Luleå - MODO Hockey 2010-10-21

Kommentar

Challe: Tuff roadtrip som jag ser fram emot

MODO Hockey står inför tre raka bortamatcher. Det handlar om Luleå torsdag, Frölunda lördag och HV71 kommande tisdag. Laget genomför de tre matcherna som en roadtrip, som börjar med buss till Luleå, därefter flyg till Göteborg, buss till Jönköping och sedan flyg hem efter matchen i Kinnarps Arena.
- Vi står inför en verkligt tuff matchperiod, men samtidigt spännande utmaningar, säger Charles Berglund, coachen. Jag ser fram emot en sådan roadtrip och har inget emot att programmet ser ut så här ibland.

På grund av att Fjällräven Center "byggs om" tränade MODO i Kempehallen på onsdagen.
- Här har man varit med om en del kul saker, minns Challe. Det jag minns mest är faktiskt MODO-cupen med IFK Tumba då Byström i MODO for fram som en skållad råtta.

Nu handlar det först om norrbottniska Luleå, som gjort en strålande höst så här långt.
- Vi fick stryk hemma tidigare i höst med 2-5 så visst finns det en del revansch att utkräva. Vi vet att det blir en svår match, men målsättningen är som alltid tre poäng.

MODO-coachen hade inget emot att genomföra en träning i Kempehallen, men var inte nöjd med själva träningen.
- Det var en del spelare som definitivt inte var bra fokuserade och då blir man som tränare alltid bekymrad. Men när det väl är dags för match i COOP Arena hoppas jag alla är beredda och på tårna.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t truppen som sådan har inga skador.
A t t lagen nu möts för andra gången i höst, första mötet vann Luleå i Fjällräven Center med 5-2.
A t t MODO vann ett av tre möten i Luleå förra säsongen, detta med 2-1. I de två övriga matcherna vann Luleå med 3-1 och 4-1. MODO vann båda mötena hemma, 4-0 och 4-1.

MODO Hockey mot Luleå Hockey torsdag 21 oktober i COOP Arena:
Målvakt: 32 Tuomas Tarkki (30 Nicklas Dahlberg).
Backar: 3 Mattias Timander, 55 Ole-Kristian Tollefsen - 8 Charlie Cook, 5 Hans Jonsson - 2 Jens Westin, 12 Daniel Josefsson - 47 Alexander Bonsaksen, 18 Per Hållberg.
Forwards: 10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 44 Nicklas Danielsson - 17 Morten Madsen, 93 Byron Ritchie, 26 Kristian Forsberg - 13 Niko Dimitrakos, 39 Per Svartvadet, 25 Anton Hedman - 6 Magnus Häggström, 87 Robert Rosén, 28 Jacob Blomqvist.

Kommentera

« · 1293643