Monno:Hehe, inte en susning! Dock kul med junisar som får chansen.
Igår före match, sa speakern fel vid programändringar, Viktor Hedman istf
Berka:
Eftersom Öhman och Bengtsson inte spelat en sekund än så är svaret på din fråga sex stycken, även om Ullmark står på noll minuter och noll sekunder hos Hockeyligan. Antagligen Helber som ligger bakom det :)
zigge:
Jag såg honom inte, men det är möjligt att jag missat det.
MODO Hockey (White) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
23. Svensson, Björn | 35. Gunnarsson, David | 25. Müller, Marcel | |||||
2. Carlson, Albin | |||||||
27. Öberg, Peter | 28. Forsberg, Kristian | 17. Madsen, Morten | |||||
38. Torp, Nichlas | 6. Byström, Ludwig | ||||||
22. Nagy, Ladislav | 26. Påhlsson, Samuel | 18. Ritola, Mattias | |||||
15. Cumiskey, Kyle | 3. Lehtivuori, Joonas | ||||||
10. Skröder, Per-Åge | 24. Sundström, Niklas | 12. Spina, Dave | |||||
51. Ahnelöv, Jonas | 49. Regehr, Richie | ||||||
29. Starkbaum, Bernhard 30. Ullmark, Linus | |||||||
33. Possler, Gustav (CE) |
Hyfsad tackling av Torp. Så får han gärna fortsätta.
Berka:
Nagy-RITOLA. Vi har börjat bra.
Ingen aning vad det är med Kempe. Julmat i Kramfors är ju stabbiga saker.
Dexter : Ja det har ni, och träffen!
Där kan man dricka öl på söndagarna om man har semester ;)
NuMo: En bra perra från MoDo´s sida, man skapar bra lägen och spelar tight.
Enda oros momentet nu är ju att en 1-0 ledning sällan är just nånting i hockey och det känns otroligt viktigt att sätta chanserna för luleå är en jävla maskin som bara nöter på och tillslut ringer de.
Skulle gärna se lite mer av samme oxå TACK på förhand!
Monno: Hahaha! Vilket snyggt mål. Skröder får äran. Bra Cumiskey!
Fan Berka vad du säger fula ord. Du sa "Luleå". Det heter ju Lulio.
Är han inte ligans bästa back då vetefan vem som är bättre!
Man ryser ju över att se karn lira!!
NuMo: Kuggfråga??!
På A svarar jag B
Och på B svarar jag Vet ej
Följdfråga:
Varför ska Abbotarna alltid stå och tjaffsa efter avblåsning?
Berka: på A, svarar jag: För att de är blåsta.
På B svarar jag: Jag tror inte man börjar spela Påhlsson för tidigt, utan man tar det för vad det är. Hemligheten med Påhlsson jämfört med Steen är att det är en bättre lagspelare. Han syns lite, men märks mycket.
NuMo: okay fina svar!
vi leder iaf OCH vi spelar bra
Berka:
Sådärja. Nu har man lyckats sätta i sig ytterliggare en jultallrik. Kall potatis, men det får man ta när man har annorlunda mattider som övriga familjen pga. hockeyn. Gott var det, det kom jag inte ihåg att det var förra julen. En snabb öl också. Raaap!
Ser fortsatt bra ut för Modo. Bara en olycka, typ där fem modospelare åker in i varandra med skador på samtliga som följd, torde ändra matchbilden. Å andra sidan är det hockey. Rättvareär så gör Lulio mål, vilket kan räcka väldigt långt.
Tur att inte båsdörrarna går utåt, för då hade Ritola legat illa till.
Varför skall det jämt vara så spännande. Vad är det för mening med det? Bättre om Modo gör tilräckligt med mål, typ ett till, innan det går för långt.
Man skall inte skåda en given häst i munnen.
Berka:
Skröder väljer kryss i matchen.
Berka:
Svårt att inte gilla Tuffe Uffe. Han satte dit kommentatorn också som rapade floskler lite väl mycket ikväll.
Kul också att se att konstnären som modellerade Uffe plötsligt måste ha upptäckt att han glömde att sätta dit en näsa, varvid han kladdade dit en lite slarvigt, på något vis. (Ja, det är väl mest jag som ser det kanske.)
Monno: Kul att grinollarna i brynäsboken som kallar oss för cyklober skyller de två senaste förlusterna på domaren ist för att inse att dom inte är tillräckligt bra!
Föresten vi rasar i tabellen, steen spelar ju inte har grinollarna sagt, jo jo!
MODO Hockey med fyra raka segrar åker nu till Norrbotten för match mot serietvåan Luleå.
Historiskt sett är det jämnt mellan dessa båda klubbar och den här säsongen har inte varit något undantag.
– Det brukar vara tätt och matcherna får för det mesta en karaktär av hårt jobbande hockey, säger headcoach Ulf Samuelsson.
MODO Hockey fick en bra start efter juluppehållet när man på annandagen besegrade AIK med 2-0 inför 7 600 åskådare i Fjällräven Center.
– Det var en bra match med hög fart. Jag är imponerad över hur snabbt våra grabbar ställde om från julbord till hockeyrink, säger headcoach Ulf Samuelsson och fortsätter:
– Som coach är man alltid orolig efter ett uppehåll, man vet inte om man behöver en startsträcka för att komma igång. Men vi kan konstatera att vårt upplägg under uppehållet har varit bra.
MODO Hockey satte högsta fart från första nedsläpp mot AIK – vann exempelvis skottstatistiken med 17-5 i första perioden. Det första målet lät dock vänta på sig till i mitten av andra perioden.
– Sedan blev det en hel del AIK i tredje perioden. Vill också poängtera att AIK är ett riktigt bra lag – med fart och intensitet i allting. De vann skottstatistiken klart men bryter man ned perioden så ser man ändå att vi inte släpper till så många högkvalificerade lägen – och de gånger vi gjorde det så klev "Starky" fram och gjorde flera fina räddningar, säger Samuelsson.
Nu ställs MODO Hockey mot Luleå i Coop Arena. Historiskt sett är det oerhört jämnt mellan dessa båda lag. De har mötts totalt 148 gånger i Elitserien och SM-slutspel och MODO Hockey har vunnit 67 matcher – Luleå 66.
Den här hösten har det varit lika jämnt. Faktum är att samtliga tre matcher har slutat 3-2 till hemmalaget – MODO Hockey har vunnit två av dem.
Senast de möttes – sista matchen innan juluppehållet – avgjorde Kyle Cumiskey i förlängning.
– Det brukar vara tätt nä vi möts. Matcherna brukar få en karaktär av hårt jobbande hockey. För oss är det viktigt att spela snabbt, vara bra med puck, säger Samuelsson och fortsätter:
– Luleå är säkert fyllda med självförtroende efter en stark säsong och de bevisade nyligen genom att vinna European Trophy att de kan konkurrera med de bästa lagen i Europa.
När det gäller MODO Hockeys matchtrupp så är det en del förändringar jämfört med matchen mot AIK. In kommer backen Albin Carlson (född 1994) och gör därmed debut i elitseriesammanhang. In bland forwards kommer Gustav Possler.
Precis som mot AIK tvingas Mario Kempe avstå matchen på grund av sjukdom.
MODO HOCKEYS MATCHTRUPP
Målvakter:
29) Bernhard Starkbaum
30) Linus Ullmark
Backar:
2) Albin Carlson
3) Joonas Lehtivuori
6) Ludwig Byström
15) Kyle Cumiskey
38) Nichlas Torp
49) Richie Regehr
51) Jonas Ahnelöv