1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

Malmö - MODO

« · 205429 · » Till forumet

Sv: Malmö - MODO
scim: Nej, jag kan ha på mega bra upplösning, men jag tycker det är härligt när allt är stort och bra :)
Kommentera

knaskamilla:

Håller med dig knas. Sidan är rent värdelös om man tittar på den ur rent layouthänseende.
Kommentera

Wewillwintoday:

Jag provade att ändra till det, varpå texten blev pytteliten. Jag har iofs ingen aning om vad jag har för storlek på min skärm - men stor är den.

Har för övrigt surfat runt lite på andra lags hemsidor, och vill ändra det jag skrev i mitt förra inlägg: om sidan inte hade varit så plottrig så kanske texten i rubrikerna som den är nu inte skulle se så gigantisk ut. Om de hade haft lite luft ovanför rubrikerna skulle det heller inte se så hemskt ut. (Har människan som gjort sidan ingen känsla för estetik?)
Kommentera

poffa: Isåfall har du blandat ihop tummar och fötter!
Kommentera

Wewillwintoday:

1152*864? Vad kör ni för skitskärmar egentligen? Jag kör 1280x960 på min 17"are!
Kommentera

scim:

1600*1200 i 85 Hz kör jag. Skall jag köra högre tycker du? Jag kan ju alltid gå upp över 2000*1600 om jag vill.
Kommentera

knaskamilla: Nej, jag tror inte det har att göra med storleken på skärmen, snarare vilken upplösning man väljer att ha inställd.

Jag har 19" skärm med 1152 * 864 upplösning, och jag finner det helt perfekt just nu :P
Kommentera

poffa:
Då är det du som kör på alldeles för låg upplösning, byt! :-)
Kommentera

poffa:

Såg nu att de inte ens varit konsekventa: under den översta rubriken är det en rads mellanrum till undertexten, vilket det inte är under den nedersta rubriken.

Det kanske är sådär att det gör skillnad vilken storlek på skärmen man har, men om sidan inte skulle vara så plottrig skulle de inte behöva ha sådär stora rubriker för att folk ska se dem.
Kommentera

poffa: Har "19 skärm jag med, så tji fick du :)
Kommentera

Frisco:

Vad det gäller din syn eller ej så vet jag intet men kan det inte vara så att du/ni har små skärmar. På min 19" blir rubrikerna ungefär 2-3 cm höga. Det ser ut som om man har tagit de största bokstäver man hittat och använt dem. SKall MODO:s hemsida ha det nuvarande formatet (som för övrigt lämnar mycket att önska) kanske man skall införa en sida anpassad för mindre skärmar och en för större skärmar (eller egentligen anpassa den efter upplösningen).
Kommentera

knaskamilla: Nej det har jag aldrig sagt. Jag brukar inte berätta såna saker. Fast man kanske ska göra det?

Jag bryr mig i målskillnad efter omgång 49. Då ska jag kolla upp den. Men visst är det bra att ha så mycket plus som möjligt, det begriper jag trots min syn.
Kommentera

Frisco: Måste säga att jag håller med dig om rubrikerna. Helt klart mycket bättre nu så man ser vad det står...
Kommentera

Frisco:

Du har aldrig talat om för mig att du har perfekt syn efter en synundersökning i december.

Själv tycker jag att målskillnaden är ganska intressant. Den kan faktiskt komma att avgöra vissa saker framöver - det vet man ju inte nu. Med tanke på att de haft usel målskillnad i princip hela säsongen vore det roligt om de kom upp i plus, eller åtminstone noll.
Kommentera

knaskamilla: Och jag tycker att det är en klar förbättring. Sen att du säger att jag borde skaffa glasögon (utan smiley i meningen då tar jag den allvarlig) trots att jag efter synundersökning i december hade absolut perfket syn tycker jag är lite smågnälligtunderligtkonstigt.

Jag skiter i målskillnaden och hur det går i de andra matcherna (alltså icke Modomatcher) fram till omgång 49 är färdigspelad. Jag är bara helnöjd med 3 pinnar i varje match.
Kommentera

Frisco:

Det kan jag inte svara på. Jag tycker dock att gnället är berättigat.

På tal om trådrubriken: bara -13 i målskillnad nu.
Kommentera

knaskamilla: Är det bara jag som tycker det är mycket gnäll?
Kommentera

Frisco:

Du kanske borde fundera på att skaffa synförbättrande hjälpmedel, t.ex. glasögon.

När vi ändå är inne på modohockey.se: är det jag som inbillar mig, eller har det försvunnit ngt i överkant av sidan? Det känns som att det fattas ngt där, men det kanske beror på de grymt fula rubrikerna. (Varför är sidan så plottrig och ful, förresten?)
Kommentera

poffa: Förut fanns det ju inga rubriker alls. Då såg inte jag några nyheter alls. Nu har jag sett flera stycken. Härligt tycker jag.
Kommentera

NuMountain:

Det låter som en bra idé. Bara vi inte börjar klättra nedåt.

Frisco:

Rubrikerna på modohockey.se är jättefula.
Kommentera

Frisco:

Själv tycker jag att det är en klar försämring. Förut så var rubrikerna normala, nu är det som om Kalle, 5 år, har fått vara fram och sköta utseendet. Nä, återgå till de gamla rubrikstorlekarna så de inte tar all plats på hemsidan.
Kommentera

Resultat från Elitserien i isracing på Kallehov i Örnsköldsvik torsdag 30/1.
1) Örnsköldsvik 39
2) Funbo 37
3) Östersund 22
4) Bollnäs 21

Andra saker:
poffa: Rubrikerna på Modohockey.se är snygga. De gör hela sidan numera. Förut syndes inte rubrikerna alls. En klar förbättring.

NuMountain: Det fanns ett rockband från Nås i Västerdalarna som hette Dr Skrotum.
Kommentera

scim:
Två punkter antar jag, väldigt opartiska och gillar MoDo är väl de felande länkarna.
Kommentera

Paddan: Intressant iakttagelse, men den faller åtminstone på en punkt, väl?
Kommentera

knaskamilla: Vi klättrar tills vi klättrat klart.
Kommentera

scim:
Hmm...har Arne och Ankan tagit snabblektioner i skånska?
Kommentera

Wewillwintoday:

Bäst vet jag inte om jag vill kalla de. De är dock väldigt opartiska och den ena är väldigt kunnig, den andre häver däremot ur sig både det ena och det varpå den kunnige rättar honom. De verkar f.ö. aldrig hålla med varandra och småkäbblar lite hela tiden.
Båda verkar föresten gilla just Modo.
Kommentera

NuMountain:

Hur mycket hade du tänkt dig att vi ska klättra i tabellen då?

Fick för övrigt just ett sms. Det står "Nej det var ikke godt. =(" Konstigt. MoDo vann ju - och karln var på plats och fick bevittna det. Det måste väl ha varit hur bra som helst?
Kommentera

knaskamilla: Inte bara coolt, utan en självklarhet. Nu hoppas jag att vi får lulingarna i kvarten. Vi får väl se om de vill ha oss. På något sätt är jag skeptisk.
Kommentera

NuMountain:

Om jag inte har helt fel går vi om lulingarna om de förlorar två matcher och MoDo vinner två. Det vore väl coolt?
Kommentera

Lumber Jack: Nej lite har vi emot oss. Tyvärr och dessbättre så visar resultaten oss faktsikt att tränarbytet kom i sista sekunden. Om det ska räcka hela vägen till en semi, återstår att se.
Kommentera

NuMountain: Håller med. Malmös hockeylive-kommentatorer är helt klart bäst. Jobbig dialekt visst, men kunskap har de, och de är inte allt för partiska heller..
Kommentera

scim: På swehockey.se står det att det var Stefan Öhman.

Om det var Lehtinen var det väl hans första mål i MODO tröjan?? :)
Kommentera

NuMountain:

Men resultaten går inte MoDos väg, fast så länge vi vinner spelar det ingen roll.
Kommentera

scim:

Fan, nu slog de säsongsrekord IGEN!
Kommentera

scim: Lehtinen, äntligen, bra, hurra!
Kommentera

aaa! Fantastiskt. Vi vinner. 4-2. Lehtinen, eller Öberg. Vi vinner för femte gången i rad borta....
Kommentera

poffa: Jag tycker faktiskt att kommentatorererna har varit bland de bästa. Pung! mål nu.... De har varit engagerade, de har varit duktiga på att referera och de har hyst modosympatier. Det tyder poå kunskap.

Nu måste vi skärpa till oss. 2-3
Kommentera

poffa:

Där ser man. Bäst att de inte tappar detta då. Vore ju pinsamt att förlora mot ett bedrövligt lag.
Kommentera

poffa: Han måste nog äta mera gröt så kanske han lyckas.
Kommentera

Nenne71:

I besvikelse över en MIF-utvisning försökte han knäcka klubban men misslyckades och fick 10 minuter.

knaskamilla:

De säger att MIF är bedrövliga och hånar faktiskt sitt eget lag.
Kommentera

Vad hittade Hannula på?
Kommentera

poffa:

Vad säger de, är MoDo det bättre laget?
Kommentera

Jajajajaja. Högardh igen. Jag uppmanar alla att köpa samlingsklenoden; Högardh-halsduken. Vi kommer tamefaan att vinna igen...elller inte. Allt beror på.
Kommentera

poffa:

1-3

Åhhh, Peter Högardh, åhåhhh Peter Högardh....

Ass av Hedlund.
Kommentera

VACKERT!!!!

HÖÖÖGGGGAAAAAAAAARDHHH!!

Assist av MAGNUS HEDLUND!!!
Kommentera

knaskamilla:

Åååh... Jag säger bara åååh.
Kommentera

poffa:

Okej. Det var en dumm dommmare.
Kommentera

knaskamilla:

Det stämmer och det berodde på att linjedommaren missade det under en lång tid och såg det ungefär i samma sekund som perioden tog slut.
Kommentera

poffa:

Stämmer det här:
20:00 period 2 Utvisning, MODO Hockey
Too many players on the ice 2 min
?

Och: hur lyckas man isf få en utvisning för för många spelare på isen när perioden är slut?
Kommentera

« · 205429 · »