1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507624 inlägg · 4105 ämnen

Malmö - MODO

« · 205959 Till forumet

Sv: Malmö - MODO
Björn VII:

Det förklarar en del... Men vad är det för kamera du har, egentligen?
Kommentera

Björn VII: Man ska naturligtvis värna om sin autistiska frihet. Frisco har ju växt ihop med sin flickväns kamera, jag är övertygad om att han fullt ut acepterat den nya kroppsdelen. Man ska nog inte kräva att alla andra fotografer landet runt skall ha sådan kontroll på apparaten.
Kommentera

NuMountain:

Menar du att vi alla i grunden är lite autistiska? Det skulle i sådana fall förklara varför killar är så bra på att inte höra vad man säger. ("Mycket få människor lyssnar med odelad uppmärksamhet på andra. De har ju sin egen replik att förbereda." /C Hammarén)

Du glömde förresten ett c i accepterat (jag gör ett undantag för dig nu).
Kommentera

knaskamilla: Jag glömde inte, jag lurade dig, dessutom vill jag att det skulle uttalas utan k den här gången.

Annars har du rätt. Vi är alla lite autistiska. Det svåra är att hamna i "tillståndet", där nytta göres av den.
Kommentera

NuMountain:

I vilket tillstånd har man nytta av autism? När ens sambo vill att man ska hjälpa till med disken/städningen/tvätten?
Kommentera

NuMountain:

Nejnej, vi minns ju faktiskt med skräck de första s.k. "bildbevisen" som framlades för existensen av en-man-kallad-Roger. Jag har fortfarande inte förstått om jag ska se det som en rödgrön röra eller en man med en #31-tröja i färd med att uppfatta en kamera i aktion.

Jag tar mig nog - 30% godkända kort igår (minst) och alla misslyckanden var det ju inte ens jag som stod för..
Kommentera

knaskamilla: Vi vill nog alla ha en släng av idiot savant ibland.
Kommentera

Björn VII: Jag var inte tillräckligt försiktig, det är sant. Ändå har jag ett enormt vidvinkelperspektiv till hjälp. Djupseendet spelar mig spratt ibland och rödgrön röra kan uppstå när man tvingas röra sig snabbt som ett ormkoppsöga.
Kommentera

Björn VII: FinFina bilder!! Man riktigt längtar...... (KNAS!)
Kommentera

NuMountain:

Nu är ju inte Roger den ende som fastnat på bild sådär i smyg. Även t.ex. Paddan och Portello har råkat ut för sådant, har jag hört.
Kommentera

Björn VII: Här är 9 isracingbilder till.
Kommentera

Frisco: Fortfarande inga bilder från matchen igår, och ej heller på www.hockeyligan.se/highlights....
Kommentera

knaskamilla:
Å fan, kan man fastna på bild i smyg också, trodde bara att det fanns smyglagsympatier.

Jädrans paparazzi...
Kommentera

Paddan:

Du har det inte lätt, du.
Kommentera

Wewillwintoday: Det jag såg på SVT-sporten och även TV4s underbara Hockeykväll är jag till 100% nöjd med.
Kommentera

Frisco: Jo, SVT:s reportage var bra, men man kanske får se någon målchans mer eller nåt på hockey-highlights :)
Kommentera

Wewillwintoday:

Angående matchbilder från Malmö så har jag en teori (ej bekräftad) som kanske fråntar hockeylive ansvaret. Det var ju så att man hade ett visst arrangemang där i förra veckan som dels innebar att man draperade in bastupanelen med myspysigt mörkblått tyg, hängde upp spotlights och satte upp en sarg med en massa dyr reklam på.

Det arrangemanget krävde nog några mil optokabel som drogs fram och tillbaka i innandömet på "Is stadion", det var nog en hel del kontakter som drogs ur då också.
Kommentera

Frisco:

På frågan till #14
Såg du West Ham i går?

#14: Ja fan, jag var ju tvungen att ge något tillaka.

Dubblescore.
Kommentera

« · 205959