1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507158 inlägg · 4104 ämnen

Mästarcupen

« · 408511 · » Till forumet

Sv: Mästarcupen
knaskamilla: Grattis alla Modo fans.... Ska bli kul att se er förlora match efter match efter match etc mot oss denna säsong. Fösta matchen avklarad. Nästa kross för för oss mot lilla er blir den 21/9.....
Kommentera

Poffa: Finns det ett empiriskt samband mellan vinst i Mästarcupen & spel i kvalserien? Utveckla gärna ditt resonemag! 4-3 med 20 sekunder kvar, de e fint de!
Kommentera

Poffa:

Ja. Vad fan, det är väl aldrig fel att tjäna lite extra pengar?
Kommentera

knaskamilla:

Per biljett?!?!
Kommentera

knaskamilla: HAHA.
Kommentera

Frisco: 4300.
Kommentera

knaskamilla: Vad ligger utgångsbudet på?
Kommentera

Paddan:

Äh, jag kommer ju ändå inte att ha tid att gå på några hockeymatcher i vinter. Någon som vill köpa ett sittplatskort på H Höger av mig, förresten? Eller, jag menar, en bunt biljetter till en stol på H Höger...
Kommentera

knaskamilla: Om det skulle visa sig att MoDo förlorar den 30:e så blir det till att följa säsongen från parkeringen för din del. Om du är riktigt snäll kan du få ett kort på din stol i Kempehallen att titta på under tiden du hör radioutsändningen av matchen...
Kommentera

Följande rapporter fick jag under matchen idag:
"2-1 efter första perioden" samt "4-3".
Kass resultat-sms-service det här stället erbjuder! (Men tack till han som var vänlig och rapporterade om MoDoledningen.)

Ska förresten bli jävligt kul att se MoDo den 30:e - jag har ju inte sett dem spela någon match än... Särskilt mycket ser jag fram emot att kolla in kedjan med Lindström och Steen, samt Zakke i mål. Tjoho, kul med hockey!
Kommentera

Paddan: Du menade min kommentar om Gästrins gemonbrott pga hans flytt till Bonässund hoppas jag. Såklart den prediktionen slår igenom. Det var ett krav från Bonässets sida under viseringen av den fd felsidafjärdaren.

Apropå födelsedagar så lär du dra ifrån mig med ett år då min faster sa att mitt födelsedatum (31:a) inte fanns. Jag förstod inte riktigt på vilka grunder detta bekom sig men det är väl nån extrem skottårsvariant eftersom den inte inträffat hitills under min levnad.
Kommentera

Checkinglinen med Wennerberg, Gästrin och P.Öberg har börjat oroväckande bra. Parat med Jocke Lindström och Alexander Steens fenomenala försäsongsfacit och Zakkes storstilade insatser så...nä, faaan, det här ser riktigt illa ut. Vi får nog inrikta oss på att vi kommer att hamna lite på efterkälken tämligen omgående och bara nätt och jämnt orka med att hamna bland de fyra bästa i serien.
Kommentera

Poffa: Om nu kroppen är någorlunda återställd efter tårtöverdosen så borde det väl stämma att vi både igår och idag gjorde ett SH- och ett PP-mål i matcherna.
Oerhört mycket skott avlossade också, båda målvakterna verkar ha fått jobba ordentligt.
Kommentera

Poffa: Jag börjar också se några såna syner. Men jag vågar inte se så många fler syner, för jag är rädd att huvudet sprängs av överaktivitet
Kommentera

Hur avgörs Mästarcupen om det blir samma poäng?
Målskillnad, innbördes möten?
Kommentera

Paddan:

Ja, vi var väl synska allihop den träningen. Just nu ser jag MODO lyfta SM-bucklan i Kempehallen. Jag tror bestämt min synskhet håller i sig.
Kommentera

YaQoP:

Kvalserien? I den gästboken är ju Brynäs redan klara för final i vår. Det var de ju efter att de vann mot Brunflo.
Kommentera

Poffa: Hmm, den där kommentaren om att Gästrin skulle få sitt riktiga genombrott den kommande säsongen, som sades under viss munterhet på första isträningen, verkar än så länge stämma ganska bra.
Kommentera

För att hänga på jargongen i BIF boken,

åh nej är vi inte bättre än BRYNÄS?? Nu blir det kvalserien
Kommentera

YaQoP: Br7ynäs har tur som vanligt
Kommentera

Frisco: Vi får väl se...
Kommentera

Falken87: Du är på fel ställe nu.
Kommentera

Poffa: Jag tippar: Brynäs - Leksand 2-5 i vår.
Kommentera

Poffa: 4-3 Jakob Johansson ass. Henrik Malmström/Jonas Soling. JAAAAAAA! Så ja Brynäs!
Kommentera

19:40 4-3 Jakob Johansson ass. Henrik Malmström/Jonas Soling.

förbannat
Kommentera

Sådär. Då vann Brynäs och kommer därmed få spela kvalsvenskan till våren.
Kommentera

Frisco: 3-3 Jonas Soling ass. Jakob Johansson (14:07 min 3:e Perioden) Powerplay
Kommentera

YaQoP: 3-3 hmm
Kommentera

12:26 2-3 Mikko Louvi ass. Niklas Danielsson/Ove Molin

10sek senare Modo utvisning.
Kommentera

Tredje perioden igång. Nu ökar vi tempot ytterligare ett snäpp.
Kommentera

Zakke verkar het. Har bara släppt in ett mål på 30 skott. Eller 2 på 66 skott om vi så vill.

Skulle vara intressant att veta om han verkligen är så här bra eller om det är FBK och BIF som har svaga avslut.
Kommentera

Frisco:

Förmodligen inte. Det står i regleboken att matcher med tvådomarsystem skall dömas med två lika duktiga domare. Är väl ingen som anser sig vara så dålig som Danielsson.
Kommentera

Poffa: Ser att Stefan Danielsson dömer. Undrar om ingen annan ville döma med honom?
Kommentera

Lindström verkar ju het som bara den =) Kul!
Kommentera

Nån som vet laguppställningen. Är Steen ytterforward fortfarande?
Kommentera

YaQoP:

Tveksamt. Han verkar ha fått en rejäl kick av att Steen anslutit till laget. Dessutom var han nog taggad ändå då han vill visa vad han kan efter sin skadefyllda säsong.

Om Jocke får fotsätta vara hel kommer han ligga högt uppe i poängligan när vi summerar säsongen.
Kommentera

Nikki: Snyggt. Skulle ha varit trevligt med en andra-assist. Då hade man sett vem som tänker längre än ett drag framåt. Men det duger med raka puckar också.
Kommentera

Har Jocke Lindström varit hetare än såhär?
Kommentera

NuMo:

1-3 nu. PP-mål av Jocke L. Assisterad av Steen. Ingen andraassist.
Kommentera

NuMo:

Tog 11 minuter.

11:09 1-3 Joakim Lindström ass. Alexander Steen powerplay
Kommentera

YaQoP: Dåså. Ja det borde väl inte ta så länge. Skägget har ju lovat offensivlusta. Undrar vem som kommer att få andra-assisten.
Kommentera

NuMo:

Nä, men period två kom just igång i alla fall. MODO börjar i numerärt underläge i 16 sekunder.
Kommentera

NuMo:

Nu är 2a igång så det är väl en tidsfråga
Kommentera

Frisco: Självklart skall andrassisten finnas, men den borde kanske endast rendera en halv poäng.

Nu till något helt annat. Har Modo snart gjort 3-1?
Kommentera

Frisco:

Håller med, va tvungen att missförstå dig lite bara.
Kommentera

YaQoP: Det är ju nästan så det fungerar idag. Jag tycker att det ska vara 1 målskytt och 1 assistpoäng.
Kommentera

Frisco:

Alla på planen var väl att ta i ? :)
Kommentera

Poffa: Det borde vara så faktiskt att andraassister skulle tas bort. Alternativt skulle alla som var på planen vid måltillfället få en poäng. Andraassister var nåt som miniligan på andrasidan pölen började med för marknadsföringens skull. Redan då skulle det stoppats. Pengar före sporten är inte bra.
Kommentera

Frisco:

Även en blind höna...

Förresten, är det inte du som brukar säga att andraassister inte borde räknas?
Kommentera

Poffa: Jansson en assist. Härligt.
Kommentera

« · 408511 · »