1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507158 inlägg · 4104 ämnen

Mästarcupen

« · 408717 · » Till forumet

Sv: Mästarcupen
Frisco: Jag tror att det är både och.
Fast med tanke på alla idolvykort som hans mamma inhandlar så är nog den uppgiften snart intjänad.
Kommentera

Paddan: Är det du som har satt priset eller är det hans morsa? §200 är rätt mycket för en vildes tröja.
Kommentera

Hehe. Miljöskadad av jobbet. Paragraftecknet hör inte riktigt dit.
Kommentera

Kickan: Tja, inte är det jag i varje fall. Jag skulle aldrig ta ut så höga priser, men om de däremot vill betala så mycket så inte klagar jag...
Kommentera

Paddan: haha, Jöberg, ja det kan vara svårt med namn ibland. Bl.a. minns jag att Mikko Luovi under någon match blev kallad Mikolovich ;-)
Kommentera

p j davydjoos: Den gamle MoDo-spelaren Juha Tuohimaa ställde för en oherrans massa år sedan till med ordentlig oreda för speakern i Kempehallen. Det var med förväntan man såg fram emot vad han skulle få heta under den kommande matchen.
Tojtima har jag för mig var ett väldigt populärt alternativ.
Kommentera

Paddan: SpS har blivit nästintill ett renodlat norrlandshockeyplank. Tjuvkikar man så är en stor majoritet av de inloggade norrlandslagssupportrar. Även såna som återfinns under "Utan klubbtillhörighet".
Kommentera

Kickan: Tja, det finns ju en hel del tikare, som vanligt, och sen så känner väl brynäsarna att något är i görningen och mobiliserar alla röster för att göra så bra ifrån sig som möjligt i kvalserien...
Sen finns det väl också ett par individer av typen "inget liv" som sitter och skriver halvobegripliga inlägg.

Eller så gillar de onorrländskalagssupportrarna andra sidor bättre, exempelvis såna som finns på SF.
Kommentera

Paddan: SF suger. Jag gillade LHF:s SF-sida när Robban skötte den. Han skrev bra matchrapporter och man visste att han hade täckning för det han skrev oavsett vad det gällde. Numera besöker jag sidan väldans sällan. Vill jag läsa Jantes matchrapporter kan jag göra det på Hockeykultur.
Kommentera

Kickan: Äh, jag tror att man måste läsa mellan raderna för att hitta allt spännande. För jag antar att det var där de hittade såna saker som bland annat Hentos brorsa. Kanske till och med att luleforumsskribenten Rayko slagit bo mellan raderna.
Kommentera

Paddan: Hentos brorsa var det en Jyyyrgårdare som var upphov till. Hans rykten blev ju inte direkt mer trovärdiga av det faktum att Hento inte har någon brorsa. Fast det är väl på den nivån SF ligger.
Kommentera

Paddan: Rayko är en lustig typ.Verkar tro på allt som skrivs.
Inte kan man tro att han är ute i arbetslivet.För han påstår att han jobbar.Själv skulle jag tippa på att han är 12,13 år.
Kommentera

Portello: Jag har för mig att han skrev att han var lastbilschaffis för ett par år sedan när han hette Ray.
Kommentera

Sitter här och tänker på guld och skador.

Wennerberg med brutet nyckelben, vad innebär det i frånvarotid? Ett par månader eller är det mer?
Kommentera

Poffa: Ingen aning. Vad jag vet är att cyklister brukar kunna cykla igen efter lite tejpning.
Kommentera

Frisco:

Sant. Men de brukar inte få tacklingar in i sager lika ofta som hockeypselare får.

Synd om det blir lång frånvaro. Kedjan med P Öberg, Gästrin och Wennerberg har börjat bra.
Kommentera

Poffa: Ca 2 månader skulle jag tro.
Kommentera

Poffa: Jag skulle gärna vilja se vad lillebror Enström skulle kunna tillföra den kedjan, men han kanske väger lite för lätt. Han bangar då i varje fall inte för att gå in och stångas framför mål.
Kommentera

Paddan:

Jo, han är ett alternativ. Ett annat är att flytta in Warg i den kedjan. Warg är också en tuffing som inte viker undan och det är väl just det den kedjan kommer få ha som huvuduppgift. Kötta, kötta, kötta...
Kommentera

Poffa: Har man fått det bekräftat att Wennerberg verkligen HAR brutit nyckelbenet, eller är det bara spekulationer?
Kommentera

AudibleGiraffe:

Bekräftat är det inte. Men det absolut mesta talar för det.
Kommentera

Poffa: Själv hoppas jag att de åt kyckling igår och att det var något sånt nyckelben som Wennerberg bröt...
Kommentera

Paddan: Hoppas på det jag med. Nej nu drar jag till Modos forum och spammar lite. Eller har nån redan gjort det?
Kommentera

Poffa: Zajkowski? Det låter på dig som det är Tre Kronor nästa. Jag är skeptisk. Elitseriens bästa målvaktspar hittar du för övrigt i Brynäs IF. Du är envis när det gäller Brynäs placering i Mästarcupen, vinst där och det blir kvalserien direkt. Låter lika troligt som att MoDo skulle vinna SM-Guld!
Kommentera

Angående Wennerberg så nämner inte Tidningen Ångermanland någonting om att han skulle vara skadad utan enbart att Lars Jansson menisk har lite problem.
Kommentera

JanT:

Tre Kronors bästa? Nä, det är inte Zakke, däremot så har vi en annan målvakt som mycket väl kan vara det. Zakke är bara en mycket, mycket duktig backup.

Vad det gäller Brynäs placering så är det ju empiriskt bevisat, var det inte du som ville ha ett sånt?
Kommentera

Nikki:

Står inget i ÖA heller om någon skada på Wennerberg. Undrar om min mor blev lurad av någon? Eller om han gjorde illa nyckelbenet men inte bröt det och det därför inte var något större problem inför framtiden?
Kommentera

knaskamilla: Wennerbergs eventuella skada nämns heller inte i TÅ, där tar man bara upp Janssons knäskada, så det kanske bara var ett illvilligt rykte.
Kommentera

Paddan:

Men herregud, är du blind? Jag svarade ju på Nikkis inlägg om att det inte stod något om Wennerbergs skada i TÅ... Vojne, vojne.

Undrar vem som hittar på sådana illvilliga rykten? Hon hade ju i alla fall rätt angående Jansson och minisken, mor min.
Kommentera

knaskamilla: Hehe, det verkar inte bättre.
Så går det när man inte orkar läsa mer än det senaste inlägget som skrivits sedan man loggade ut inatt. Skyller på att jag inte är van att kliva upp klockan åtta på morgonen...
Kommentera

knaskamilla: Skiver du minisken för att det är en liten del av knät?
Kommentera

Poffa: Jag kan ge dig ett annat "empiriskt" (läs: skrockfullt) bevis:

Honken är tillbaka mellan stolparna, och Sedinarna står eventuellt på andra sidan.
Vad säger det dig, rent empiriskt, alltså....? :-)
Kommentera

Frisco:

Nä, det var för att jag tyckte det lät sött, men jag insåg sedan att det kanske hette menisken. Nåväl, det bjuder jag på!
Kommentera

Huge:

Att han var en vägg 99. Att han var ett såll 2000. Semifinal fem i Gavlereinken. Sedinarna vann matchen med 6-3. Detta efter att Linje 19 gjorde alla sex målen och lurade Brynäs så att TV4-kommentatorn skrek " De gör 5-2 och det är så vacker så jag gråter...".

Taskigt empiriskt bevis...
Kommentera

Huge, Poffa: Vem är den där Holmström....öhh Holmqvist?

www.aftonbladet.se/sport/0004/05/sedin.html
Kommentera

Poffa: Exakt. VSB, som vi säger i branschen....
Mästarcupen ger ju iaf ett säkert bidrag till klubbkassan varje år.
100 lakan för ett par träningsfighter är ju aldrig fel...
Kommentera

Frisco: Jag är för taktfull för att kontra med AB:s löpsedel från året innan...
Kommentera

Huge:

Hellre slutspel i stället för kvalspel och inga 100 000 än 100 000 till klubbkassan och sedan kvalspel... ;)
Kommentera

Huge:

Öh, Brynäs behöver väl inga extrastålar. Om det kniper ekonomiskt är det ju bara att sälja kommunens gym till kommunen igen.
Kommentera

knaskamilla:
Men det bästa vore ju om man vann 100,000 och sedan gå till slutspel, det vore det ultimata.

Mindre en månad till ES startar, jag längtar...
Kommentera

Portello:

Det har du förstås rätt i, men det är ju dumt att chansa. Förresten så tror jag att MoDo kommer att tjäna ganska bra på att spela ES-matcher också i vinter. Fast iofs så kommer ju BIF att tjäna på att möta MoDo också, men det är ju inte sådär jättemånga matcher.
Kommentera

knaskamilla: "men det är ju dumt att chansa"

Håller med dig. Dumt att chansa genom att gå till slutspel....

Titta på oss: bäst att vinna MC varje år och sedan gå till KS lite då och då. Att ryka direkt i ett slutspel ger inga kulor...
Kommentera

Huge:

VSB på ett empiriskt bevis som inte stämmer är väl ändå lite... fel. Däremot så är det fullt applicerbart på Brynäs och kvalserienojan...:-)
Kommentera

Poffa: "VSB på ett empiriskt bevis som inte stämmer är väl ändå lite... fel."

Nä, det blir ju ändå rätt (positivt) i slutändan:

VSB på ett empiriskt bevis är ett dåligt bevis. Negativt alltså.
Ett empiriskt bevis som inte stämmer är ju dessutom ytterligare ett dåligt bevis. Negativt igen.
2 negationer ger väl ett positivt resultat inom matematiken.
Lätt som en plätt.... :-)
Kommentera

Huge:

Äsch, det där med att två neagtioner blir ett positivt resultat stämmer ju bara i matematiken. Det finns i mina ögon inget matematiskt med ishockey. Alltså är det "två fel gör inte ett rätt" som blir det rätta tänkandet här.

Slutledningen ur detta blir att jag har rätt, men det är ju inget ovanligt...;-)
Kommentera

Poffa: Ja, ibland kan det bli rätt fast man tänker fel.... :-))
Kommentera

Mattias Hellström och Tobias Viklund verkar iaf enligt hemsidan varit
de två juniorer som tagit en plats i a-truppen.

Jesper Andersson går nog ner till J20 och man lånar säkert ut Nicklas Johansson.
Kommentera

Frisco: Vill bara påpeka ett fel i den där artikeln om 2-6 matchen. Jag vill(?) minnas att jag var där, och vad jag minns så applåderade inte vi i hemmapubliken Sedinarna och Linje 19, utan vi tackade Brynässpelarna för säsongen, vilket även hemmaspelarna verkade föstå, men inte reportern Patrik Thornéus tydligen...

I övrigt så blir det en intressant säsong i år, där flera lag kan överraska i båda riktningar...
Kommentera

Poffa: 2 observationer är lite väl klent för att något skall vara empiriskt bevisat.... Zajkowski är en mycket lovande målvakt, inget snack om den saken. Jag håller honom i samma klass som Joakim Lundström i Brynäs. Lundström har exempelvis efterträtt Zajkowski i både J18-landslaget & J20-landslaget. Men ingen av de båda kan räknas till elitseriens främsta målvakter i den knivskarpa konkurrens som kommer att råda på målvaktsfronten kommande säsong. Håller dock med dig om att ni har elitseriens främsta målvakt i Salo, kommer att betyda oerhört mycket för MoDo i vinter.
Kommentera

Poffa: Jag har hittat ett empiriskt bevis med 3 observationer!

MoDo hockey "vann" SM-silver 1994, 1999 & 2000!!

De var väl inte så illa!
Kommentera

« · 408717 · »