1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

496270 inlägg · 4089 ämnen

Matchtråd Brynäs-MoDo

« · 423438 · » Till forumet


Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
mike66: Hahaha, skönt att någon har förmågan att vara ironisk här.

Undrar varför alla modoiter är osportsliga och fula? Jag tror det är för att de flesta är ungkarlar - utom kvinnorna. Skicka en Pajalabuss till torget i Övik, och en till Bjästa så tror jag vi får ett renare och mer artsitiskt spel även i denna obygd.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
mike66: Hmm, det där med "handling the butt.." betyder det att han sitter med i disciplinnämnden?
I sådana fall borde han väl vara jävlig, eller vad det heter.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco: Då kommer han billigt undan. Böter ska det också vara. Jag tycker mig också se att han även utför en butt-ending-checking from behind för att avsluta med en rejäl in the head-butting to the neck area. Litegrann av illegal or dangerous equipment också. sen så gör han en handling the butt with hands by a player. Det hela avslutas med en prevention of infections by blood.

Jag yrkar på livstids avstängning..!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco: Det tänkte jag inte på, ujujuj, då riskerar han ju att rispa upp sig på sargreklamen. Den där HSB-reklamen verkar vara riktigt vass.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco:

Nu är ju Weinis inte en sådan som självmant kastar sig in i sargen, vilket alla Brynäsare med klubbkänsla gör stup i ett.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Paddan: Glöm inte att de bara är ca 5 meter från sargen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco: Löjligt. Han hjälper bara till med att dra upp fjädern.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco: Jäkla råa sällar, dessutom har ju den där Ponken i målet klubban höjd för att kunna märka Wajniss.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
mike66: Buttar han? Då ska det ju vara minst 2+10+10+10+10+10+10+10
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco: Skojaru? Han buttar ju bara på han.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Lumber Jack: Helt otroligt. Johansson fulkomligt brutalknuffar Weinhandl framför sig. Tommy Sjödin sa nog nåt i stil med att Johantjon jöjde inte Wainitttjj.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco: Rå satan, dessutom på en enögd! Vad ssäger Tommy Ssjödin?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Kolla Daniel Johansson. Han fick inte ens 2 minuter för situationen. SKANDAL!
[bild]www.brynas.se/bildarkiv/2004-2005/2004-09-21/2004-09-21-1-2.jpg[/bild]
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Kickan: Skrev jag inte att det var en stycken Foppa och två stycken Porslin?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco: Alla tre av spelare med #21? Du måste mena L-G, Jesse från 21-tiden (84-87) och Porslin, elle?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Nja det tror jag inte :-))

Tänkte om han har ont i fötterna, tror inte han belastade både fötterna vid någon avblåsning utan han gled växelvis med vä, hö.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
65selander: Han är helt enkelt värdelös, helt värdelös.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Vet ni mer än vad Foppa har sagt till Gävletidningen?

"I övrigt var det inte mycket som stämde.
- Nej, jag är inte bra just nu. Vad orsaken är vill jag inte gå in på. Men det är bara att jobba på, så lossnar det så småningom."

Det jag undrar är om han skadad eller om det är något annat som spökar!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco:
Ok om jag jag gjort det så ber jag om ursäkt , det var säkert nån annan som sa han kastade sig och filmade då får lita på det du säger
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
WarhawK: Jag tror du blandar ihop vem som skrivit vad. Jag har aldrig sagt att Malmström är en kamikazekille.

Den döende Svanen är en vacker skildring av Pjotr Tjajkovskij.

1 av autograferna kommer från #21 i Modo och 2 från #21 (24) i Brynäs. Den tappre Ove Molin.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Poffa: Absolut. :0)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Åke the Myth:

49 matcher till. Sedan tillkommer minst 12 omgångar med slutspel, härligt va?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Intressant att se att fjoll puffen från Foppa diskuteras ännu.
Jaa, en puff, en match, hur lååång blir inte denna säsong?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco:
Däremot är jag trött på allt ditt gnäll om att alla brynäsare filmade igår , som t.ex malmström som gjorde en döende svan och kastade sig huvud före in i sargen ocxh filmade
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
WarhawK: Eftersom du vet hur jag tycker menar jag. Tror inte du vet nånting alls. Min autografsamling till exempel. Visste du att den bestod av 3 autografer? Alla tre av spelare med #21.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco:
Har jag påstått det ?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
WarhawK: Känner jag dig?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
WarhawK: Skädespel kallar jag det! Han kliver fram för han vill ha en kollision!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco:
Du kan ju förstöka stå upprätt själv när får skriskon bortkörd , men iofs alla brynäsre filmar ju enligt dig så
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco:

Det var då ingen filmning. Honken är inte tacklingsbar oavsett om han är utanför sitt område och är puckförare eller inte. Sedan att det inte är en tackling utan en kollision är en annan sak.

Men domarna har blivit tillsagda att se upp med sådana saker och det var säkert därför som det blev utvisning.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Poffa: Lustigt också situationen när Honken filmade på Hollywoodvis och Gästrin fick 2 minuter. Var det samme linjeman som felade då med?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
65selander:

Så du menar att Lahti frågade linjemannen om det var något att skryta med senare i livet, och då linjemannen storögt svarade "Ja!" så slog Lahti till med en 2+10 för att verkligen få en bra story?

Jaha, ja men då är det ju logiskt att ingenting blev en 2+10.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Poffa: Klart det är logiskt!

Självklart att Lahti visar ut Foppa, nu har han något att berätta för barnbarnen eller på föreningen för utbuade Domare!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Domarn:

"Men samtidigt hoppade inte Malmström in med huvudet i sargen med flit, för att sedan få njuta av att ligga och vimla med ögonen i tre-fyra sekunder. Tänk om både och kan var sant? Liten tuva... Foppa var grinig, gjorde fel, det blev värre än nån kunde tro pga omständigheterna, 2 minuter var givet."

Malmström säger själv att han får ett felskär och far in i sargen, inget oschysst med det hela. Ändå var det Foppa gjorde fel och en tvåa givet.

Logiskt? Nä...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Domarn:

Förstår inte hur det överhuvudtaget kan benämnas som "tackling"...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Poffa: Jag är enig med det Malmström säger; att tacklingen inte var allvarlig. Men samtidigt hoppade inte Malmström in med huvudet i sargen med flit, för att sedan få njuta av att ligga och vimla med ögonen i tre-fyra sekunder. Tänk om både och kan var sant? Liten tuva... Foppa var grinig, gjorde fel, det blev värre än nån kunde tro pga omständigheterna, 2 minuter var givet. 10 minuter tillkom pga domaren tyckte att det var i farligt läge 1.5 meter från sargen, inte för att tacklingen var hård.

Den andra poängen var att det inte bara var Brynäsare som tyckte utvisningen var given.

För övrigt håller jag med Foppas beskrivning också; "dumt gjort, gjorde fel, tur killen klarade sig."
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Domarn:

Du säger ju emot dig själv. Först är du helt enig med Malmström om att det inte var något, sedan skriver du att Foppa knuffade in Malmström i sargen med huvudet före och att utvisningen var självklar under omständigheterna.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Poffa: Helt enig, tacklingen var inte allvarlig utan av samma typ som delas ut av griniga dagisungar, poängen är att Malmström inte filmade, han trodde väl inte på att nån skulle knuffa in honom i sargen med huvet före när han skulle byta. Utvisningen blev självklar under omständigheterna. Otur för Foppa, men han tog det som en man. Detsamma gjorde Malmström.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Domarn:

Malmström själv kommenterar det så här:

"- Men det var ingen grej sådär, inte oschyst alls, tycker jag. Det var bara det att jag inte var beredd och nu är jag okej."

Men det är klart, han satt ju inte bakom båset och såg hur allvarligt det egentligen var.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Petey21: "De enda som tycker att det var ett "brutalt överfall" verkar vara Tommy Sjödin, Tomas Jonsson och diverse Brynäsare, men de står tämligen ensamma om att ha den åsikten."

Även en del andra som var på plats och såg vad som hände reagerade, läs DN tex. I motsats till många andra som köpte korv eller tittade på TV eller spelet som var nere i Modo's zon, såg han förloppet. Man ser ingenting av händelsen på de olika TV-vinklar som finns, men för de som satt bakom båset när Malmströms huvud dunkade i dörrkarmen var en utvisning för Foppas mesiga knuff utanför spelet en självklarhet.

Se länk www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1077&a=322807&previousRenderType=6
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Kent Forsberg angående domarna:
"Det borde vara två huvuddomare. Men nu är det tre."
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Poffa: Jag tycker att utvisningen på foppa var löjlig men det är nästan ännu löjligare att diskutera det till förbannelse vilket jag själv är med och gör och detta gör mig oerhört löjlig. :/
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Poffa: Jäpp, angående enögdheten så är det lika på alla arenor men just Övikspubliken har fått nån slags stämpel över sig, efter den där matchen mot Djurgården för en herrans massa år sen. Det var ju media som trissade upp det där med enögda Modoiter, men om DE öppnar sina ögon borde de ju inse att det låter likadant på alla andra arenor med. Men folk är väl så indoktrinerade och hjärntvättade av vad som sägs i kvällstidningarna att man köper det rakt av och struntar i att bilda sig en egen uppfattning. Modoiter är mest enögda, så är det, det har Aftonbladet och Expressen skrivit. Och dem kan man väl inte ifrågasätta, eller?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Jag tänkte att man kanske är skelögd på enögat, då blir det riktigt enögt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Poffa: Det är skillnad på enögdhet o enögdhet. Ni är riktigt enögda. Men jag gillar er ändå. :0)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
65selander:

Jag förstår ingenting. Jag är varken besviken eller särskilt förvånad över att Brynäs tog poäng och faktiskt var klart bättre än MODO. Jag är inte förvånad över att publiken skrek åt Foppa och Salo, det kommer det att göras i alla bortamatcher.

Vad jag är förvånad över är att trots att hela Hockeysverige anser att 2+10:an var otroligt dåligt dömd så anser de allra flesta Brynäsarna att det var riktigt med 2+10. Sedan har de dessutom mage att kalla oss för enögda då det faktiskt ser exakt likadant ut i princip alla arenor runt om i Sverige.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Jag har precis kommit på hur det där med enögdhet fungerar. MoDoiter är enögda för att de alltid har fel i alla diskussioner med fans från andra lag, vad de än gäller. (Ja, förutom i det här fallet då (när ännu fler lags supportrar blandat sig i), när BIFarna verkar ha fel. Fast det gör på något vis ändå MoDoiterna enögda.) Jävla otur att just vi ska ha dragit puckolotten som innebär att vi inte kan se och förstå saker. Lika bra att man går och drar något gammalt över sig...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Poffa: Tur att du vet vad han vill säga!

Det är bara att släppa matchen men ni verkar vara anti idag, men det beror väl på att ni trodde att ni skulle kuta igenom matchen i går med förbundna ögon

Får erat lag spela ihop sig lite samt att ni tätar bakåt så skall ni se att det går bra för er.

Ang Foppa Malmström så kan vi diskutera det i hundar år och vi blir iaf inte eniga!

Jag tyckte det var värre när Foppa kom in som tvåa i ett slagsmål och hoppade på Kupan bakifrån.

Ang sittplatsmupparna som kastade matchprogram mm så är det bedrövligt att behöva se sånt iaf!

Dom är väl förtryckta hemma och lever ut på hockeyn!

Kan tänka mig att H-Höger är huliganer ;-)

Ang att vi skulle var enögda så är det inte för inte ni kallas för Cykloper :-))
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Tycker att det är konstigt att inte Brynäs vann över MODO. Detta lag som spelar sin första match tillsammans på bortaplan mot ett turlag, har en hoppande målvakt som är slut, en enögd smålänning, två överskattande hockeybröder som bara står i var sitt hörn och en floppande knöl. När dessutom Näsan och Susse är hemma och hellre ringer RSV än lirar, borde då inte Brynäs ha vunnit......
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Lunkan:

"Foppa själv säger att det var onödigt gjort och då var det väl inte "ingenting" han gjorde."

Varför Foppa säger det är för att han är så fruktansvärt mediatränad efter tio år i NHL. Hade det varit för tio år sedan hade han sagt:

"Jag är så besviken på Lahti. Han är så jävla dålig så att jag skulle kunna ge han en smäll. Det är sant, det!"
Kommentera

« · 423438 · »