1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

496156 inlägg · 4089 ämnen

Matchtråd Brynäs-MoDo

« · 420194 · » Till forumet


Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Jag kan konsttera, rätta mig om jag har fel. Han är inte ens inne på planen vid första bakåt. Vid andra är han inne och arbetar föredömligt men det hjälper inte. Sedin gjorde inte sitt jobb. Jansson tog sin man, efter att ha gjort det på ett bra sätt tidigare i sekvensen. Tredje målet, ja det kommer ju senare i matchen, men som jag det det så är inte Jansson den som felar. Om han nu inte skulle ha hoppat över Hasse och gjort jobbet själv.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Kronblom:
Visst är det en del gnäll om utvisningar men oftast är det väl för utvisningar som folk upplever som för hårt dömda, det är ju trots allt hockey. Och personligen vill jag ha samma nivå på dömandet som i NHL, inte som i innebandyn.

Men visst var det en bra och tät match, helt klart sevärd och kul att båda lagen ville spela offensivt och inte ställa upp på blå och vänta på misstag, den sortens hockey är det värsta som finns att se på.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Ett påstående skulle ha formulerats "du menar", en fråga "menar du", eller det kanske bara är jag det.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Some say poTAto some say potATo...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
scim: Felskär kanske,knappast att han filmade det är inte någon han skulle göra
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
RavenLord: Är ni tvillingsjälar? Svårt att veta vad en annan människa gör.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
scim: Ja du, Malmström satt å tog igen sig efter tacklingen...

Att det var filmning, det får stå för er..

Om man är en hockey kännare så ser man vad som händer...
Han tappar fotfästet efter peters knuff och ramlar in i sargen..

Det var en 2 minutare på peter för interference (Henke blev tacklad, knuffad när han inte hade pucken )

Mer än så var det inte...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco: Att Malmström skulle försöka filma är lika sannolikt som att Wernblom skulle göra detsamma.
Förstår inte varför ni klagar på domarinsatsen.
Ni fick ju med er 1 pinne tack vare en tavla av Lahti...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
The Dude: han hade inte pucken man han var fortfarande puckförare.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco: Om du följer en spelare några åt vet du vad han går för och om han är typen som filmar eller inte..Tvillingsjäl nej..Trodde du det ?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
The Dude: Han var iofs. tacklingsbar fortfarande o jag inte missminner mig, men när Peter ser att han är på väg att byta så låter han bli att tackla, det blir bara en liten puff, vilket innebär attt han ett par meter senare ligger halvdöd på isen. Jag tror att han inte pallade för smällen ändå.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Huge: Vilken "tavla" var den...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Grattis till poängen får man väl först skriva. Jag såg på matchintervjun på C+ med Foppa efter matchen och han ångrade sig för den mycket fula pååkningen han gjorde. Onödigt tyckte han.

Det såg ut som om Malmström fick ont i huvudet efter tilltaget. Fast han spelade ett par tre byten till efter incidenten.

Salo vinglade på rätt friskt i inledningen av matchen men spelade sedan upp sig betänkligt och räddade Modo från en storförlust. Jag behåller nog min Salo i mitt Dreamteamlag ändå jag.

Timrå IK är dom bästa - heja heja Modo o Brynäs...!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco: Han var puckförare men Henke vände hemåt (i en röresle ) och peter åkte efter honom för att fullfölja tacklingen.. Pucken var nedanför blå linjen när peters knuff kom. Han kunde ha svängt åt ett annat håll när pucken försvann neråtr i eran zon , det skulle han ha hunnit men han ville fullfölja tacklingen, en knuff på henke så var lite i obalans för detta.

2 min för interference, solkart fall!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
mike66: Egentligen skulle naturligtvis hela kroppen ha fixerats. Han skulle ha blivit utburen på bår och inlagd på hospital för observation. Det har kunnat vara en bruten rygg och sånt skall man inte leka med. Foppa vet ju om allt det här, det är därför han är så himskans ångerfull.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
The Dude: Det enda jag håller med dig om är att det var ett solklart fall. Men vad som hände sen vet vi ju ej.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
mike66: Du måste bara ha sett matchintervjun för att kunna kalla det "den mycket fula pååkningen". Det var en, iofs onödig, lätt puff som tyvärr fick Malmström att tappa balansen och dråsa in med huvudet före i sargen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
The Dude:

Tappar fotfästet? Han åker ju helt obehindrat efter tacklingen. Hur han gör illa sig får man inte ens se.

Interference? Ge dig.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
scim: Ja vi får inte se det så egentligen bör vi inte ens säga nå om något vi inte sett
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
RavenLord:

Jaja, skitsaksamma, vi gjorde hursomhelst en stundtals usel insats och får vara glada över en poäng.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
RavenLord: Håller med dig och scim. Vi vet inte vad som hände. Du säger att han inte filmade men det kan du inte heller veta.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
The Dude:

Hur länge är det man betraktas som puckförare och alltså är tacklingsbar? Det är naturligtvis alltid en bedömningsfråga, men rent generellt?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco: Nä jag kan ej veta det till 100 men tror som sagt knappast de är något han skulle göra.
Tror du fortfarande vi är Tvillingsjälar med ?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
RavenLord: Som jag ser det så kan det ju fortfarande hända saker till följd av tacklingen. Innan han gled ut ur bild hade han ju inte några problem med balansen i alla fall. Nu är han ju ur fas med en decimeter vilket kan innebära att han slår huvudet i något köksskåp i morgon bitti. Jag tycker att domaren skulle ha avvaktat till då, för att vara helt säker. Jag förstår ju om han inte har tid med det, men en av de assisterande domarna skulle ju kunna följa Malmström hem och skvallrat i morgon.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Et tu Brute: Du är puckförare tills någon annan spelare tar emot pucken.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
RavenLord: Jag bara frågade eftersom du verkar veta hur han betedde sig. Men nu har vi kommit fram till att vi inte vet.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle:

Ähh, kunde inte Dudde fått svara på det ;-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco:
Den frågan kan du ju då även ställa till några av era med supportrar i modo som vet varför jag skriver vissa saker angående lockouten fast dom inte känner mig ju ?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Et tu Brute: Salle förstod inte din lilla passning till Härnösandspojken:-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
WarhawK:

Frisco ställer ingen fråga, du kanske vill ställa en fråga?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
WarhawK: ??????????
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Ni är fan patetiska som inte kan före en diskussion på en vuxen nivå.
Tacklingen i ryggen tycker jag som många här var en löjlig knuff men den var trots allt i ryggen och vad som hände med Malmström mer än att han vad jag hört slog skallen i sargen vet jag absolut inte.
En som klagat på klubbor i ryggen och liknande saker bakifrån är ju Forsberg
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco:
eftersom du anklagar ravenlord för vara tvillingsjäl , kan du ju fråga flera av era supportrar t.ex scim om han min tvillingsjäl eftersom han vet varför jag skriver saker angående lockouten
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
RavenLord:

Vart är diskussionen inte vuxen? När du kallar oss patetiska?
Checking from behind ska utdelas vid tacklingar i ryggen inte vid "löjliga knuffar" som du själv uttrycker det.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Et tu Brute: Jag tror det är så att den spelare som senast rörde pucken räknas som puckförare.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
WarhawK: Jag frågade om han var tvillingsjäl inte anklagade. Stor skillnad.

Dina frågor får du någ ställa själv.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco: Ingen ide att svara en som inte förstår eller inte vill förstå det lilla han lyckas förstå
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
WarhawK:

Jag skrev vad jag trodde, och du tog det tydligen väldigt hårt, varför vet jag inte. Men faktum är ju att jag inte ens var först med att uttrycka den åsikten, en Brynäsare hann först.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
RavenLord: Ingen förstår vad du menar nu. Trodde vi var överrens om att vi inte vet vad som hände + att du inte var tvillingsjäl med den döende svanen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
scim: Den var löjlig men trots allt en klubba i ryggen
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
scim:
Ja och jag svarade han lika som jag svarade dig så , sen huge är huge och det kommer man inte ifrån
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Jonsson tyckte väl också att Sjödda var värd ett och annat efter hans mycket ännu jättefuligare påhopp i sammanhanget.

Sa jag förrseten huvudet? Jag menade ju att Malmström tog sig åt njuren när han åkte till båset efter felskäret som han fick. Dåligt slipade grillor och det är helt klart materialaren som istället för Floppa borde fått stå i skamvrån med dumstrut på flinten.

Min konstiga åsikt i det här specifika fallet är väl att t.o.m mormor på 92 pannor och med en haltande rullator borde stått pall för det fula påhoppet som Foppa åstadkom.

Jag tycker dock att det var juste av Foppa och be om ursäkt i vilket fall som helst.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
RavenLord:

Någon klubba i ryggen var det defintivt inte, sluta hitta på nya saker.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco:
Döende svanen är ju moget uttryck , ska vara jävligt glad han inte art allvarligt skadad ... sånna kommentarer visar hur omogna ni är
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
WarhawK:

Det vore ju trist om han skulle bli allvarligt skadad av att falla på egen bevåg, men jag förstår inte med vad det har med vår mognad att göra?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
WarhawK: Självklart så är vi glada att Malmström inte blev allvarligt skadad. Men han kunde lika gärna snubblat och råkat lika illa ut för den puffen som han får av Foppa var inget ojuste utan bara olycklig.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
scim: Ok var det händerna enbart kanske ? har ju inte den exklusiva reprisen som du har "avundsjuk"
Spelar ingen roll tror jag om de är klubba händer eller hela kroppen du använder så länge det sker bakifrån
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
RavenLord:

Får man andas ståendes bakom en motspelare då?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
scim: Inte så att det blir hårt, eller högt. Eller förresten. Nu blev jag osäker.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
WarhawK: Hmm, förstår inte hur man överhuvudtaget skulle kunna bli allvarligt skadad av en sån där knuff. Malmström får ju inte ens någon märkbar "fartökning" av den där knuffen när han åker i riktning mot båset.
Själv tycker jag det är lite smått parodiskt, men nu har ju domaren dömt och Foppa fick 2+10 för det "råa överfallet".
Kommentera

« · 420194 · »