1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508357 inlägg · 4106 ämnen

Matchtråd VF-Modo

« · 234658 · » Till forumet

Sv: Matchtråd VF-Modo
NuMountain:
Jepp, för då är övriga Sportsverige "oerhört intresserat" av exempelvis Djurgårdens interna fotbollsmatcher eller hur mycket smör som Zoran Lukic brer på mackorna...
Kommentera

Paddan: Ja, och varför skulle storstadstidningarna ägna en massa energi åt böndernas hockeylag, när man har en egen hockeykris som det stora flertalet är mer intresserad av? Kapitalism bara. C+ visar ju helst vissa lag av samma anledning. Fan vad det är orättvist det häringa. ;)
Kommentera

NuMountain:
Jomenvisst, men sen kan man ju också försöka att än mer underbygga denna hockeykris genom att tala om att "12044, så mycket publik har minsann MoDo inte haft i Kempehallen under någon match denna säsong..."
Kommentera

Paddan: Det visar sig alltså att Göteborg bara kan komma upp i högst det tredubbla antalet åskådare jämfört med landdsortsklubben Modo. Det var intressant.
Kommentera

NuMountain:
Jepp, det måste tydligen vara ett otroligt dåligt hockeyintresse om man inte har fler än så på sina matcher. Nåväl, vänta bara tills vår superarena med plats för 30.000 åskådare tar form, då jäklar kommer vi ha slutsålt i tio år framöver...
Kommentera

Paddan: På TV från matchen i måndags i Scandinavium såg man en massa tomma stolar på måndagen. Vad säger vi om detta?
Kommentera

Frisco:
Man skulle ju nästan kunna säga att hockeyintresset inte verkar vara alltför hett i Göteborg. Men det kanske i och för sig var platser reserverade för särskilt skuldtyngda personer.
Kommentera

Paddan: Så kan det vara. Annars kan det vara ett lätt sätt att säga att en arena är fullsatt.

Nu ska det sovas.

Zz z z Z zz
Kommentera

Instämmer med föregående talare vad beträffar Z-tecknen...
Kommentera

samjo & Frisco:

Äh, på med Zoega's-maskinen så kan ni följa Foppas kamp för att sätta Macke på plats...

Froza ännhåäll!
Kommentera

Björn VII:
Hmm...man får ju hoppas att Macke travar på bra då och att han inte galopperar.

Jäklar, det är svettigt att se på hockey på storbild. Kändes ungefär som kombinerat bastubad och tv-tittning.
Nu tar vi den här kvartsfinalserien. Leker hem de närmaste tre matcherna mot Frölunda...
Kommentera

Jaha, 14 sekunder för att avgöra matchen.
Kommentera

Paddan:

Bastubad? Någon speciell medtittare du vill risa/kasta ut nästa gång eller?
Kommentera

Björn VII:
Nepp, inte vad jag kan komma på.
Men eftersom det verkar vara nomineringsdags så nominerar jag Conny och Ryhed.
Eller ska jag gå in i bikten först?
Kommentera

Neeej, hvor f***king ærgerligt!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvordan så kampen ud??? Så at VF havde en del skud på mål...var sejren fortjent, eller hvad??? Håber at Hirsch stod en god kamp, kan se at "Gäddan" på modohockey.se mener at Hirsch er den største pajas ever (det virker som om han mener det er sådan)....nå, men vi er ikke ude endnu, så tab ikke modet...Vi kan knuse Frø-Indianerene på søndag!!!! (mit personlige tips er 3-4)
Kommentera

Paddan:

Tänk på att en av dina kandidater är mycket folkkär och skulle kunna innebära att du själv framstår i en icke-populistisk dager inför framtida nomineringstillfällen.

Ta något mindre provokativt - VF:s hockey live-kommentatorer?

The ävs skååååårs!
3-0, och Foppa är klinisk i poängundvikandet.
Kommentera

Aben:

Hirsch kan ingalunda lastas för förlusten, även om man kan åsikter om hans agerande vid 2-2 målet. Jag hoppas dock att Riksman är tillbaka i kassen på Söndag för han känns så mycket säkrare än Hirsch som tyvärr släpper returer på vart och vartannat skott.
Kommentera

Björn VII:

Men han nämndes åtminstone i samband med målet, kan han inte få en Lemieux-assist för det?
Kommentera

Björn VII:
Okej, då nominerar jag Peter Gyllander och vad han nu hette han som kommenterade den senaste PPV-sändningen. Nästan så man längtar efter Lasse Kinky när man hör dessa båda kommentatorer.
Kommentera

scim:
Jeg wsynes altid at der er diskussion omkring Hirsch efter hver evig enste kamp (næsten)...det kan ikke passe at Riksman er SÅ meget bedre, og at han aldrig kan lastes for nogle af de mål, som han slipper ind....
Kommentera

Aben:

Skillnaden mellan Hirsch och Riksman är inte stor, men jag tycker fortfarande att det känns säkrare med Riksman i målet, han släpper långt ifrån lika många returer samtidigt som han är överlägsen i spelat utanför kassen.
Kommentera

Aben:

Den enkla förklaringen till både Hirschs högre räddningsprocent och de saker som folk klagar på (att han släpper returer) är att han stoppar en högre andel av förstaskotten, tack vare sin rörlighet och "kreativa" lösningar.

Det viktiga för mig är potentialen, Hirsch har saker som går att arbeta med, t.ex. hans positioneringsspel i målet och ett bättre användande av plockhandsken - de där sakerna måste han lösa om han ska vara förstemålvakt i elitserien på lång sikt.

Men samtidigt: så ser jag en jäkligt stor målvakt i honom OM han löser detta. "Plattmatcherna" har definitivt blivit färre i år och han uppvisar tendenser både till en vassare plockhandske och vilja att spela bort sina returer.
Kommentera

scim:
OK, men det er bare så trættende at høre på de evige klager (selvfølgelig skal jeg forsvare en dansker), han har reddet det danske landshold utallige gange...han har osse sluppet et billigt mål eller to ind, men så har han til gengæld reddet fire-fem andre...kan ikke passe at han er så ringe...bare det jeg vil sige...skal også passe på ikke at tale over mig med alkohol i kroppen altså.... :-S
Kommentera

scim:

Nej, Foppa har inte blivit sågad i en Boork-krönika ännu.

Paddan:

Finemang, men man får inte förglömma Rolle Stoltz bragdinsats i hockey-VM '91 i Finland när han glömt att sätta in löständerna. Han gav en helt ny dimension till "color commentary".
Kommentera

Björn VII:

Foppa, Boork, Krönika.

Jag får inte ihop detta.
Kommentera

scim:

Var det inte Boork som kom med Det Stora Lemieux-assist-Avslöjandet i Sverige?
Kommentera

Om ikke andet, så er da rart at vi kan presse Frölunda så langt ud, kamp efter kamp....virker som om hver kamp er åben....MODO er ikke ude endnu...!
Kommentera

Björn VII:

Det är möjligt, jag har tyvärr inga fakta att backa upp det där påståendet med, bara mina egna fördomar. ;)
Kommentera

Björn VII: Forsberg fick assist på Tanguays 2-0 mål.
Kommentera

scim:

Tyckte väl att de gick ner på sina knän och lovprisade Foppas framspelning i kommentatorsbåset - ja i Avs bås iaf.
Kommentera

Björn VII:

Kanske inte så avgjort som man misstänkte, bara ett mål upp nu. Stänk in nästa nu Foppa!
Kommentera

scim:

Definitivt o-avgjort.
och avgjort - 4-3 till blixtarna.
F.ö. hoppas jag att Paddan inte somnat med modemet på...
Kommentera

Det var ju tråkigt att vi skulle förlora. Intressant i alla fall att få stifta bekantskap med bröderna Öberg.

Gonatt.
Kommentera

knaskamilla:

ZZZzzzZZZzzzZZZ.
Kommentera

Björn VII: Ingen risk att Paddan somnar. Däremot finns ju risken att hans modemcyklister slocknar av utmattning.
Kommentera

Björn VII:

Nejdå, har alls inte somnat ännu.
Är fullt upptagen med detta "helvete" som kallas snabbmeddelanden.
Till hösten räknar jag dock med att med gott samvete kunna somna med ADSL-modemet på, om allt går enligt planerna.
Kommentera

Paddan:

ZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzz
Kommentera

scim:
Hmm...man kunde ju nästan tro att det här är Timrås gästbok med tanke på all smygreklam för en viss spelare.

God natt med dig, själv tror jag att det blir lite gymnastik innan det är dags att brottas med kuddarna.
Kommentera

scim:
Kolla in Riksmans matcher där han får beröm för att han räddar vid friläge, men släpper returen rakt ut till nästa Frölundaspelare, självklart blir det ett enkelt mål, detta hände inte bara en gång.

Tyvärr så var Hedin även denna gång inblandad i att tappa kontrollen strax före att det blev mål.
Conny E gav inte det bästa intrycket när han nästan står och försvarar J Jonsson, men han hade inte sett vad som hände, lite märkligt resonomang.

Hade verkligen Alavaara gjort sig förtjänt av bänken. Han försökte ju stoppa Högardh, men han var starkare, sedan drog han ner Wernblom och där kunde det ha blivit straff. Jag menar att det är en svår balans för en back som blir ensam i det läget , hur mycket skall man sattsa på att plocka bort en spelare. Han gjorde säkert vad han tyckte var bäst i den situationen. Han gav sig ju inte, som man fick intrycket av den som kommenterade matchen.
Kommentera

Aben: Kanske lite tidigt, men nu är det ju inte så länge till VM i Finland, och det ska bli intressant att följa Danmark och inte minst Modoiterna (Hirsch, Staal, Green och Damgaard lär samtliga spela), det ska bli kul att se hur t.ex Hirsch spelar på internationell toppnivå mot lag som USA, Ryssland samt Schweiz! Dags för ett internationellt genombrott? Jag hoppas verkligen att de visar dessa matcher på svensk TV med, det skulle vara kanonkul att se danska landslaget in action! Om inte får väl Aben spela in dem på video kanske? :)
Kommentera

Jonsson8: Vi som bor där Stalle hör hemma (Skåne) kan ju se matcherna på dansk TV om inte annat... ;)
Kommentera

Johan: Äh, vänd dig och somna om=)
Kommentera

Kärran: Conny har inte gett något bra intryck alls, så mycket gnäll på domaren har sällan skådats, och han såg ju närmast galen ut på TV efter spearingen på Hedin, är man SÅ hemmablind och närmast fundamentalistiskt enögd så kan det ju inte vara bra för hälsan! Skärpning Conny, det här är ju bara löjligt, en vuxen karl och respekterad tränare ska väl inte behöva bete sig som en treåring som tappat hinken och spaden varje gång ens egna spelare drar på sig (dumma) utvisningar??
Kommentera

Frisco: Va fan har jag ställt ifrån mig Bajen-biran där...? Vi var i Boodänn!! FÖRDEL BODEN!
Kommentera

Johan: Det var glaset jag fick ta ifrån dig med våld när du somnat, inte burken=)))
Kommentera

Frisco: Juuust det... :) Fan va skönt det var på den tiden när folk gjorde helt oseriösa och oväntade saker som t ex en MoDoit som åker tåg till Boden för att se MIF med två galna skåningar och en flickvän. Sådana saker som gör dig till en legend, käre vän!
Kommentera

NuMountain: Jag håller med, vinst på söndag och det blir en hemmamatch till, vinst där och det blir en avgörande match där Frölunda har all press på sig för att inte drabbas av ett fiasko genom att åka ut redan i kvarten... så det är lugnt! :)

Och att Modo kan vinna avgörande matcher i Scandinavium har vi ju bevis på sedan tidigare... :)
Kommentera

Jonsson8: Ja, vi kan ju inte sitta och ge upp. Vi har endast ett alternativ kvar och det är att: Vinna varenda jävla match!
Kommentera

Nu gör ja lite reklam men timrå leder ju omröstningen och det får inte ske.

www.sr.se/radiosporten/listan/
Kommentera

NuMountain: 100% Säkert ;o)
Kommentera

« · 234658 · »