1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514832 inlägg · 4114 ämnen

Matchtröjor

« · 397785 · » Till forumet

Sv: Matchtröjor
Lumber Jack: Troligen:-)
Kommentera

Lumber Jack: Hon drar nog Absolut Citron och Bacardi Lemon genom samma kam också för den delen.
Kommentera

Salle:

Nähä, jag vet skillnaden! Absolutflaskan är rund och Bacardiflaskan lite mer oval. Yepp. Så är det.
Kommentera

knaskamilla: Rund. Som en fotboll?
Kommentera

knaskamilla:

Poffa kommer använda tröjorna med värdighet. Det är det enda som betyder något.
Kommentera

Hmm. Att ingen bjudit på tröjorna 27, 4, 40, 1 och 35 kan jag förstå - men är det inte lite knepigt att ingen velat ha Hedlunds tröja? Ska man kanske tipsa de där dalmasarna som då och då frågar på MoDo-forum och i MoDo-gästböcker om auktionen?
Kommentera

knaskamilla:

Ge det lite tid. Auktionen har varit ute i lite drygt 24 timmar och många har nog inte hunnit med ännu. Dessutom har auktionslistan inte uppdaterats på en dryg timme.
Kommentera

Poffa:

Jag förstår att det är du som går under psedonymet "Jocke Juto"
på budgivningen på tröjorna ;)
Kommentera

knaskamilla: Om jag hade pengar, radediriderajderideraderideraj..

Hur nu än låten går... Paddan och jag har dock diskuterat om hur vi ska få våra tröjor finansierade.....
Kommentera

AudibleGiraffe:

Hmm. Tro om man kan byta ett tips på ny lägenhet mot en finansierad Snyggjanne-tröja? Jag menar, det borde ju ligga i hans intresse också att hans tröja blir såld...

Fast själv har jag ju nackdelen att även om jag köper en tröja så kan jag inte använda den. Inte ens Antos eller Hedlunds tröja skulle fungera. Det gör ju iofs att man slipper tänka särskilt länge på ifall man ska bjuda på någon tröja eller inte.
Kommentera

Paddan:

Jaha, man får väl säga grattis då till ett stycke vit Lehtinen-tröja. 800 riksdaler är ren stöld...
Kommentera

Börjar för övrigt bli tuffa priser på vissa tröjor. Senaste budet på Salles hemmatröja är 2000 kronor.
Kommentera

Poffa: Oj, tack, så jag tog hem auktionen. Jäklar, det var inte illa.
800 kronor för Lehtinens matchtröja var ju ett riktigt fyndpris.
Kommentera

Poffa:

1000:- för Haakanas tröja...? Såg förresten att folk bjudit på Snyggjannes båda tröjor, och att Borg gått in och bjudit på Hedlunds. Snart får Frisco gå in och bjuda på Kingens tröja, tycker jag... ;)
Kommentera

knaskamilla:

Ja, att Borg skulle ge sig in i leken är väl inget oväntat.
Kommentera

Nu ni, Salles hemmatröja 2500 kronor bjudet. Verkar bli fight om den.
Kommentera

knaskamilla: Nu är Haakanas tröja uppe i 1200 kronor!
Kommentera

Paddan:

Hmm. Det är klart, man får ju mycket tyg för pengarna...
Kommentera

Paddan:

Synd att Riksmans bortatröja redan hunnit gå. Jag hade kunnat tänka mig att ge ett bud på den, jag såg honom göra tre matcher helt i min smak i den i vintras.

Varför bjuder ingen på Milous tröja?
Kommentera

knaskamilla: Snygg-janne gör sig tydligen bättre i vitt, eller nått...
Kommentera

knaskamilla: Jag har ju redan 2 kungliga Modotröjor det får räcka. Däremot tycker jag att du ska ge dig in i auktionen och köpa en ÄKTA tröja.
Kommentera

Albert Hall: Tja, jag hade faktiskt ett bud liggande ett bra tag på Milos tröja, men drog tillbaka det imorse då jag insåg mina ekonomiska begränsningar...
Kommentera

Frisco:

Jo, fast jag har liksom ingen användning för den, då jag misstänker att den inte duger som tält - heller. För övrigt håller jag på att betala av ett sittplatskort med den knapra lön jag får ut... ;)
Kommentera

Poffa: Roligt att se huggsexan om Janssons hemmatröja, stora spelare generar höga priser...
Kommentera

Lumber Jack:

Äääh, det är ju du och NuMo som trissar priset bara för att kunna skryta om hur mycket pengar Janssons tröja genererar. Att ni använder er av falska namn gör det hela än mer uppenbart.
Kommentera

Poffa: Antar att det var på tiden att du också kapade åt dig en originalmatchtröja, men var du tvungen att härmas? ;)
Kommentera

Paddan:

Ingenting är klart ännu. För övrigt anser jag att det var du som härmade mig. Jag la nämligen det första budet på någon av Lehtinen-tröjorna...
Kommentera

Poffa: Mig veterligen lade jag ett bud på en Lehtinen-tröja under fjolårets auktion, så då borde jag väl vara trendsättaren...
Kommentera

Paddan:

Icke. Du kan ju inte komma stickande med något som du gjorde förra året. Det är ju helt galet, ju.

Eller, ja okej då. Du är väl trendsättaren. Men jag kommer vara så mycket snyggare i min tröja att ingen kommer bry sig. ;)
Kommentera

Poffa: Tja, tar du på dig den där knytblusen så kanske du kan bli populär, vem vet ;)
För övrigt så tycker jag att de vita tröjorna är snyggare, sådeså...
Kommentera

Paddan:

Knytblusen (eller retrotröjan för er icke invigda) är oerhört häftig och den kommer man få användning för under försäsongen. Att min blus dessutom är signerad gör väl knappast saken sämre...
Kommentera

Paddan:

Förresten är ni bara avundsjuk på min fina retrotröja.
Kommentera

Poffa:

"Oerhört häftig" var kanske att ta i. Dels har den förbannat långa snören, dels fanns det en snyggare tröja bland förslagen.
Kommentera

Poffa: Äh, bara för att du råkade rita lämna en bläckplump på tröjan betyder det ju inte att den är signerad, fattaruväll...
Kommentera

knaskamilla:

Avundsjukan fortsätter lysa igenom... Moahahaha!
Kommentera

Paddan:

Nu blandar du ihop Poffa och Foppa, Paddan.
Kommentera

Poffa:
ja det är inte lätt,,båda håller väll på med innebandy så det är lätt att förväxla.
Kommentera

Poffa:

Avundsjukan? Nä, hörrudu, jag hade inte ritat något tröjförslag...
Kommentera

knaskamilla:

På snörena, ditt knas. På snörena....

Bakom Lehtinens röda tröja står nu mitt namn i rött, ååh vad det är sött.
Kommentera

Poffa:

Ja, oh ja. Sådana där snören skulle man ha haft på sin replica. De skulle ju t.ex. kunna komma till användning när man...när man...äh, när fan behöver man snören, egentligen?

Grattis till tröjan! Ja, den utan snören alltså.
Kommentera

knaskamilla: Nu är det tröjorna, Poffa har nämligen också tagit hem auktionen vad gäller Damgaards bortatröja.
Kommentera

Paddan:

Där ser man. Tur att han har ett jobb, så han har råd att betala för dem!
Kommentera

knaskamilla:

De är redan betalda och uthämtade. Vissa går det undan för...:)
Kommentera

Poffa: Hmm, måste väl vara svettigt att sitta iklädd dubbla matchtröjor på jobbet!
Kommentera

Paddan:

De hänger uppe på väggen just nu. Ordentligt använda är de också, till skillnad från din Wilde-tröja...
Kommentera

Poffa: Vadå, min Wildetröja var väl ordentligt använd, åtminstone av mig. Tydligen väldigt mycket sprattlande på ryggen av Wilde att döma av nötningen på siffrorna.
Kommentera

Paddan: Du kan få köpa min Brynäströja (org) istället med mitt namn på för 1500kr med autograf 1700kr

En stilla undran från en som inte har läst hela tråden men vart går kosingen, klubben, ungdomsverksamheten eller till Knas?
Kommentera

65Selander: Till min dieselkassa, fan sex kronor litern (eller vad fan det nu är)är ett rån för oss långväga supportrar.
Kommentera

65Selander:

Åh, pengar till knas! Bra förslag. Kan du inte höra av dig till MoDo Hockey med det förslaget också?
Kommentera

65Selander:

Hur kan tröjan bli dyrare med din autograf?

Dessutom är 1500 kronor ungefär 1700 för mycket.
Kommentera

« · 397785 · »