1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514934 inlägg · 4114 ämnen

Matchtröjor

« · 404399 Till forumet

Sv: Matchtröjor
Poffa: Jo, det är klart där har vi väl den enda osäkerhetsfaktorn.
Frågan är dock hur pass uppskattade de speciella tomtehjälmarna blir under mellandagsmatcherna. Men det var ju för ovanlighetens skulle en intressant idé från Salle...
Kommentera

Poffa:

Jag tyckte ni sa virka, jag.
Kommentera

Paddan: Sen så heter det faktiskt "skull" och inte "skulle", ärthjärna!
Kommentera

Paddan:

Nu har du chansen att införskaffa ytterligare en tröja. Med tanke på vad du har sedan tidigare är mitt tips att du lägger ett rejält bud på Muirs tröja.

Själv funderar jag på att skaffa mig en Gästrin-tröja.

Kommentera

Poffa: Den här gången måste jag nog tyvärr stå över tröjauktionen. Går ju inte att skaffa hur många tröjor som helst som fattig lärarstuderande. 

Ser att Foppas, Aucoins, Hinotes och Mackes tröjor inte finns med, redan bortlovade tröjor antar jag

Kommentera

Poffa: Själv funderar jag på steens tröja
Kommentera

Paddan:

Sedinarnas tröjor är heller inte med.

Vad det gäller Foppa så vet jag att han den här säsongen kört med nya tröja vid varje match. Förmodligen tänker man väl auktionera ut dessa tröjor också, och därmed tjäna än mer pengar och på samma gång ge fler chansen att vinna auktionen.

Kommentera

Poffa: Aha, där har vi alltså förklaringen till att klubben gick med 1,4 miljoner i förlust den här säsongen. Kostsamma tröjbyten för Foppa...

Ojdå, tänkte inte på att Sedinarnas tröjor inte var med.

Blev så irriterad när de klippt av Mikas fight-strap att jag tappat sugen på auktioner...

Kommentera

Paddan: Fler tröjor som fattas.

Bortaställ: Muir, Enström.

Hemmaställ: Hedlund, Kaberle och Jansson (garanterat minst nött).

Kommentera

Poffa: Det är ju bra att dom visar Foppas tröja (hemmaställ) när den inte är ute för auktion.

Kommentera

Paddan: En tröja utan fight-strap är som ................. Ja vadå?
Kommentera

Frisco: Tja, det är ju bättre än en replica i varje fall. Undrar förresten om man kommer att få den där oerhört värdefulla replican någon gång i framtiden eller om de kunde råka skicka fel och istället ge mig Hinotes matchanvända matchtröja.
Kommentera

Paddan:

Själv undrar jag om de råkat skicka min replica och mitt presentkort till fel ställe. Jag sa iofs att jag skulle hämta ut det personligen. Kanske någon gått in på kansliet och låtsats vara jag? Hmm.

Kommentera

Morgan, Kamilla: Jag undrar också var min Villakioskenreplica är.
Kommentera

Frisco:

Skulle du inte gå dit och fråga? Nu tar du dig i kragen och går dit!

Kommentera

Frisco: De håller väl på att bygga ihop den, av tändstickor, eller något sånt.
Kommentera

knaskamilla: Avvaktar några veckor till, tror jag.
Kommentera

Frisco: Skall du vänta tills kortgolfbanan öppnar för säsongen så du slipper gå den långa vägen till Villakiosken i onödan.
Kommentera

Salle: Måste nog dit vilken dag som helst. Det är ju inte bara att ställa ut klubban i början av maj månad utan man måste ju städa, plocka, kratta, skotta, grejja mm innan dess. Passar nog på att gå förbi Villakiosken då en sväng.
Kommentera

« · 404399