1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Mats Zuccarello Aasen

« · 1324430 · » Till forumet

Sv: Mats Zuccarello Aasen
spud: Nej, man kan inte ha 18 offensivt inriktade spelare i truppen och att K Fopp inte tillför mycket framåt är helt ok. Han är ju med i en checkingline som främst ska säkra defensiven. (Herregud, annars skulle väl aldrig någonsin Pålsson platsat i NHL på de kriterierna).
De främsta från och med början av andra perioden var ju tyvärr tredje- och fjärdekedjan. De enda som faktiskt insåg att man måste åka skridskor för att skapa målchanser.
Kommentera

Mano: Precis. Stabil insats rakt igenom, ges han bara ännu mer tid och förtroende så ska han nog kunna växa in i det här riktigt bra.
Kommentera

Icing-Ove: Safe insats av Mats, spelar med stora marginaler hela vägen sånär som på ett huvudlöst instick i mittzonen som kostade en kontring i andra perren. I övrigt spelar han säkert och utan att ta några risker - kanske inte riktigt det spel man vill se från honom men å andra sidan jobbar han för att ta en tröja och vill såklart inte hamna i trubbel.
Ett par riktigt fina passningar, ett ass i PP som såg lite oklart ut och en rejält grym move i tredje där han snurrade upp en Islanders-back som bara satan och avlossade ett vasst skott har han bjudit på i alla fall.
Han är på väg att lira sig in i NHL, helt klart.
Kommentera

Berka:
Har inte haft nåt avbrott.
Kommentera

Poffa: Det mest udda med den intervjun var trots allt att han satt ner i "studion", får hoppas att de torkade av den stolen sen.
Kommentera

Icing-Ove: Min stream dog nyss, någon fler som har samma problem?
Kommentera

Poffa: Han klarade intervjun finfint. Zucca ser pigg ut och får beröm. Coolt att han lirar med Gaborik och Stepan.
Kommentera

Icing-Ove: MZA intervjuad i första paus och får frågan: "Do you think you look like Frodo?" :-)
Kommentera

Kedjekamrater blir Sean Avery och Erik Christensen...
Kommentera

Paddan: Det var faktiskt ganska glest på stå igår, kanske var det för många bakfulla mäniskor som stannade hemma ;)
Kommentera

arnio: Jo, men med tanke på att Kempehallen, enligt den officiella publiksiffran, då var långt ifrån fullsatt, fast ståplatssektionen var så fullpackad att folket inte fick plats på ståplats utan fick lov att stå i fyrdubbla led bakom målet vid stora ståplats så undrar man hur många som egentligen var där den matchen.
Kommentera

Paddan: sålda biljetter ger publiksiffran.
Kommentera

spud:

Då såg vi inte samma match. Han höll på att ge mig 2-3 hjärtinfarkter med sitt loja agerande i egen zon, framförallt när han skulle spela ut pucken i boxplay.

Hedman eller K-Fop är pest eller kolera. In med Byström istället.
Kommentera

Berka: Inte kan det väl ha varit så dåligt med folk på stå när officiella publiksiffran väl var över 7.500. Fast, det är klart, en gång så var det ju fyrdubbla rader med folk nere vid isen i Kempehallen när den officiella publiksiffran var drygt 4.400. Det var väl i samband med detta man upptäckte juniorspelarnas "mygel" med "rökbiljetterna"
Kommentera

Berka: DEt skickar verkligen fina signaler till Kfop, han var väl en av de som syntes igår, han var väl en av de som ville nåt igår.
Hållberg borde inte få spela öht, killen vill ju inte ens spela.
Kommentera

Berka: Ni kan knäcka Luleå på samma sätt som AIK knäckte er. Jobba hårdare än Luleå och Visa mer vilja än Luleå så kan det gå vägen. Ni klarade det mot SAIK borta och om bara orkar så kan Luleå kämpas ned, tro mig.

Södertälje gjorde precis samma sak förövrigt mot Brynäs julskinksstinna grabbar igår.
Kommentera

Gustafsson: Hur i hela ska vi knäcka luleå i morrn? Kfop kan man ställa utanför truppen då han inte bidrar med något konstruktivt till spelet överhuvudtaget. kanske ska man slänga in hedman där sen?!
Hållberg är en ständig säkerhetsrisk i egen zon och har förtvivlat svårt med tempot och blir ofta efter, släng in ahrling där, tills vi får tillbaka josefsson eller okt.

Annars var matchen igår lika slätstruken som det var dåligt med folk på stå, Ae gör en näst intill prickfri match och kjedjan med Nagy,lubos och byron borde kanske satt en par 3 puckar och lekte stundtals med aik försvaret, tyvärr avtog de fina spelet och blev mer och mer tempofattigt ju längre matchen led.
Pickarambo visar skills i offensiven och var ruggit nära att ha en 2-3 ass men pucken gled gång på gång utanför stolparna, dock var han lite väl ofensiv och det blev luckor bakåt, dock är han inte samspelt med sin backollega än så det är saker som löser sig per automatik.

Vad fan ska man annars säga, 1 poäng är hur som helst klart underkänt.
Kommentera

Gustafsson:
Härligt, ska se om jag kan hålla mig vaken. Är fortfarande trött efter att ha bevittnat Lars Norén-pjäsen som utspelade sig på Fjällräven Center igår...
Kommentera

Icing-Ove: Går även att se matchen gratis, halvtaskig kvalitet men det duger helt klart att kolla på.
Kommentera

Danne93:
07:00 Eastern Time, 01:00 alltså. Kolla in Espnplayer.com, 1 månad NHL för 155 kr i Full-HD.

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Någon som vet när matchen börjar? Såg första perioden senast och Zucca var riktigt vass i de byten han fick. Kul att se!
Kommentera

Zucca får chansen igen i natt mot NYI, trots att Gaborik är tillbaka, bjuder här på några bilder Zucca vs. Victor..
Kommentera

Icing-Ove:

Whiplash-varning säger jag bara....

*thumbs up*

Kommentera

En annan videovinkel på straffen. Kör repeat just vid dragningen. Ellis måste ha fått nackspärr..

www.youtube.com/watch?v=Rske1EZ--YA
Kommentera

Paddan: haha ja det blir inte lätt för the hobbit nu :P
Kommentera

Blizzard: Det där är väl också förödmjukande, fast kanske mest för målvakten, så stackars Zuccarello lär väl få höra av Tampaspelarna att han var osportslig.
Kommentera

Gustafsson:

Vilka flashbacks jag får. Jag minns Zuccarellos första match i MoDo-tröjan mot Linköping. MoDo låg under med 2-0, men fick en helt plötsligt en straff. Jag minns att jag hoppades innerligt att man skulle ge Zuccarello chansen och det gjorde man. Zuccarello gjorde en läcker dragning, Henriksson köpte korv och pucken lades in i tom bur.

Inatt fick Zuccarello lägga en straff i sin första NHL-match och han gjorde precis samma variant som den där höstdagen 2008.
Kommentera

NuMo: Hedman och Zuccarello sätter varsin straff.
Kommentera

NuMo: Daniel gör en Gretzkypass bakom ryggen till Henrik som gör mål och därmed sin fjärde poäng för kvällen. 6-0 nästan halva matchen kvar.

Det kunde vara värre än att vara modoit.....faktiskt.
Kommentera

NuMo: Ursäkta Zucca, men nu gjorde sedinarna ytterliggare ett konstmål.
Kommentera

Lumber Jack: Nu. Äntligen.

www.scorezone.info/p/channel-iii_12.html
Kommentera

Lumber Jack: Vilket pass!
Kommentera

Gustafsson: Haha, they played together in The MoDo Team!
Kommentera

Gustafsson: Spännande!
Kommentera

Gustafsson: Zucca ser ut att få börja i förstakedjan.
Kommentera

Nikki Nine: Streamen är uppe och rullar, match om drygt en halvtimme!
Kommentera

Gustafsson: Ja, klockan ett. Tack för länken!
Kommentera

InVinoVeritas: 7 PM EST vilket väl borde bli klockan ett inatt?
Kommentera

Gustafsson: Vilken tid börjar matchen?
Kommentera

Bad_Brett: Mats spelar ikväll i andrakedjan tillsammans med Anisimov och Drury och här kan man se matchen online.
Kommentera

Nikki Nine:

Kul för honom, men där rök nog chanserna till att få se honom i MoDo nästa säsong. Min gissning är att han inte återvänder till AHL igen.
Kommentera

Nån snubbe som kommenterat artikeln anser att så länga MZA får MAX 6 minuter i speltid så kan det ändå bli bra....
Kommentera

Nikki Nine: Grymt kul!
Kommentera

Salle: Kom hem från Mordor Frodo. De klarar inte av din storhet.

http://hockey.expressen.se/nhl/1.2262709/zuccarello-avstangd-cheechoo-skadade-njuren

Kommentera

Poffa: Hur kan lagkamraten inte låta bli att börja asgarva åt det hela är ofattbart.

Jag skrattade då gott!
Kommentera

McFire: Och här är det.

www.youtube.com/watch?v=gd8XLkE7D3w

Kommentera

Poffa: Haha ja det såg riktigt lustigt ut måste jag säga. Målet tycker jag dock borde ha godkänts. Skönt för han att få vinna en fight iaf då han på slutet tog Carcillo på poäng. Det man kan konstatera är att han i spelstilen är lika lik Zuccarello som Jämtin är Marian Gaborik.
Kommentera

Icing-Ove: Weise, killen som blev uppkallad istället för MZA, har ingen bra kväll. En puck i stolpen, ett bortdömt mål och en kork i munnen. Stackar'n skulle dricka och klämde lite för hårt på flaskan med Gatorade vilket resulterade i att "korken" lossnade, for in i munnen och all Gatorade hamnade på tröjan.
Kommentera

« · 1324430 · »