1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507177 inlägg · 4105 ämnen

Mats Zuccarello Aasen

« · 1277058 · » Till forumet

Sv: Mats Zuccarello Aasen

Gustafsson:

Då blir det nog så :-)

Kommentera

Gustafsson:
Nu har Mats fått sin nya tröja:

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: han ser ut som en junior i alldeles för stor tröja :lol:
Kommentera

InVinoVeritas:
Kolla in vikten på backarna han skall tampas med nu på campen :-)
Kommentera

Icing-Ove: De får nog svårt att hänga med. De tunga backarna alltså. Men en fundering, spelade han verkligen för ÖSK förra säsongen?
Kommentera

Zuccarello smäller på i första internmatchen, 97 kilo Exelby fick känna effekterna av 70 kilo norrbagge:

"Mats Zuccarello spent much of the first period trying to throw his 5-foot-7 frame around, no doubt trying to show he can withstand the physical nature of the North American game. At one point, he checked NHL veteran defenseman Garnet Exelby behind Talbot, knocking Exelby into the netting. Exelby later crunched prospect Chris McKelvie into the side boards."
Kommentera

Icing-Ove: Låter som att Zuccarello fortsätter med samma spelstil som i MoDo, att inte vara rädd för att spela fysiskt mot de som är högre än två äpplen, utan istället tycka att det är hur kul som helst att vända ut och in på motståndare och ibland också medspelare.
Kommentera

Paddan:

Two BIG Apples :-)
Kommentera

Rangers vs. Devils imorrn. Zuccarello är uttagen, hamnar troligtvis i en andrakedja med Dubisky och Christensen.

Tortorella är smått imponerad: "You can see how he can handle the short-ice areas," Tortorella said. "He's very good in closed-ice areas, how he can cut and skate out of trouble. He made some great passes today. ' He's another guy we're gonna look at. He can play either (wing), and we'll probably look at him on both sides. I think the exhibition season is very important to see what he can do against National Hockey Leaguers and on a smaller rink (than in Europe)."
Kommentera

Icing-Ove: Så får då Zuccarello ta sina saker och flytta till Hartford Wolfpack i AHL, ett litet tag i varje fall.
Kommentera

Paddan: Hmm, hoppas han inte blir kanonmat för några bjässar som vill käka upp en så hypad spelare. Klarar han testet kommer han få en fin karriär i NHL
Kommentera

spud: Nästan så man hade önskat att han hade ett sådant där avtal som gör att han får spela i Europa om han åker ner i AHL. Men med tanke på hur nära han bör vara och vad han borde kunna åstadkomma i NHL så är det nog bättre för han att stanna kvar.

Men hoppas kan man ju alltid.
Kommentera

MorganaLefaey: det gör inte jag, ogillar attityden att "får jag inte spela i NHL får det vara". Skriver man på ett avtal med en NHL klubb ingår det att man kan få åka buss till ladugårdar runt om i landet. Kan man inte ta det, ja då kommer man aldrig kom upp på högsta nivån.
Kommentera

spud: Nej, men det är väl det jag skriver också. För hans bästa så bör han stanna kvar. Men för modo's bästa så vore ett sådant kontrakt och en Zucca på väg tillbaka till Europa en otrolig värvning.
Kommentera

Zucca med i Rangers ikväll mot Ottawa. Hoppas han tar chansen.
Kommentera

Icing-Ove: Matchen live.
Kommentera

Gustafsson: Jag är där, Zuc ser lite vilsen ut.
Kommentera

Zucca får beröm nu i 2a för sin forechecking.
Kommentera

Icing-Ove: -2, inte bra.
Kommentera

Frisco: Bättre än Dimitrakos :)
Kommentera

5-5 Zucca!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Gustafsson: jag gillar speciellt knuffen mza får av sens liraren efter målet, haha snacka om att vissa amerikaner är störtlöjliga!
Kommentera

Icing-Ove: Bend over to the master... :-)

Kommentera

Salle: Haha snygg bild må jag säga
Kommentera

Icing-Ove: Det är småsvårt att läsa norska haha
Kommentera

Icing-Ove: Skön snubbe i publiken i slutet av klippet!:)
Kommentera

Wayne Gresky:
Ja, han var verkligen lycklig, man förstår varför han har den sittplats han har :-)
Kommentera

Icing-Ove: En typisk poppcornätande amerikan, Ser hellre ett slagsmål än bra hockey!

Patetiskt!!
Kommentera

Undrar om MZA får chansen i Rangers nu när Gaborik (som vanligt) är skadad?
Kommentera

EXTRA! Zuccarello inblandad i fight i Hartfords omklädningsrum.
Kommentera

Icing-Ove: LOL
The highlight of the day was Jason wrestling on the dressing room floor with 5-foot-9, 170-pound wing Mats Zuccarello, which brought the expected catcalls and plenty of encouragement for the youngster.
“Finally found someone in your weight class,” defenseman Nigel Williams said.
“Get him. Get him,” several players yelled Jason’s way.
Kommentera

Kanske en typisk Nyström-vinkling här, men nog låter det som Zucca känner sig lite blåst av Rangers ändå. Det är nog ganska lätt att gå på det där väloljade NHL-tugget vid kontraktsskrivandet om att "...du kommer att bli en viktig kugge för vår organisation, vi lovar, yeah!"
Kommentera

...och ett hån att han idag "bara" tjänar 38000 i månaden där i Hartford. Jag hoppas att det lossnar för honom och att han får chansen, jag vill se honom i NHL.
Kommentera

Icing-Ove: jag hoppas han kommer hem till modo, spelar kontraktstiden ut och sticker sen tillbaka fast då till ett riktigt nhl-lag, de där jävla tattargänget från njuuJåårk. Usch hoppas han kan komma därifrån stackarn.
Kommentera

Härligt att Näslund ringde upp Sather och fiskade. Man kan ju säga att Sather har chansen att betala tillbaka till Macke för det där sista kontraktsåret...
Kommentera

Icing-Ove:
Varför skulle han vilja till Modo när inte ens foppa vill, han ska ju spela med Oskarshamn han ;-)
Kommentera

Salle: Ropa inte hej ännu, uppgifterna kommer från Aftonbladet och ingen stans har jag sett MZA säga att han ska lämna Nordamerika och åka tillbaka till Modo. Skitkul vore det dock att få se MZA i Elitserien igen, han är verkligen en attraktion.
Kommentera

Det vore underbart om han kom hem igen. Alla ES backar skakar redan nu
Kommentera

arnio: Jag vill fan inte att Zucca ska vända hem med svansen mellan bena likt FBK-töserna. Ultimata vore om han kunde få gå till en annan NHL-klubb där han trivs bättre.
Kommentera

Gustafsson: Om en svans mellan benen är skillnaden mellan slutspel och kvalserie, halvtomma läktare och plusbokslut så ger jag blanka fan i en svans mellan benen. MoDo framför allt!
Kommentera

Gustafsson: Jag håller med, gillar inte de som ger upp efter 2 månader. Skriver man på för en NHL klubb då får leva med den verklighet.
Kommentera

Gustafsson: Jag hoppas på fortsatt dollarkrasch, gärna 30-40% till, så att NHL får svårt att till och med behålla inhemska spelare i sina franchises.
Kommentera

Wayne Gresky: Om man tittar med MoDo-ögat och tänker med MoDo-hjärtat så skulle MZA aldrig lämnat oss.

Sen anser jag att alltför många ishockeyspelare vänder hem alltför fort. Dom pratar vitt och brett om NHL-drömmar från barnsben men när silverfatet visar sig vara av rostfritt stål så känns drömmen inte lika glamorös.
Om det nu är så att NYR inte vill satsa på MZA i nuläget men inte kan tänka sig att trada bort honom är det väl bättre att han hyrs ut till MoDo där han ju trivs än att harva i Hartford.

Kanske Näslund, och de övriga med goda NHL-kontakter, kan ringa alla sina forna teambossar och "avråda" dom från MZA så att kommer hem. ;-)
Kommentera

spud:

Personligen tycker jag det är idiotiskt att stanna i en organisation som inte tror på en.

Om det sedan är bäst att söka sig till en annan NHL organisation eller till MODO är väl frågan som Mats bör ställa sig. Som det ser ut just nu skulle jag bli förvånad om inte Mats dyker upp i Modo.
Kommentera

Sawchuk: Varför skulle de svängt och slutat tro på honom? För att han har dåliga meriter? För att han var dålig OS?

De testar honom, är han mentalt stark? Eller ballar han ur vid första motgången?
Kommentera

« · 1277058 · »