Gustafsson: ge hs en chans ikväll, vem vet, vi kanske blir överaskade?!
Redigerad kommentar
Salle: Jag har varit kritiskt till hs tidigare, men jag kan se de possitiva i hans medverkan!
Han har förmodligen fått lira av sig de taskiga självförtroendet och kan nog göra sig mer rättvis nu, sen skapar det även väldig konkurens bland junisarna nu när vi har en handfull som kommit in och levererat.
Goalies | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
32. Tellqvist, Mikael 1. Forsberg, Anton | ||||||
1st Line | 34. Meyer, Frederick | 55. Tollefsen, Ole Kristian | ||||
44. Danielsson, Nicklas | 24. Sundström, Niklas | 10. Skröder, Per-Åge | ||||
2nd Line | 22. Pöck, Thomas | 3. Lehtivuori, Joonas | ||||
23. Svensson, Björn | 18. Ritola, Mattias | 31. Axelsson, Dick | ||||
3rd Line | 2. Westin, Jens | 51. Ahnelöv, Jonas | ||||
13. Andersson, Fredric | 19. Schremp, Rob | 17. Madsen, Morten | ||||
4th Line | ||||||
67. Samuelsson, Henrik | 26. Forsberg, Kristian | 25. Hedman, Anton |
Referee(s) | Linus Öhlund, Wolmer Edqvist | |||||
Linesmen | Johannes Käck, Anders Ahlström |
NikkiNine:så gott folk, vad ska man våga hoppas på ikiväll?, å ja jag skriver våga för de 3 senaste säsongerna har modo haft enormt svårt att kliva över strecket.
Jag sticker ut hakan och säger vinst under ordinarie och att vi tar oss upp
Poffa:
Kan tänka mig att Samuelsson isåfall är trettondeforward, men det verkar skumt. Ska man gå på träningen ser det väl ut såhär ikväll:
Skröder-Sundström-Danielsson
Axelsson-Ritola-Svensson
Madsen-Schremp-Andersson
Hedman-Forsberg-Westin
Henrik Samuelsson med i truppen ikväll? Hari och Possler utanför? John Westin på bänken?
Många frågor, ännu inga klara besked.
bj21:Precis! MoDo's värste motståndare är deras egna psyken, får de för sig att de ÄR bra, eller att de kan slappna av, är det genast kört.
T o m Boork erkände nyttan av mental träning igårkväll.
Dick vs Dick, vem vinner? Nu måste vi väl ge Axelsson lite tid att få matchtempo, han lär väl inte likt Foppa gjorde tokdominera vid varje comeback.
SPÄNNADE blire ikväll, bara att köra!
Frexten, har det blitt nån LillPÅG?
Tänk vad lite trepoängare och vinster kan göra. För första gången på länge känns det som det ska bli riktigt kul att gå på hockey. Vi är äntligen på allvar med och slåss om placeringar i tabellen igen. Hoppas nu bara att förväntningarna besannas och att inte allt blir som det brukar när MoDo ska spela streckmatcher!
Bad_Brett: Jag håller med. Det finns andra juniorer som är bättre än John, men inte i fjärdekedjan. Nyström var bedrövlig när han var där, för hans defensiv räckte helt enkelt inte till. Jag misstänker att Possler är ännu sämre och att Hari inte är mycket bättre han heller för den rollen.
Detta är ju lite av problemet för många juniorer som är konstruktiva spelare, exempelvis Olofsson. Det är oftast mycket lättare att få speltid som destruktiv kille i fjärdekedjan, för då måste du "bara" ha fysik och defensiv kompetens.
Redigerad kommentar
spud:
Det gör jag. Han har en helt annan fysik än de övriga. Ser inte vilken annan junior som skulle passa bättre i fjärdekedjan.
Lumber Jack: Att John Westin får så många chanser hela tiden. Ser inte riktigt hans storhet i jämförelse med övriga juniorer.
Imorn får antingen vi förlänga vår rekordsvit denna säsong genom att vinna vår 4e match, eller så kommer AIK för första gången denna säsong att ha 3 raka segrar. Ska bli spännande.
Dick Axelsson tillbaka, eller rättare sagt, den spelare vi värvat för att vara den stora stjärnan. Axelsson har redan spelat, fast inte gjort vare löneutbetalarna eller sig själv rättvisa mer än i något enstaka byte. Jag har i ärlighetens namn inte saknat honom då han inte har presterat något öht. så här långt, utan mest sett ut som en hängskalle de få matcher han spelat.
Vi får nu hoppas att nu han kliver in som ett nyförvärvsfynd. Jag hyser hopp om att han verkligen blir en dominant på isen som den klasspelare han är i sina bättre stunder och inte att han mest åker runt som en halvless Zlatanfigur på is. Men Dickens humöret verkar ju vara på topp ute i cyberrymden, må det också vara så på isen.
Redigerad kommentar
Publicerad: 2011-11-24 13:49
Det är tätt på given nu för MODO Hockey. Igår blev det seger mot serieledande HV71 med 4-2. I morgon väntar AIK hemma i Fjällräven Center.
Ett AIK som MODO Hockey mötte så sent som i lördags - då i huvudstaden.
- Ska bli kul att få spela inför våra fans igen. AIK blir kul att möta för de spelar en bra hockey, säger headcoach Ulf Samuelsson.
Headcoach Ulf Samuelsson
- Det går inte att vara annat än nöjd med vår insats i onsdags. Vi genomförde matchen mot HV71 på ett mycket bra sätt. Vi hade bra målvakts-, försvars- och anfallsspel. En laginsats rakt igenom.
- Killarna ska ha allt beröm för det jobb de lagt ned. Nu har de också fått betalt för det.
- Nu väntar på nytt en match mot AIK. Vi ser fram emot att få spela inför våra fans igen.
- Kommer att bli en bra match mot AIK tror jag. AIK spelar en bra hockey och det är kul att möta dem.
- Vi har bra konkurrens i truppen. Exakt hur vi kommer att formera styrkorna mot AIK bestäms matchdagen.
Truppen
Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.
Backar: 2 Westin, 3 Lehtivuori, 8 Hersley, 22 Pöck, 34 Meyer, 51 Ahnelöv, 55 Tollefsen.
Forwards: 4 Possler, 10 Skröder, 13 Andersson, 17 Madsen, 18 Ritola, 19 Schremp, 23 Svensson, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 31 Axelsson, 35 Westin, 44 Danielsson, 62 Hari.
Jr's medverkan är en annan sak men det kan som sagts vara en sporre för juniorer att se att det inte är hela världen att bli nerpetad för några matcher.
Men man kunde ju haft Westin el Hari ombytt i alla fall.