Salle: Förövrigt tycker jag personligen att det är trist att vi bara har en enda junior i laget ikväll. När vi nu ändå har alla förutsättningar tycker jag att vi bör satsa på att alltid ha minst två juniorer till spel.
Skröder - Sudström - Hari
Axelsson - Ritola - Svensson
Schremp - Andersson - Danielsson
Hedman - Madsen - Westin
Eller varför inte låta Byström och Bohman få känna lite på Elitserien?
Salle:
HS är ju överlägset sämst i laget i defensiven. Han har ju inte en susning om hur han ska åka, utan ser mest ut som en yr höna.
Men han får såklart gärna visa att jag har fel.
För övrigt gillar jag inte riktigt tredjekedjan. Jag vet inte riktigt vad Schremp ska kunna få uträttat i den.
Redigerad kommentar
Bad_Brett: Bästa laget ska spela. Oavsett galler eller storlek på lönekuvert
I början av säsongen var det mycket prat både hitta rätt kedjekamrater till Schremp och att tussa ihop Madsen-Andersson-Danielsson. Byta plats på Schremp och Danielsson?
J F K:
Han har väl spelat typ tre byten, och knappast varit fullständigt värdelös. Han har inte varit "oh jävlar vad bra han är", men inte fullständigt värdelös heller.
Hade förväntat mig lite Samuelsson-hat från några av de mindre seriösa skribenterna här på HockeySnack, men inte från dig. Tråkigt.
J F K: att vi ligger under drar jag inga stora växlar av, modo är ett bättre lag och dominerar perioden, men tellan har givit aik 2 mål som dom leder högst oförtjänt!
Hs då efter 1 spelad. tendensen att spela 1.20 byten håller i sig och han är tyvärr faktiskt inte ett dugg bättre än de vi sist såg utav han i A-laget.
J F K:
Tellan har varit svag.
Dömer du HS för sin markeringsmiss bör du väl i rättvisans namn ta upp dom andra jättemissarna några mer etablerade spelare gjorde denna period. Tyvärr verkar vissa spelare vara untouchable.
HS var inte sämre än någon annan denna period. Han hade en bra propp i slottet, ett hyfsat skott samt en fin framspelning.
Var det en back som träffade ribban?
bisterfinnen: Tycker modo gick tillbaka till den där tok checkingen efter aik´s mål och de ledde till att aik komm upp i banan ch fick spelvändningar.
Modo måste gå tillbaka till den mer defensiva och "tråkigare" hockeyn, de är då vi är riktigt bra i defensiven och vi får sköna spelvändningar från mittzonen.
Berka:
Upp som en sol och ned som en pannkaka.
Varför spelar Jens Westin BP?????
Ahnelöv kan för fan inte släppa sin spelare framför mål.AIK får härja fritt inne i Modos slott hela tiden.
Sawchuk:
Förstår inte riktigt hur vi kan pendla från riktigt bra till totalt jävla värdelösa så snabbt. Har aldrig sett något liknande...
Sawchuk:Tror det börjar blidagsför en time out!?!
Modo är numera utspelade och 1-4 hänger i luften.
Måtte vi få en enkel balja nu och komma tillbaka i denna viktiga match!!!!!!!!!!!!!
Gusse:
Kanske Time Out med målvaktsbyte. Tellan är osäker och skakig som en pojklagsmålis ikväll.
Tur att inte Hedman åkte ut där.
Redigerad kommentar
Sawchuk:Vad krävs för att modo ska få utv med sig?, 2 hakningar och en puck out ( tveksam) men ingenting!
Känns iaf som att modo är med i matchen
Berka:
Axelssons mål där, jävlar vad snabbt han fick fram den på Meyers blad.
Bra Dicken!
Sawchuk:
Men för helvete, byt ut Tellan nu, han täcker lika mycket nät som ett penntroll.
Sawchuk:
Vilket jävla skämt.
Lika bra att lämna Walk Over för fan...
Gusse:Hur fan kan det bli såhär??
Vi är ett bättre lag, vi har hemmaplkan och vi visar att vi kan spela ut Aik om vi vill, men dom gör 5 ytterst billiga mål, och som dom gör det.... måste ju ligga på 50% utdelning.
Ytterst tråkigt
Gusse:
Otroligt. När man lite försiktigt faktiskt börjat hoppas på att vi ska kunna avancera i tabellen så bjuder vi på en sån här plattmatch... Tyvärr är jag inte det minsta förvånad, orkar inte ens bli arg.
Berka:
Hade inte trott att Axelsson skulle vara bäst i Modo idag men det är han.
Han håller fan kvar oss i matchen trots att vi är sämst i världen just nu.
Såg ni, Tellan räddade ett skott!
Redigerad kommentar
Åh dick!!!!!!!!!!! så viktigt!
Men värvningen av björn måstye ju hittills anses som den klart bästa , hyan är ruggit bra
Monno:
Mycket som är dåligt i den här matchen. Tellqvist har varit jätteduktig på slutet men idag har han en liten sämre dag. Modos försvarsspel är under all kritik. Box play är som vanligt värdelöst.
Men Dicken verkar vara på spelhumör vilket är roligt att se. Ska bli kul att se honom när flåset och timingen är ännu bättre.
Monno: Nu vill jag påpeka att domaren inte har något med resultatet att göra!!
Men det är ytterst tråkigt att man kan åka offside så ofta utan att det blåses, speciellt i spelvändningar från mittzon så är ibland offsiderna solklara och har du 0,5-1,5 meter försprång in i zon så har du mycket vunnet, jag brukar notera detta då svenska domare tyvärr är aldeles för svaga på detta och tyvärr ser man mycket man inte önskar se ( ska då tilläggas att jag har tv-bilder och repriser att tillgå, men så har jag heller inte domare som proffsyrke)
matchen då.. tja, modo dominerade första 10-12 s och har 10-0 i skott, sen får aik chansen i pp och tar den.. sen tar man alla chanser man får och tellan är inte någon krizan, snarare en jusso riksman.
jag tycker nog matchresultatet efter 2 spelade är ganska rättvist ändå. AIK har varit de bättre laget från spelminut 13 och utnyttjat sina chanser, modo är på gång och jag tror att 3:e kan bli spännande som fan!
Dick axelsson, killen visar klass, nyopererad och rostig men ända så vass, så het och vilka skills, denne m an kommer vi ha nytrta av!
Sen måste jag igen lyfta hatten för björn svensson som jag tycker gör en helgjuten insatts varje match sen han kom, karn spelar enkelt och med finess, han är bra defensivt och även riktigt bra offensivt!
Är modo på gång?!
Berka:
Minusbetyg på Tellan, Jensa, Ahnelöv, Hedman och Madsen.
HS rår inte för att vi ligger under men jag ser hellre valfri annan junior på isen nästa match då dom helt enkelt varit bättre då dom fått chansen.
Lite flyt nu då, kan inte vi få vända i sista för en gångs skull.
Jr's medverkan är en annan sak men det kan som sagts vara en sporre för juniorer att se att det inte är hela världen att bli nerpetad för några matcher.
Men man kunde ju haft Westin el Hari ombytt i alla fall.