1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492185 inlägg · 4084 ämnen

MoDo - AIK 2013-12-30

« · 1605314 Till forumet


MoDo - AIK 2013-12-30

Årets sista match, är väl hög tid för vinst? Visserligen blitt målsnålt mot Gnaget, men vaddå, punktmarkera Janmark o kör på? Hur svårt skare va?

Ska det bli utsålt? Verkar inte så enl biljettläget, på den ENDA jul/nyårsmatchen. Isf väldigt dåligt, men men, produkten är väl inte bättre, just nu.

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
zigge: synd att båda "attraktiva" speldagarna här efter jul var på bortaplan, sen idag har nog många säkert gett sig iväg på skidsemester och liknande så att få fullt hus idag någonstans i Sverige är nog inte så enkelt tyvärr.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
zigge: Endast ströplatser kvar på sittplats, rad ett finns givetvis både här och där. Jag tror på mer än 7000 pers i alla fall.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
zigge: "men vaddå, punktmarkera Janmark o kör på? Hur svårt skare va?"

Och AIK behöver bara punktmarkera Possler, nä just det han är ju skadad.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30

Carl Lejonkräk: Då får vi även punktmarkera Ramstedt, Melin, Pirnes, Steen och Liwing som alla har gjort fler poäng än vad Possler har gjort för Modo. 

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Blake: Jag hoppas man punktmarkerar sig igenom matchen, Anders jävla snack om att spela med hög fart klarar vi inte av utan jag hoppas vi spelar med en superstrikt defensiv, jag tar gärna att vi spelar grishockey tråkigt som fan och tar de chanser vi får bara vi vinner.
Nu handlar det inte om att finslipa på detaljer och sånt som AF pekar på efter varje förlust utan nu är det tillbaka till ritbordet. Dra ner tempot, spela defensivt och satsa på kontring, skippa checkingen för de klarar vi inte av och grisa matchen igenom,

Mot 3poäng
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Carl Lejonkräk: Tänker du gå på matchen?
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
renen: japp
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
renen: Carl Arnio är ju Brunäsare, kanske på BIF - Växjö du menar?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
någon som hört något om Tambellini? han är viktig!
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30

johan_MODO: Försöker man sig på grishockey lär man vara chanslösa. Givetvis måste man försöka det man tränat hela hösten och ingenting som man skulle få börja från noll ifrån. Så korkade är inte tränare som får ta över när någon blivit sparkad, utan vad sådana gör är att förändra detaljer. Man kan inte över en natt förändra någonting så radikalt utan det vore fullständigt hål i huvudet.

Jag hoppas att man spelar som mot Brynäs då andra perioden var bland det bästa jag sett Modo prestera i vinter, förutom då att varenda dj**el har laddat bössorna med blött krut.

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
zigge: Lejonkräk om jag får be. Ikväll blir det Modo - Gnaget och ett par pils i er berömda arena (-:
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
J F K: vad pratar du om för tränare eller var det bara ett exempel?!, fast vilken tränare har blivit sparkad och vilken tränare försöker förändra något över en natt?!?

Ang Modo-AIK så ska vi spela grishockey det är de vi klarar bäst nu, det kallas taktik min käre vän och det är ytterst vanligt att tränare tar till detta när man har skador etc och behöver vara desperata för att ta poäng och komma på fastare mark, ja även att vända en negativ trend.

Anders har försökt spela en hockey vi klarade av i början men i takt med att andra lag förstärk och blivit bättre och vi för tillfället har skador på viktiga centrar osv så klarar vi inte av att upprätthålla det spelet, därför måste man anpassa spelet lite efter de material man har, att förvänta sig att juniorer, bänknötare och ersättare skall klara av de spel en ordinarie spelare gör är verkligen att ha hål i huvudet.

Nu hoppas jag Modo kan bjuda på en fin match och 3 poäng , men jag skulle inte bli missnöjd heller om Modo grisade å tråkade till sig 3 poäng.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30

J F K:

12.40 6669

14.20 6788 SNART 7000!

Dax att bege sig

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Vinner inte Modo ikväll så får de bli att börja följa Örnsköldsviks HC istället.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Patrik Källstr: ingen janmark Nylén med ikväll
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Berka: Tror varken Modo eller AIK lyckats med tre passningar i rad inom laget första fem.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30

Vi går på kryckor.

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Berka: Vart har du får ifrån att vi behärskar grishockey? Eller gissar du bara?
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Monno: Alla kan spela grishockey, dra ner tempo, inte checka så hårt, styra bort motståndare och spela på kontring!

Övrigt har vi iaf skapat 2 målchanser första 13, AIK har bara skapat 1
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30

Modo håller på att sätta svenskt rekord i att inte träffa målet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Berka: Jag ser inte tillstymmelse till AFs spelsystem så vad de försöker åstadkomma den här matchen vet jag inte.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
NuMo: Tur man inte såg en sån här match de första man gjorde, då hade man ju aldrig tittat på nå mer hockey efter de iaf
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
NuMo: Vi har mycket puck men gör inget vettigt med den.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
NuMo: AF var ju nöjd med hur spelsystemet funkade, endast för klent med mål var de han sade innan match.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Berka: Man kan inte bara byta spelsystem. Det funkar inte. Man kan välja att låsa backarna från att pincha, tvinga tredjegubben (center) att inte kliva högt osv. Dock kan vi inte frångå helt det man tränat hela hösten.

Egentligen tycker jag att det stora problemet (förutom att vi stod stilla första perioden mot FBK då det inte spelat den minsta roll hur vi velat spela) är att vi gör allt så svårt.
Vi skjuter bara när vi inte har något annat val, inte när vi har folk på väg in på mål. Vi dribblar och söker svåra pass varenda gång, istället för att dumpa ned när vi ska in i zon och stöter på patrull.

Dock har vi varit klart bättre än AIK, men vägrar att skapa heta chanser. Mot Brynäs hade vi massor av heta chanser, men nu är det bara halvchanser när vi väl tar avsluten.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Gusse: räknar vi bort skott från blå så leder Modo med 3-1 i målchanser, om det är bra eller dåligt får gemene man avgjöra men nog kan man kräva lite mer?!
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
J F K: kära vän, man byter bara spelsystem för kvällen och det är väldigt vanligt, det kan bero på motstånd, material osv.
Möter man saik så har man ett system manskör för att vinna, möter man AIK kanske man kör med ett annat. Grundspelet finna alltid kvar men att ändra om i spelsätt gör man från match till match.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Äh nu har jag öppnat en ST Peters cream stout så nu kan det inte bli annat än 3 poäng! ;-)
Uppladdat:

450x300-image_34.jpgimage_34.jpg

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30

Berka: På dig låter det som om man ska dra ned tempo och vänta in motståndarna. Min erfarenhet är att det är mycket svårare än det låter då det är stor risk att man slutar åka skridskor och det ser ut exakt som mot FBK borta.

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Tror K-Fops kedja nätar ikväll! Öberg känns stark som en oxe ikväll. Han kommer nog pressa in en puck!
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Monno: T.J Hensick gör en grym match! Tror den kedjan nätar idag!
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
J F K: Att plötligt försöka dra ner tempot och spela grishockey när sveriges mest temposvaga och formsvaga lag kommer på besök till Lyan, vore ju väldigt bra reklam för laget.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Sen tycker jag faktiskt Spina ligger på plussidan sista 3 matcherna!
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
ULTIMAVICI: Tänk att det skall vara så svårt att sätta pucken
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Gusse: Båda AIKs målchanser i andra har kommit för att Cumiskey glömt att jobba hem...
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
J F K: Snart gör AIK mål och vi får se ett panikartat Modo
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30

J F K:

Vid första läget, där AIKaren skiter i att göra mål, så hade ju faktiskt Cumiskey målchans trettio cm. från målet. Någon måste ju ta hans plats när han sticker fram, för det skall ju backarna göra.

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30

Gusse: Två gånger när AIK har en fri spelare framför mål är det Adrian Kempe och Hedberg som varit först där. Vad fan gör backarna då? 

Sedan år ju Kempe den äldre fullständigt iskall.

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
NuMo: Jo, men han hade hunnit om han åkt hemåt. Han ska absolut kliva fram (och då helst avsluta istället för att slå ett mjäkigt pass), men sedan ta sin plats igen.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
J F K: Ja, då tror jag att vi är överens. Cumiskey skall vara först framåt och först bakåt, hela tiden.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30

LÖÖV!

Det var fan på tiden.

Jag antar att vi vann matchen med 1-0 nu då.

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
NuMo: Tack Nordgren tack Lööv! Sådär ser hockeymål ut! Behöver inte vara varken snyggare eller svårare!
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Sådär ska de se ut! Jajamen!!! Kör bara!!!
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
J F K: Härligt Lööv! äntligen...
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
30-10 i skott efter två perioder ^^
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30

NuMo: Helst:)

skönt med mål. Ännu skönare att det inte var något djävla superpass till en helt fri spelare. Visst var det ett bra pass, men det jag menade var att det var ett rätt "enkelt" avslut med folk framför mål.

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Spina är verkligen slöseri av en bra skridskoåkare. Visst gör han det bra ibland. Å en jävel på grillerna. Men han tappar ju pucken tamefan varenda gång!

Haha Lööv verkar vara en skön jävel! Rolig att höra i intervjuerna. :-)
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
J F K: Nä jag menade ej att man nödvändigtvis måste vänta in motståndarna men man kan sluta checka högt och stänga mittzonen, alltid ha 5 gubbar hemåt och inte sväva ut.
Nu har ju AIK knappt tagit sig över röda så nu kan ju Modo faktiskt spela det spel man har i grunden vilket är bra.

Kul för Lööv att göra mål.

Övrigt är Adrian Kempe och Hedberg riktigt riktigt bra ikväll,

Nu går vi för 3 poäng
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Ullmark har nog aldrig haft de såhär lugnt i Modo efter 40 minuter. Jag kan förstå att Brynäs gjorde åtta mål på Hovet.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
Patrik Källstr: Borde inte pågen skjutit in sig snart?
Kommentera

« · 1605314