1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507233 inlägg · 4105 ämnen

Modo - AIK

« · 1919253 · » Till forumet

Sv: Modo - AIK
hanzon: Vi kan skrota den här 3de tröjan iaf. Bara skit sen den kom in i bilden...
Kommentera

Thors 22: Om 10 minuter ligger Modo 5a,,vid denna tidpunkt om 48h så bör vi ligga 7a om alla lag spelar ungefär som förväntat
Kommentera

Oj vilken dålig domare det är idag. Oj oj oj
Kommentera

Fy f..n
Kommentera

dempa: Då är den väl förmodligen slutsåld, skulle säljas som limiterad utgåva.
Kommentera

Det ska bli intressant att se Modos målskillnad när den här säsongen skall summeras. Björn är inte rädd i alla fall.
Kommentera

Thors 22: allt är domarns fel.
Kommentera

Trilske:
Har messat domaren å bett honom byta hobby. Han är kass, tur att han inte är läkare...
Kommentera

Lolol:

Helt klart att han inte ser händer bakom mål och han har inte fri sikt. Är jävligt pinsam nivå, när ska ha få fyradomare?
Kommentera

Tarasov: Man måste lösa sitt PP, sitt BP, spelet 5-5 och målvaktsfrågan!
Kommentera

Trist att det inte blir någon nerv pga en horribel utvisning.
Kommentera

Rytter:
Man måste lösa sitt bp
Kommentera

MODO Hockey - AIK 2-5
Kommentera

Monno:

Vilken jävla utvisning. Andra felaktiga som ger aik mål, främst föe att vi är värdelösa i bp. Där tappade vi chansen helt.
Kommentera

Hahahagelin: Ja skulle det bli så är det bara bryta ihop och komma igen.
Kommentera

Men Tomas Mitell sa..
Kommentera

Ärligt talat, detta är ett DOMARHAVERI! Dom baserar sina beslut helt på chansningar. Fyfan säger jag
Kommentera

Rytter: PP är ju fantastiskt håglöst.

Domaren har ingen bra match måste jag säga.
Kommentera

Hahahagelin: Brinn upp
Kommentera

Trilske: ja pp slarvade de bort direkt...
Kommentera

Tarasov: Ungefär precis allt som dom inte lyckats med hittils ?!;)
Kommentera

Robin Ztorken L:
Enkelt PP, rörelse o snabba pass. Mål så kommer vi ikapp🤜🤜🤜🤜
Kommentera

Forza Modo. Tror på en ljummen tredje, dock. Synd att vi inte kan ta vara på PP.
Kommentera

sargad:
På uppgång👍😉
Kommentera

Rytter: AIK gav ju upp på grund av sin överlägsenhet och la av sitt spel.
Kanske kan vi utnyttja det nu när dom sover.
Vi kan hoppas på underskattning nu när dom känner hur mycket bättre dom är.

Hoppas att dom inte vaknar i tredje, för då är det kört
Kommentera

dempa: Kan svära på att jag såg den på intersports webshop i morse. Ville se hur den såg ut utan reklam, borta nu i alla fall.
Kommentera

hk: Tyvärr är det klasskillnad på lagen, AIK är bättre på alla positioner, man viker inte ned sig och man utnyttjar att Modo är usla i egen zon och att man har problem att åka skridskor. Gnaget måste vara otroligt missnöjda med att man bara har 4-2, iofs så har man inte ansträngt sig så hårt heller och 3 poäng är iaf 3 poäng och dom kan vila sig inför bättre motstånd.
Modo är precis som tidigare år, bra i början innan andra lag har kommit igång, sen blir man omsprungna av flocken och hamnar slutligen nere i botten någonstans, räddningsplankorna är lagen som inte har ekonomi att köpa på sig bättre spelare så vi halkar iaf inte ur allsvenskan.

Modo är laget i Sverige som måste kunna titulera sig som det lag som har störst avstånd mellan sina toppar och sina dalar år efter år efter år, DET är något vi iaf kan vara stolta över

Jag gissar på att 3e perioden blir en händelsefattig period, Modo kommer inte lyckas skapa just någonting och AIK gör ganska enkelt 5an och 6an innan man mest spelar av sista 6-7 minutrarna.

Kalla mig Saida
Kommentera

Kanske känns som en konstig fråga, men jag blev sugen på att köpa en sån där MoDo AIK-tröja som de spelar i idag, men hittar inga sådana på modos souvenir-sida på intersport. Nån som vet hur man gör? Måste man köpa den i arenan?
Kommentera

Gusse: Undrar hur det skulle se ut om man bara rullade på med vanliga kedjor i PP.
Inte en långsiktig lösning, men för en kväll när pp inte funkat alls?
Kommentera

Gusse:

Bra period av oss. Hur kan det skilja så mycket i prestation på vårt lag. Håller ju inte att ge handicap i varje match, men det som skadar oss mest nu är att bp och pp är värdelöst, vi går ju minus där i varje match. Lag med dåligt bp kan ju ha bra pp och tvärtom, men just nu är vi kass i bägge spelformerna.

Utnyttja vårt pp nu och försök sätta press på aik direkt. 4-3 i starten kan det bli spännande.
Kommentera

Gusse: ja tänk om de kunde få igång pp nu och göra ett för varje 2 minutare
Kommentera

Vågar inte hoppas. Men heder till laget att man verkligen inte gav upp utan man ger det ett försök. Snabbt 3-4 då kan AIK darra rejält. Synd bara att PP är bedrövligt.
Kommentera

Confusius: ja ha du......nu blir det spännande precis som jag trodde ........kom igen nu och låt tredje perioden bli en nagelbitare
Heja Timrå och Modo
Kommentera

Gavelo: Bra byte av toby där!
Kommentera

Dundee: Dom vet alltså var målet är?!.. ;)
Kommentera

MODO Hockey - AIK 2-4
Kommentera

Dundee: Wehho bra jobbat gubbar. Och äntligen någon som går in framför mål.
Kommentera

Dundee: Ändå ett förvärv som man lyckats behålla, får Modo fram något framgångsrik så drar dom ju så fort slutsignalen på sista matchen ljudit.
Kommentera

Gavelo: Men Arsi är väl inget nyförvärv i Oskarshamn? han har ju varit med några säsonger. Men det som vi saknar i år är en första center av klass som kan ställa upp ett pp. Vi har misslyckats med att ersätta Emil och Marklund rejält Johsson och Hagelin har verkligen inte levererat som jag hade förväntat mig.
Kommentera

Gavelo: Men nu jävlar är det väl till att skärpa till sig i PP!
Kommentera

Gavelo: Hagelin är ju provocerande dålig just nu.
Kommentera

Dundee: Bland annat ja, även Arsi
Kommentera

Gavelo: Hutchings du tänker på antar jag?.
Kommentera

Dundee: Ser för övrigt att Oskarshamns förvärv levererar match efter match
Kommentera

Gavelo: Sjävklart är det så, skrev ju även att det måste man ha med sig från start av matchen.
Kommentera

Dundee: Modo har inte försökt, även om man så gör 2 toppen perioder så har man inte försökt, när man försöker så gör man det i 60 minuter, allt annat är inte att försöka ,det är något annat!
Kommentera

Scallion: Enskilda spelare ska man egentligen inte hänga ut när laget inte presterar men Johan E är verkligen håglös och blek
Kommentera

MODO Hockey - AIK 1-4
Kommentera

hk: Nu börjar vi ju kriga i alla fall, sedan om man endå förlorar har man ju åtminstone försökt. Men det måste man ha med sig när matchen startar fan vad nära mål igen.
Kommentera

Scallion: Bara därför gjorde Hedman mål... Nu börjar vändningen, eller inte...
Kommentera

« · 1919253 · »