1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507309 inlägg · 4105 ämnen

Modo - AIK

« · 1919253 · » Till forumet

Sv: Modo - AIK
hanzon: Vi kan skrota den här 3de tröjan iaf. Bara skit sen den kom in i bilden...
Kommentera

MODO Hockey - AIK 2-6
Kommentera

Trilske: Glöm inte att ni fick en felaktig 4-minutare innan. Det blir åt båda håll.
Övrigt...som utomstående....det känns på ngt konstigt sätt som att ni fallit tillbaka lite i gamla synder. Påminner lite om Timrå i år. Började rasande bra för att sedan ramla ner...
Kommentera

hanzon:

Ha ha ha vad domaren tappat matchen. Hur fan kan han släppa den på Elvenes nu och ta den tidigare mot honom.

Detta är det sämsta jag sett sedan nord hittade spökutvisningen mot Leksand.
Kommentera

Monno: Så är det väl varje gång, ska vi vissa en tröja eller hylla någon eller något inför en match så förlorar vi alltid.
Kommentera

dempa: En ful jävla losertröja är väl inget att ha.
Kommentera

Gusse: Oj oj oj vilket dåligt Modo vi sett de senaste fem , sex matcherna.
Dom är alltid lika dåliga åt båda håll, ibland för oss, ibland emot.
Kommentera

Gavelo: Heil Saida!!
Kommentera

Robin Ztorken L: Linus Lundin kan man skeppa, Modo behöver en 1a målvakt, inte 2st 3:e målvakter
Kommentera

kulltorp: Ja kan krasst konstatera att Modo behöver inga dåliga domslut dom klarar av att spela bort matcher på egen hand. Ger mig fan på att skulle modo få med sig tvivelaktiga utvisningar så skulle de väl fälla krokben på sig själv ändå. Rätt tydligt om man tittar på hur PP utnyttjas...
Kommentera

Rytter: Denna domarinsats är tragiskt dålig. Tydligare tripping än den på Wernblom har jag knappt sett. Helt sjukt.

Tur att det kom i en match som AIK vunnit oavsett.
Kommentera

Gavelo: Håller med,!
Hanses ska vara vår backup keeper och spela var sjunde match
Kommentera

kulltorp:

Se där hycklaren är tillbaka. Han som inte vågar säga till i timråboken när det snackas om domareni matchen mot luleå men gjort det till sin livsuppgift att kommentera dessa inlägg här. Patetiskt ingen tar dig på allvar, bara här för att provocera.
Kommentera

kulltorp: Vad var felaktigt med 2+2 utvisningen? Var ju hög klubba. Och vid blodvite är det 2+2 än hur olyckligt det är. Konstigt nog.

Tycker domaren var dålig åt båda håll. Han tappade matchen lite a på slutet. Men just den där.icke utvisningen som blev 2-5 var ju väldigt kostsam och olycklig.
Kommentera

kulltorp: Felaktig? Du menar den AIK-aren smaskar upp i ansiktet på närmaste MoDoit så blodvite uppstår? Brukar bli 2+2 på sånt
Kommentera

kulltorp: för att inte tala om armbågen i ansiktet som även denna renderade i blodvite men den kom Modo undan med. Likväl en usel domare åt båda håll. Modo borde skippa utvisningsbåset, precis lika bra som AIK i den här matchen när man fokuserar på sitt eget spel.
Kommentera

Gavelo: hur är inställningen idag? Hängskallar?

Får väl helt enkelt ge alla de som trots vinsterna i början varnade för att vi spelade uselt. Det blir lite för många bottennapp i rad nu för att det ska vara en slump. Vi släpper in typ 20 mål på 4 matcher och gör 8? Inte hållbart.
Tror modo är sönderlästa och alla lag utnyttjar detta och straffar oss gång på gång. Tyvörr har vi inga spelare som kan göra det där lilla extra.

Sedin, rädda oss efter jul.
Kommentera

Från Hörnefors: Tycker tröjan är riktigt snygg ja. Men den är ju ingen tur tröja är direkt.
Kommentera

Monno: Precis, den på Elevenes är direkt matchavgörande och omöjliggör mer eller mindre en slutforcering. Det har inte gått "jämnt ut" ikväll även om domaren säkerligen har missat nån Modo-utvisning.
Kommentera

Olle: Stick och knyppla en grytlapp ditt troll.
Kommentera

Hakning-Henrik: Hängskallar och hängskallar, man är tillbaka dit Modo är varje säsong!
Kommentera

kulltorp: men vad gör du här? Provocera igen. Dom flesta såg nog att du gillade när ångesten på modofansen rann likt en vårflod.

Lägg ner provoceringen och väx upp. Fokusera på ditt egna lag med tillhörande forum.
Kommentera

Hakning-Henrik: Fast i början spelade vi inte uselt utan hade dåliga perioder men förtjänade poängen.
Eller ja det beror ju på vad man ser som början.
Kommentera

Om 4 matcher så ligger björklöven före modo.
Det är som att trycka repeat varje säsong.
börjar bra med allt. Powerplay osv
Sen faller allting. Sen dessa utvisningar som man år efter år efter år efter år tar. Gogglar man på onödiga utvisningar så kommer en bild på modo upp. Konstigt att samma skit händer år efter år och säsong efter säsong. Fast man byter ledare och spelare.
Kommentera

Bad_Brett:

Ja matchen hade ju förlorats oavsett. Men det hindrar ju inte en att tycka att de randiga i denna serie är helt värdelösa och det förstör kvaliten på ligan.

Kommentarer som det jämnar ut sig, eller han är lika dålig för bägge lagen är ju rätt men det gör ju inte domaren automatiskt bra och det skadar ligans rykte och status. Lyth som dömmer idag borde användas som skräckexempel i instruktionsfilmer.

Ligan måste satsa pengar här annars tappar det rejält i underhållningsvärde.
Kommentera

Hakning-Henrik: Katastrof boxplay och svajiga målvakter.
Kommentera

Rytter: Tjäna. :-)
Nä men faktiskt så lyssnade jag på Arto i studion som inte tyckte det var 2+2. Så då skyller jag på han.
Jag tycker du kan kolla igenom inläggen idag på er gästbok. Och jämför med när Timrå torskar. Hur många procent handlar om domaren i resp. gästbok?
Tom dina egna är ju less på att alla här skyller på domaren.
Du vet ju att jag har rätt, sluta sura.
Du beter sig som ett barn som vägrar lyssna på sanningen.
Kommentera

Tyvärr var jag lika tveksam till Linus lundin som med laget innan säsongsstart. Nej vi är inte ett lag som kommer ligga i toppen i år. Vi ska vara glada om vi hamnar i top 8.

Fan va pessimistisk jag är men det är ju så man känner tyvärr..
Kommentera

Steken84: Hellkvist vet nog inte vad han gett sig in på.
Han behöver nog byta ut varenda hängskalle innan han kan få ordning på detta.

Till o med "39 med NHL meriter ser ut som en medioker allsvensk back, efter 10 säsonger därborta.

In med Joe Labero i båset istället, han kan trolla!!
Kommentera

kulltorp: Sen kryddar du det med påhopp. Moget.....
Kommentera

Varnade mig sj att gå på matchen så får skylla mig sj. Så sjukt uselt modo. Försöker låta bli å gnälla på domarna numer. Men den idioten förstörde ju den minimala chansen som fanns att ta igen. Är fan inte värt typ 4 timmars färd för att se detta modo. Då får de visa en annan inställning. Inga flera livematcher för mig på ett tag. Modo är gamla vanliga modo igen
Kommentera

Hakning-Henrik: Björklund visar hur töntigt tuff han är när matchen är slut. Visa lite offer och glöd i kontrollerad form när matchen är vid liv. Lägg ner såna där jävla tonårsfasoner!
Kommentera

kulltorp: Hur många har skyllt på domaren efter tidigare förluster den här säsongen? Du greppar efter halmstrån just nu.

Dessutom, smärtsamt dålig taktkänsla att gå in här och predika just efter en förlust. Vad förväntar du dig för mottagande?
Kommentera

Robin Ztorken L: Detta är så dåligt att jag inte ens vet vad jag ska skriva
Kommentera

Monno: dessutom svårt att se numren på ryggen
Kommentera

kulltorp: haha ni gnäller bra mycket på domarna med😉
Kommentera

Gavelo: Då skriver jag att ni ska bita ihop och krossa Leksand på söndag.
Kommentera

Robin Ztorken L: Vi gör absolut ingen bra match idag, men samtidigt så visar AIK klart och tydligt att dom är bättre en oss. Vi är inge topplag ännu kommer vi top8 så får vi vara mycket nöjda. Jag tror jag rankade MoDo 6a inför säsongen. Jag har aldrig riktigt sett vad det är som gör att alla har så höga förväntningar på detta material?.

Men jag har sagt det förut och säger det igen låt Björn få jobba nu med detta lag så om 2-3 år är vi absolut med och slåss om en shl plats. För i mina ögon har vi inte spetsen för att slåss om en shl plats i år. Speciellt inte när spelare som är värvad för att vara ledande knappt tar en plats i 4e kedjan hittills tänker på Hagelin, Johnsson i förstahand. Vi tappade Molin Och Marklund och dom har vi ej lyckats fylla tomrummet efter. Sedan hade man ju absolut kunnat önska sig ett bättre målvaktsspel med för det har varit upp och ner under en längre tid.
Kommentera

kulltorp:

Om det är så viktigt för dig att kommentera dommaren så gör det i din egen bok när de blir galna som i tisdags mot luleå, men då var det tyst från dig din fegis.

Om du lyssnade på arto så hörde du hans kommentar om lyth idag, tyckte han var dålig och de två situationer vi pekar på höll han med om var direkt felaktiga, så använder du han som facit så vet du vilka som har rätt.

Hycklare!
Kommentera

Domsjö:
Tänkte det med, rikta energin åt rätt håll!
Kommentera

Rytter:
Ja domarn är tema i alla böcker....
Kommentera

Steken84: håller med man vet i princip att Modo drar på sig en utvisning redan i de fem första min o många gånger med mål i baken, så såg det ut förra säsongen med, sen tycker jag det känns väl övermodigt att ta ut målisen med nio min kvar
Kommentera

kulltorp: Heja trollet
Kommentera

kulltorp: Arto syftade på att regeln är lite konstig på så vis att man får 2+2 när man ska rensa puck och får lite hjälp att dra upp klubban.
Men regeln säger 2+2 vid hög klubba och blodvite så den är lika korkad åt alla håll. Precis som puck out.
Kommentera

Haha, Anton Holms sågning av Lyth...
Kommentera

Trilske: Ja oj, det va nog bland dom värsta sågningarna man hört om en domare!
Ta av han licensen osv sa han
Kommentera

Trilske: jo, MoDo är inte bra men denna domaren är sämst..,
Kommentera

Hälge: Jag hoppas på en stabil seger för leksand, Modo förtjänar inte några poäng just nu!
Den dagen man lägger 100% i allt man gör, när man spelar som ett lag, när man inte slarvar och där man är fokuserad i varenda millimeter av banan, när man är villig att göra allt och lite till för att kunna starta ett anfall, vinna en närkamp eller bara ta sig till båset på rekordtid DÅ kommer jag unna och hoppas på Modo segrar, absolut inte innan dess!
Kommentera

Eh känns som man kan släppa detta ganska snabbt man visste ju redan innan att hängskallemodo inte är något topplag😀
Kommentera

Daniel Lövve Lö: Snäppet mildare än Foppas sågning av Börje Johansson
Kommentera

« · 1919253 · »