1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507180 inlägg · 4105 ämnen

Modo - AIK

« · 1919161 · » Till forumet

Sv: Modo - AIK
Robin Ztorken L: Jag har spelat 0-7,
Heja AIK
Kommentera

J F K:

Vad fan gör hanses på trean? Pucken går mitt i målet, hade han stått still och sovit hade han ju tagit den. Sedan på ettan är det bra skymt av aiks spelare, men hanses måste ju vara mer aktiv och jobba runt honom eller gå ut och sök kontakt så kanske vi får en avblåsning. Nu backar han in och står passivt och tillåter detta ske ganska enkelt. En back får väl också gå dit och blocka honom så han inte kan röra sig fritt franför hanses
Kommentera

Gavelo:
Gillar det där, funkar inte det ena så kan det andra funka.
Kommentera

Rytter: Jag känner på riktigt nu efter 3 år att jag börjar få nog. Har sagt det innan många gånger.. men nu tror jag nog ändå jag ger upp detta lag för ett tag. Men det är så svårt och veta var man ska engagera sig i istället - vad har ni för tips?
Kommentera

Gavelo: Du skulle nog satsat på 0-9 :-)
Kommentera

Rytter: Funkar rätt bra att ha en stor kille framför mål.. Är det någon som har kvar numret till Big Mac?
Kommentera

Gusse: ja att Modo kommer spela upp sig i andra har jag mycket svårt att tro i tidigare matcher har andra varit ett sorgebarn däremot i första har de varit starka så det ser mörkt ut men de får gärna överraska...
Kommentera

Det är bara bryta ihop och komma igen. Det kan väl knappast bli sämre i andra perioden?
Kommentera

Tarasov: Ja det är gräsligt dåligt! Statistik kan ju säga en hel del, men gällande Boxplay ser man ju med blotta ögat att det är rent självmord att krypa ihop så enormt som vi gör, vi blir sjukt små och jag förstår inte tanken.
Kommentera

Robin Ztorken L: Nä jag tror AIK bara spelar av efter 0-7, Sam Marklund har bett dom att inte förnedra stackarna mer än nödvändigt, han vet ju hur svårt Modospelarna har det att orka psykiskt
Kommentera

atomragnar:

Ja ge upp och lämna klubben eller byt klubb att följa, en supporter som hoppas att ingen går på matcherna så klubben dör ut är det nog ingen som saknar ändå.
Kommentera

Kom igen nu gubbar nu sätter vi reduceringen.
Kommentera

Rytter:
Är inget tacklingsfan, men nu njöt jag.
Kommentera

Tarasov:

fy fan vilket dåligt powerplay. Jag skäms ihjäl
Kommentera

Tarasov:
Apropå BP så kan man studera AIKs.....
Kommentera

Suck vilket försvarsspel 3 gubbar som bara tittar på. Sedan bör väl Lundin kanske ta den men endå bedrövligt försvarsspel. Där kan man kräva betydligt mer.
Kommentera

MODO Hockey - AIK 0-4
Kommentera

Tarasov: Ännu en stor tavla av Hanses. Han är usel för närvarande.
Kommentera

J F K: Om ändå..
Kommentera

J F K: MoDo bytte väl målis vid 0-3?
Kommentera

J F K:
Lundin... bytt. Tkte backen där var lite vek.
Kommentera

Det är som vi ständigt spelar med färre spelare.
Kommentera

Dundee: Hedman en djävulusisk sniper!
Kommentera

J F K: Det är Lundin som står nu. weehoo ett mål äntligen nu kör vi gubbar :)
Kommentera

Rip Kirby: Japp vi förstärkte laget med ytterligare en spelare som inte håller måttet. Lets go jantelaget.
Kommentera

Tarasov: Bara 3 mål till nu

Tusan där sprack tipset..
Kommentera

Tarasov: Det var då f#@ va det går tungt för hockeyn i vänsternorrland nu.
Kom igen Modo!
Kommentera

Dundee: min gud oscar hedman, smörj in honom i olja och ställ han på torget.
Kommentera

J F K: Missat att Lundin är inbytt? Ser så fel ut förresten att Lundin har AIK-utrustning...
Fy fan vilken jävla skitmatch. Nu stänger jag av. 0-4. Hade en liiiiten förhoppning om vändning men så blir det såklart inte.
Kommentera

Scallion: Bara därför gjorde Hedman mål... Nu börjar vändningen, eller inte...
Kommentera

hk: Nu börjar vi ju kriga i alla fall, sedan om man endå förlorar har man ju åtminstone försökt. Men det måste man ha med sig när matchen startar fan vad nära mål igen.
Kommentera

MODO Hockey - AIK 1-4
Kommentera

Scallion: Enskilda spelare ska man egentligen inte hänga ut när laget inte presterar men Johan E är verkligen håglös och blek
Kommentera

Dundee: Modo har inte försökt, även om man så gör 2 toppen perioder så har man inte försökt, när man försöker så gör man det i 60 minuter, allt annat är inte att försöka ,det är något annat!
Kommentera

Gavelo: Sjävklart är det så, skrev ju även att det måste man ha med sig från start av matchen.
Kommentera

Dundee: Ser för övrigt att Oskarshamns förvärv levererar match efter match
Kommentera

Gavelo: Hutchings du tänker på antar jag?.
Kommentera

Dundee: Bland annat ja, även Arsi
Kommentera

Gavelo: Hagelin är ju provocerande dålig just nu.
Kommentera

Gavelo: Men nu jävlar är det väl till att skärpa till sig i PP!
Kommentera

Gavelo: Men Arsi är väl inget nyförvärv i Oskarshamn? han har ju varit med några säsonger. Men det som vi saknar i år är en första center av klass som kan ställa upp ett pp. Vi har misslyckats med att ersätta Emil och Marklund rejält Johsson och Hagelin har verkligen inte levererat som jag hade förväntat mig.
Kommentera

Dundee: Ändå ett förvärv som man lyckats behålla, får Modo fram något framgångsrik så drar dom ju så fort slutsignalen på sista matchen ljudit.
Kommentera

Dundee: Wehho bra jobbat gubbar. Och äntligen någon som går in framför mål.
Kommentera

MODO Hockey - AIK 2-4
Kommentera

Dundee: Dom vet alltså var målet är?!.. ;)
Kommentera

Gavelo: Bra byte av toby där!
Kommentera

Confusius: ja ha du......nu blir det spännande precis som jag trodde ........kom igen nu och låt tredje perioden bli en nagelbitare
Heja Timrå och Modo
Kommentera

Vågar inte hoppas. Men heder till laget att man verkligen inte gav upp utan man ger det ett försök. Snabbt 3-4 då kan AIK darra rejält. Synd bara att PP är bedrövligt.
Kommentera

Gusse: ja tänk om de kunde få igång pp nu och göra ett för varje 2 minutare
Kommentera

Gusse:

Bra period av oss. Hur kan det skilja så mycket i prestation på vårt lag. Håller ju inte att ge handicap i varje match, men det som skadar oss mest nu är att bp och pp är värdelöst, vi går ju minus där i varje match. Lag med dåligt bp kan ju ha bra pp och tvärtom, men just nu är vi kass i bägge spelformerna.

Utnyttja vårt pp nu och försök sätta press på aik direkt. 4-3 i starten kan det bli spännande.
Kommentera

« · 1919161 · »