1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Modo - Aik

« · 1937828 Till forumet

Sv: Modo - Aik
Monno: Det där med puckinnehavet i % som de mäter i HA, vad är det? Hur mäts det? Pucken är ju väldigt sällan på någons blad och normalt så baseras ju beräkningar om puckinnehav utifrån skott på och utanför mål. Sitter någon med ett stoppur?
Kommentera

Tarasov: ...och i formatbellen över de senaste 25 omgångarna ligger vi nog sist nu.
Hästen måste ha passerat oss med råge nu.
Kommentera

Robin Ztorken L: Över de senaste 25 omgångarna så ligger Modo just nu 12:a, Pantern och Hästen ligger efter så helt mörkt ser det inte ut.
Kommentera

8399: 12: är väl inte drömbra direkt, tittar du senaste 10 är vi toksist :-)
Kommentera

Robin Ztorken L:
Bror alla omgångar räknas
Kommentera

Tarasov: Tur är det och med den fina starten vi hade, annars så.....
Kommentera

8399: haha ja bra, se det positiva!
Kommentera

Älskar dom här kommentarerna från Hellkvist

Är du orolig för hur det ser ut just nu?

– Det är inte så att mina lag springer igenom en serie, men när det kommer till slutspel burkar mina lag vara som bäst.

Tar ni er till slutspel?

– Givetvis.
Kommentera

hockey_21: Han verkar inte gilla att Styf snackade om hymur spelarna är i omklädningsrummet.
Kommentera

hockey_21: ja han måste ju ingjuta mod i spelarna o hopp för supportrarna, vi får hoppas att det är hajarna som är under isen i fortsättningen o inte spelarna ;)
Kommentera

8399:

Nej och jag förstår honom. Orutinerat av styf, det är knappast vad spelarna behöver just nu, ännu mer att fundera på. Vad som sägs och hur ett internmöte ser ut ska inte komma ut. Detta var kanske i mångas ögon inget att hänga upp sig på, men för mig var det riktigt onödigt faktiskt.

Personligen hoppas jag vid hittar en ny assistetande när hans kontrakt går ut, jag vill att vår huvudtränare själv får välja sin assisterande. Styf har överlevt många tränarbyten men jag har ännu inte sett hans storhet.

Vad gör den assistetande som hellkvist ville ha in i sommras? Kanske vore detta rätt värvning för oss nu istället för spelare.
Kommentera

Tarasov: Det gjorde wahlgren också, 14 poäng i fjol och skeppad i år.....
Kommentera

Ogie Ogilthorpe:
Gör Wernblom 2p på 20 matcher nästa säsong så finns nog att risk att det blir en del bänk för honom oxå.
Kommentera

Rytter:
Han är assisterande i Graz 99ers. Gissar att han har en roll i Modo till hösten.
Kommentera

Tarasov: Kanske skulle gett Frycklund en ärlig chans. En av seriens bästa Centrar i år. Fick ju mest lira ytter i Modo.
Kommentera

Tyler Durden:
Ja han hade nog gjort nytta i vårt lag
Kommentera

Tyler Durden: Han var nog lite för bra för att spela i Modo, och då är det lika bra att skicka iväg.
Men Öhman kör vidare som inget hänt, dessutom som center.
Inte konstigt att det ser ut som det gör , skicka dom som kan och behåll resten!
Kommentera

Robin Ztorken L:
I just Öhmans fall har det nog underlättar art han är från Övik. Tycker inte det är nåt fel med satsningen på spelare från Gym, i åt tycker jag dessutom att det slagit mkt väl ut med Karlström/OP/Berglund/Wernblom + LP/Norlinder även om jag vill se fler matcher med de 2 senare.

Men när man rekryterar till a-laget bör inte ursprung från övik/anknytning vara något primärt.
Kommentera

« · 1937828