1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507604 inlägg · 4105 ämnen

MoDo - Almtuna 2020-01-03

« · 2019778 · » Till forumet

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Nieminen: Snyggt mål, men jag hade blivit gladare om vi gjort ett skitmål istället för att spela så djåvla snyggt.
Kommentera

J F K: känner man Modo så är det snart 5-4...
Kommentera

J F K:

Är Hedberg bänkad? Inte sett honom i tredje vad jag vet.

Bra av Wallinder att öppna upp det anfallet.
Kommentera

Heyerdal: Med tanke på att Modo ser ut att ha gett upp (?) så är det nog ganska troligt att 4:an snart ramlar in.
Kommentera

Gavelo: herregud vad de släpper till chanser bakåt, öppna gator hoppas de kan hålla nu
Kommentera

Gavelo: En fördel med Wallinder är att han i alla fall spelar efter sina resurser och är ödmjuk när resten av laget fått vattenskalle.
Han såg svag ut i första, men i takt med att alla andra fått någon form av kollektiv hjärnblödning så ser han bra ut.

Hedberg är nog bänkad.
Kommentera

Heyerdal:

Jo Hedberg spelar inte, bänkad eller skadad. Ingen skräll om han är bänkad efter sitt spel i andra. Tufft coachat när vi har backbrist att rulla på fem försvarare.
Kommentera

Heyerdal:

Är bara nöjd över 3 p, INGET ANNAT.
Vad hände efter 3-0
Kommentera

ÖÄJ F K: äntligen kan man andas ut, välförtjänt vet jag inte Almtuna var bra
Kommentera

Som vanligt tennissiffror när Modo spelar.... Men vi tar över andraplatsen och Timrå tappar poäng på hemmaplan, tack å bock.
Kommentera

jonsson: Är detta det sämsta man har sett av Modo denna säsong, jag tror fan det.
Kommentera

jonsson: o Tik fick stryk, förlängning tror jag
Kommentera

Gavelo:

Almtuna borta är nog säsongens bottennapp tilammans med vh borta.
Kommentera

Heyerdal: Stämmer
Kommentera

Gavelo: Det här håller inte mot FBK borta i oktober.
Kommentera

Rytter: Denna insats var ett av säsongens riktiga bottenapp!
Vi hade bara tur som vann, Almtuna var klasser bättre!
Kommentera

Gavelo: ja det kändes svajigt trots 3-0. Alla kändes väldigt sega..
Kommentera

Gavelo:

Man kan ju hoppas
Kommentera

Costanza: Vi flyttar den matchen till september så är det lugnt, då sitter spelet klockrent!!
Kommentera

Gavelo: Lätt det sämsta man sett i år i alla fall.
Kommentera

Heyerdal: De tog en onödig poäng.
Kommentera

Gavelo: Då måste jag ju mejla Thomas Rhodin igen. Han lät ganska irriterad sist och undrade..vad fan... Icing..Vem?
Kommentera

Trilske:

Vi tar med oss 3p från denna match tillsammans med:

Wallinders första poäng
Förstakedjan konserverar formen
Öhman börjar närma sig ordinarie plats i truppen
Rosdahls två mål, viktigt att få igång honom
Bänkningen av Hedberg som markering mot hans spel i andra
PP levererar vidare, nu genom andrauppställningen
Timrå återigen 5p efter där dom hör hemma
JJ utökar ledningen i poängligan
BIK torskar och vi klättrar till andra plats

Resten glömmer vi och blickar mot nästa omgång
Kommentera

Monno: Vi skålar för 2020 års sämsta MoDo-match! Det kunde ha varit värre...
Kommentera

Rytter: Modo har Karlskoga borta i sista omgången. Snacka om att det kan bli en rysare om vi fortfarande är med i racet om andra platsen
Kommentera

Rytter: ja tre poäng är det jag tar med och att de ändå lyckas hålla tredje och inte rasa m3n resten får de bättra
Kommentera

Rytter: Va fan. Bara för att jag var på VH och Almtuna borta. Almtuna var klasser sämre, för mot VH gav vi i alla fall oss en chans i tredje.
Kommentera

Ja, det är ganska anmärkningsvärt att vi bara mäktar med 22 skott. Almtuna 36 st. Hanses är nästan uppe på 92% trots att vi vinner med 6-3. Känns spontant som rätt udda siffror för vår del.
Kommentera

Rytter: Urusel match och mil ifrån Björklövens kvalitet. Att vi ska kunna slå Björklöven, Karlskoga eller Timrå för den delen i ett kval känns känns omöjligt i dagsläget.

Efter 3-0 ska såklart denna match vara död.

Dock ska jag ge credd till Björn. Efter att Almtuna gjort sitt första mål och fortsatte trycka på sa jag till tjejen: "Björn kommer vägra ta time-out och invänta powerbreak istället". Och just då tog han time-out. Sen blev det dock 3-2 i bytet efter, så att lyssna på mig kanske inte var så klokt trots allt...
Kommentera

Trilske: Luckner anser att Löven är helt överlägsen i allsvenskan, " inte ens Modo i sin bästa form har en chans" ja ser man till kvällens match stämmer det
Kommentera

Bad_Brett: Det som känns så trist är ju att Modos adelsmärke denna säsong var ju bredden, minns första 20 omgångarna hur alla formationer var ett hot framåt och vid en del tillfällen så har defensiven varit superb, nu idag är det 1,5 kedja som kan bidra framåt och defensiven är slarvig och nonchalant, eller ja det är iofs spelet olika stort.
Hockeyn finns ju i laget men varför backar man 3 steg från den hockey man spelade för 1 månad sedan?!
Kommentera

Heyerdal: skitsnack, har han redan glömt förra matchen? Dock känns det som behöver modo bättre målvakt om man ska ta björklöven i en serie
Kommentera

Bad_Brett: Vi har dock slagit dom tre lagen rätt bekvämt.
Kommentera

Heyerdal: Modo i sin bästa form är bättre än Löven, dock är löven alltid i sin bästa form, Modo inte så ofta så ser man det på de sättet så är Löven överlägsna och man värvar ju för att vara det också!
Kommentera

Trilske: Hanses räddade poäng insikts perioden gjorde avgörande räddningar, ett par frilägen bl.a
Kommentera

Heyerdal:

Skönt att slippa vara favoriter. Förra säsongen var ju aik ha:s bästa lag någonsin. Hur det gick vet ju vi alla.

Man har inte vunnit nått innan man slagit ett shl lag i bäst av sju, oavsett ifall man går rent i serien.
Kommentera

hockey_21: Precis, sen vet ju Häggström hur man slår Färjestad hemma med 10-3.
Kommentera

Heyerdal: Ett par tre matchavgörande räddningar, helt klart (dock bra hemjobb av Öhman på ena friläget), men släpper väl 1-2 i "gubbhörnet" som känns som plockpotatis, men jag vet inte... Målvakterna blandar och ger.
Kommentera

Gavelo: Håller med. Tror dock produktiviteten lossnar med ett bättre försvar. Nu blir det lite ängsligt, och jag tycker inte man vågar hålla i pucken och utmana riktigt, förutom förstakedjan som har så hög nivå att det nästan är löjligt.

Men 1-2 nya backar samt en riktigt stark målvakt så är vi iland.
Kommentera

Trilske: Migränattack på Hedberg enligt Allehanda. Kan förklara varför det var tvivelaktigt spel innan.
Skulle också ha svårt att försvara om jag inte såg ordentligt...
Kommentera

Nucky: "Löjligt" var ett ord som jag mumlade för mig själv när jag konstaterade att Tamby hade 1+1 efter ~8 minuter.
Kommentera

Trilske: Hoppas Anton Öhman får rejäla ryggdunkar i omklädningsrummet, för är det nåt jag gillar så är det spelare som visar toppklass även i motgång och inte gnäller och ger upp. Kan verkligen se killen avgöra mot FBK borta i höst.
Kommentera

Costanza:
Jepp och han läser spelet väldigt bra, kan se både honom och Wallinder slå in sig i laget.
Kommentera

Monno: Kan ju förklara matchbilden litegrann iaf. Toby och Norlinder borta och sen Hedberg som faller bort efter halva matchen.
Cred till Wallinder och Öhman som gör en bra insats kring omständigheterna.

Jaja skönt med 3p iaf.
Kommentera

Tarasov: definitivt Öhman, lite svårt förstå Hellkvist då han kört med samma backar match efter match, Öhman fick några minuter då och då, är väl bättre alla får speltid och inte som nu få vara med då andra saknas, ingen får självförtroende av att sitta på bänken, skadad visst, men innan dess fick han inte många minuter
Kommentera

Heyerdal: Jag är fortfarande provocerad över hur vi genomförde matchen.
Kommentera

J F K:

Ja, tur att 2:a linan kom igång annars vete f-n om vi tagit poäng idag.
Kommentera

J F K: håller med alla här, skitmatch och under all kritik under 2 sista perioderna meeennn, vinner man såna här matcher visar det ändå på nåt, en sån här match hade vi loosat 1 el 2 år sen. Nu ska vi bara bli bättre o bättre och i mars/april är jag övertygad om att det ska mycket till om man ska slå oss
Kommentera

Ben Perrault: Det du egentligen vill säga, är att vi kommer att pissa på andra lag när vi vilat och värvat klart?
Kommentera

Costanza: värva ja, vila är nog inget alternativ
Kommentera

« · 2019778 · »