1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504541 inlägg · 4100 ämnen

Modo - Almtuna 26/10

« · 1771813 · » Till forumet

Sv: Modo - Almtuna 26/10
Robin Ztorken L: "the båttom is nådd" ? Nä knappast.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Tror det skulle bli värre.....
Kommentera

Gäsp: Hade du förväntat dig något annat med det material vi har?. Åker man ur shl så väntar allt som oftast ett stålbad gällande ekonomin. Dom som hade förväntat sig att detta lag skall slåss om top 4 placeringar får nog titta några extra gånger i spegeln.

Jag har skrivit det förut och skriver det igen. Kommer vi top8 skall vi vara jäkligt stolta över att detta unga lag grejar det. Många av våra killar har aldrig spelat på denna nivå och några har testat nån match i shl men ej varit ordinarie. Så sitta och gnälla över att vi får slåss i botten trodde i alla fall jag de flesta skulle förstå inför denna säsong.

Ge det 1-2 säsonger låt grabbarna mogna på sig vi kommer att få vandra exakt samma väg som Timrå gjort. Det har tagit några säsonger nu men dom är ni ett allsvenskt topplag och håller en ganska jämn nivå hittills. Så stötta grabbarna istället.

Sedan kan jag väl tycka jag med att man saknar ledare i försvaret. För det är helt enkelt för mycket misstag match ut match in.
Kommentera

Nucky: Skicka hem Ofarlig och Parish varifrån dom kom.
Ersätt med valfri junior, kan inte bli sämre...
Svartens prestigevävningar , ska man skratta, eller gråta?
Kommentera

Gäsp: Ja vi behöver plocka in 2-3 defensivt stabila backar och 1-2 defensivt stabila centrar om det ska bli någon ändring! Det kommer naturligtvis inte hända, så vi får nog förbereda oss på att undvika nedflyttning! Det här laget är inte bättre
Kommentera

Robin Ztorken L:
Vill påpeka att ni faktiskt är överens denna gång;) är det någon som har en förklaring varför de är såna "klydderövar" när vi skall spela oss ut zon
Kommentera

J F K: Domarna hade inte ett skit med förlusten att göra.
Modo är inte bättre!!!
Kommentera

Nucky: Tror han vann en innan målet om jag inte har fel?
Kommentera

Tarasov: Det som irriterar mig mest nu är att av de 200 kronorna man köpte biljetten för kommer några av de hamna i Svartens plånbok.
Kommentera

Tarasov: på tal om Svartvadet och lyckade värvningar, är det nån som sett Farley vinna en sargduell, alltså någonsin?
Kommentera

Synonymt med de senaste säsongerna, fruktansvärt ojämt och allmänt "ointresserat" , finns det någon spelare i laget som tror på detta lagbygge?!
Har Modo en ärlig filosofi att ta sig tillbaka till shl så måste man kicka båda tränarna och anställa en tränare som har en enkel och tydlig ide där defensiven är prio 1 alla dagar i veckan.
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag är säker på att du kan dröja om än värre. Du är väl en som skulle gnälla kopiöst om du bara skapade fram en miljon på triss då man kan vinna mer.

Nu var det här en sinnessjukt dålig match. De flesta passningar satt en bit ifrån bladet. Vi höll i pucken när vi skulle dra upp tempo och vi kastade iväg den här vi borde hållit i den. Man blir bedrövad när man ser hur dåligt motstånd man möter och man ändå lyckas förlora. Hur kan laget som i första och tredje spelade ut Timrå glömma bort precis allt?

Och ja. Domaren var värdig att döma i division fem, men att vi förlorade är BARA genom egen försorg. Skämmes alla.
Kommentera

J F K:
Fast i princip är det som att du klistrar in samma inlägg om och om igen, själv tycker jag faktiskt domarna är rätt ok. Visst man kan diskutera vissa situationer men inte så att vi extremt gynnade/missgynnade.
Kommentera

Oj oj oj vart är det aggressiva och fartfyllda spelet!? Det är nog bara att vänja sig i att tampas om plats i 8-14 och slå timrå i derbyna!
Kommentera

J F K: Varför jag "gnäller" och du "kommenterar" kan man ju lämna till andra att avgöra eller hur Maestro?
Men det är klart alla är ju snygga också om de får säga det själv;-)
Kommentera

J F K: Och du gnäller på allt och alla när de inte håller med dig ;-) ;-) ;-) ;-) ( 4st)
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Man blir arg och frustrerad av att gå och se Modo. Ingen kämpar vilja bara elände just nu. Almtuna är så mycket rörligare i anfallszon än Modos spelare..
Kommentera

Tarasov: skillnaden skulle väl vara att jag kommenterar en ny domare och olika situationer.
Jämtland gnäller för gnällande skull, men samma vassa tunga och innovation som en sengångare.
Kommentera

Monno: Vem ska in i båset är frågan?
Kommentera

jämtland: kul att se att matchen mot Timrå inte var någon engångsföreteelse.
Kommentera

Gavelo: Förutom målet vi gör, som inte var en chans, skapar vi inte en enda farlig målchans på hela matchen.
Detta är sämre än man vågat drömma om...
Kommentera

J F K: Det känns som att när vi ligger under i för 3dje så stänger motståndarna ned vårt anfallsspel totalt alldeles för lätt.
Kommentera

J F K: Oj då domarbasen tar fram sin glödande pennspets.
Du och nån annan positiv kille kan väl sova sked ikväll ;-)
Kommentera

MODO Hockey - Almtuna IS 1-4
Kommentera

Carl Lejonkräk: För oss andra som varit med ett tag vet att jämtland alltid gnäller på svartvadet. Jag var snäll och skrev 50 när han säkert gnällt fler gånger. Inte varit konstruktiv. Inte skrivit någonting annat än gnällt framförallt på svartvadet som en trasig LP-skivor.
Kommentera

J F K:
Aja nu skall vi inte vara sådana, du gnäller ju själv rätt ofta på domarn. Är man frustrerad så är man....
Kommentera

jämtland: så de femtio första inläggen där du gnäller på svartvadet räckte inte. Du tyckte att ett femtioförsta skulle vara roligt då du lade till två smileys?
Kommentera

Tarasov: Brukar vara ett tecken på att man ute riktigt har en spelidé, det finns ingen uppställning, ingen tanke eller något att kontra med när motståndarna gjort sitt drag, Almtuna kontrollerar Modo och matchen ganska lätt.
Kommentera

Ben Perrault: Ähh framtiden är ljus ;-) Fråga svartvadet ;-);-)
Kommentera

Utvisningen på ritchie kan vara den mest felaktiga jag sett den här hösten.
Kommentera

Ben Perrault: Som en bitter läktarcoach så fattar jag inte att spelet är jämnare och bättre. Vi har snart spelat halva säsongen och det ser ut som det är första träningsmatchen för säsongen. Och där kom den obliatoriska idiotutvisningen
Kommentera

Gavelo:
Ja nu ägnar vi oss åt vår specialgren... passningar som är 3-4 dm fel
Kommentera

Sven Tuta: förstår att allt inte är AJ:s fel men så förbannat jävla urkass, aldrig lyckats med nåt. Kan inte låta bli att reta mig på karln. Ser ut som han skall få ett nervöst sammanbrott varje gång han är i rutan

Jag är heller inte bitter
Kommentera

Robin Ztorken L:
Tycker det är sin sak om en motståndare som är snabbare, mer teknisk, osv slår dig... men hos oss ser det väldigt förvirrat ut.
Kommentera

Robin Ztorken L: Vi vann den matchen eftersom vi inte spelade fast oss i egen zon, backarna levererade snabba uppspel och Modo kontrade sönder AIK, sen att vi hade tur att inte några fler puckar slank in bakåt men vi gör ändå 5 mål på bortais.
Kommentera

Robin Ztorken L: Det enda som står på huvudet nu är Svartens briljanta bygge

Ja, jag är oxå bitter
Kommentera

Gavelo: Mot AIK kan du räkna bort, dom sköt nog fem i stolpar o ribba samt missade fem öppna mål.
Det var bara guds försyn att vi vann där
Kommentera

Sawchuk: Då hade vi i alla fall en målvakt som stod på huvudet hela tiden.
Det var vår defensiv då :-)
Kommentera

Robin Ztorken L:

Bara vetskapen om att PANTERN för tillfället är 5 poäng före oss i tabellen får mig att må illa. Vad händer...
Kommentera

Robin Ztorken L: överlag riktigt bra mot Timrå senast, suverän mot både AIK och löven borta, alla resulterade i stora vinster.
Kommentera

Gavelo: Defensiven har väl aldrig varit stark! När såg du det senast???
Kommentera

Vi är förbannat bra när defensiven är stark, så varför focuserar inte svarten på att hitta bättre försvarare eftersom den om vartannat är en besvikelse?
Kommentera

Robin Ztorken L: Haha, minns ni vad många som sa " Hellre ett Topplag i Allsvenskan än bottenlag i SHL. Undrar om det är " Bättre topplag i Division 1 än bottenlag i Allsvenskan" som gäller nu. Kanske det bästa är att börja om i Division ett. Grannens pojks syster kan bilda stomme. Ökenvandring i minst tio år står för dörren.

JA! jag är bitter!
Kommentera

J F K: Alla ska skämmas! Djävla bottenlag, oavsett division
Kommentera

Silly: Fasen. Det blir ju farligt varje gång vi tar snabba avslut (skjuta direkt), men varför ska det alltid passas eller letas pass först så chansen försvinner?
Sedan vet jag inte hur många enkla pass i egen zon och mittzon som är en meter bakom spelaren???
Kommentera

Webmaster: Ser stabilt ut, som vanligt...
Kommentera

Tarasov: vilket försvarsspel?
Kommentera

« · 1771813 · »