1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504570 inlägg · 4100 ämnen

MoDo - Almtuna 28 september 2022

« · 2380164 Till forumet

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
modomille: jag hoppas man har tålamod med marenis. rätt vad det är så gör han 4 mål en match, sen är stenen i rullning. vi måste ha tålamod. orkar inte se honom bli en johan ryno i ett annat lag.

haha, kollade lite eliteprospects efteråt och han spelade visst aldrig för oss? minns han presenterades iaf och sen hamnade i leksand. lite samma era som den där patrick hersley, hårtskjutande back från malmö som vi värvade och gav ett par matcher sen skeppade iväg, blev stjärna i Leksand och sedan KHL..
Kommentera

dempa: Är inte orolig över tålamod, är däremot lite orolig när Marenis typ haltar av isen varje byte.
Kommentera

dempa: Han provspelade för oss under försäsongen
Kommentera

Tarasov:

Helt klart👍

Men är riktigt orolig över vår tänkta förstemålvakt, såg inte första 1:a perioden men helt klart är att han besväras med nått.
Nygren gjorde det bra ska sägas också
Kommentera

jonsson: Lite intressanta siffror efter 2 matcher. (litet arbetsprov jag vet)

Offensivt är man bäst med 11 mål och högst skotteffektivitet 20%
Defensivt har man minst skott mot eget mål.

Det som sticker ut negativt är:

Sämst räddningsprocent med 75%
Sämst Boxplay: 33,3%
Powerplay: 10%

Dom tre sistnämnda kommer bli kraftigt bättre. Så 4p på 2 matcher få ses som bra ändå. Lägg fokus på bli tight defensivt så blir det här bra!
Kommentera

snowden: intressant. Litet sample dock, men rakt motsatt mot vad man (jag) trodde. Var betydligt mer orolig för offensiven än defensiven. Undrar vad som felar i boxplay? Osynkat? Var väl hyfsat förra säsongen, borde man inte kunna bygga på förra säsongen?
Kommentera

snowden: måste säga att det varit två ganska konstiga matcher från Modo, mot aik var det bjudningar på bjudningar och en darrig målvakt och mot Almtuna var det alla insläppta i boxplay, känns inte som modo släppt in många mål pga motståndarna är bättre utan mer på eget slarv, många av utvisningarna igår var dumma

är inte så orolig för dickinson, woods, marenis än, tycker ändå det händer lite när dom har puck, är mer orolig men ändå inte jätteorolig för aagaard, karlsson, sveningsson som jag inte sett så mycket i matcherna än, men det är två matcher så det är klart at mycket kommer hända
Kommentera

Bad_Brett:

Det är klart att det är baserat på förväntningar, men det tycker jag är fel. Jag fick ingen 5:a på mina universitetstentor då alla förväntade att jag skulle kugga men klarade mig precis.

Ska man ha ett betygsystem så måste det ju vara jämförbart, annars är det lite värde på betyg.

Jag säger inget om betygen på de spelare du nämner, det är mer att man ger 4:or på Theo, OP, Nygren som är det felaktiga, Så bra var de inte, inte ens sett till förväntningarna.
Kommentera

modomille:
Det glädjer mig, Jag har länge saknat starka pjäser i denna form.
En väldigt viktig detalj i båda zonerna.
Förlorar man dem i anfalllzon i PP så kan det betyda mellan 20 - 30 sekunder förlorade direkt.
Och omvänt i försvarszonen i BP, Man dödar direkt viktig tid vid vunnen tekning.
Tycker att man skall titta mer på den här styrkan när man värvar.
Kommentera

« · 2380164