1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508357 inlägg · 4106 ämnen

Modo - Björklöven 170106

« · 1788358 · » Till forumet

Sv: Modo - Björklöven 170106
Knerten: Jag det låter ju onekligen väldigt bra. Men tror aldrig Modo skulle stoppa tex Molin om Brynäs slantar upp och han vill spela shl igen.

Så det går alltid att komma runt det där.
Kommentera

hk: Ja det var faan vad istid han får ikväll. Innebär det att han är omöjlig att bli av med?
Bra att han nu får spela.
Styf, bör bänka # 26 inte många rätt där inte
Kommentera

Robin Ztorken L: Paris är bra utan puck kan men menpassningsspelet är inte bra..
Kommentera

Knerten: Absolut en rejäl slant men löneskillnaderna mellan ligorna är ju enorm så ett SHL lag skulle såklart ha råd om det skulle bli aktuellt.
Kommentera

Hur ser matchen ut?
Kommentera

Gavelo: "derbykaraktär" löven kommer mer och mer, Modo har mer spets och är lite farligare när lägen ges. Björklöven sämre uppspel och Modo stressar backarna bra...helt jämt nu
Kommentera

SÅ MYCKET SLARV!!!
Kommentera

4-3 och modo visar att man är oduglig i egen zon. Hur svårt är det att göra jobbet istället för att dutta med pucken hela tiden.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, Modo gör dock en väldigt dålig match. Visst saknas ritchie, men så jäkla tama som man är ikväll får man inte vara i ett derby. Det är nästan bara Björklund och framförallt Molin som åker skridsko.
Kommentera

IF Björklöven - MODO Hockey 4-3
Kommentera

Lolol: Snälla. Säg att Paris inte får spela en till match. Hela försvaret verkar ha fått härdsmälta med honom på isen.
Kommentera

Fyfan va usel Brejcak är.
Kommentera

Dexter : Men kan de sluta filma? De kastar sig någonting sanslöst det senaste bytet.
Kommentera

Brejcak får utvisning. Vilken överraskning!
Kommentera

Lolol: 3 poäng på Farley
Kommentera

J F K: Attans luktar 5-3, Björklöven känns en klass bättre 5v5
Kommentera

Carl Lejonkräk: Dessutom filmade han sig till den där utvisningen så han ska ha Credit för att ha kastat sig som en fotbollsspelare hela kvällen.

Men Lejonkräk tycker ju att han inte platsar i allsvenskan...
Kommentera

IF Björklöven - MODO Hockey 5-3
Kommentera

Brejcak sitter ofta i utv. båset
Kommentera

Hem och träna boxplay era sopor
Kommentera

Gavelo: svårt att gnälla på den utvisningen. Han nuddar ju knappt farley som kastar sig. Han åker på många utvisningar för att han är stor och stark, samt att domarna är katastrofalt usla i den här serien.
Kommentera

J F K: sant, MEN då kanske man någonstans måste ransaka sig själv och börja spela på ett sådant sätt som tillåts
Kommentera

Gavelo: Du kan ju inte påverka hur motståndarna filmar. Så länge spelare som farley kastar sig kan man inte spela. Om inte domarna är bättre så är ända alternativet att aldrig vara inom en halvmeter från motståndaren.
Kommentera

Gavelo: av det jag såg var Björklöven mycket bättre mer konstruktiva och spelskickliga. Så det bättre laget vann.. var väl inte oväntat som vi haft tur och fått poäng med oss på sistone. Laget är inte ett topplag i AS spelmässigt även om poängfördelningen varit åt det hållet på slutet.
Kommentera

J F K: Då är det en halvmeter som gäller för det hjälper definitivt inte laget att sitta i utvisningsbåset
Kommentera

IF Björklöven - MODO Hockey 6-3
Kommentera

J F K: Brejcak borde spela fult och mangla ner Farley så han inte vågar hålla i pucken alls. Om man är stor och stark så borde man sätta skräck i dom mindre spelarna.
Kommentera

J F K: mer än dig kompis
Kommentera

Webmaster: Modo som vanligt trendbrytarlaget, Löven hade fyra raka torsk innan detta.
Uselt Modo, som kunde fått lite häng uppåt, men ett bottenlag ä rett bottenlag, bara att konstatera.
Vi får hoppas på nästa säsong, nya tag då
Kommentera

modomille: Bara det att domarna mobbar sönder den typen av spelare. Det Farley kan göra, kan Brejcak få 2 min för.
Kommentera

Gavelo: Visst är det tripping situationen ni diskuterar?
Kommentera

Gavelo: Du menar på fullt allvar att man inte ska röra motståndarna? På riktigt alltså? De ska få stå fria framför mål, man ska inte tackla dem längs sargen?
Jag hoppas bara på en bättre domare nästa match som inte gå på filmningarna, för vi måste självklart spela fysiskt. Allt annat är hål i huvudet.
Kommentera

J F K: Du gnäller på domarna i varje match, börjar bli tjatigt. Sen tar du brejcak i försvar "han är stor och stark" va fan har det med saken att göra, då får han se till att anpassa sitt spelsätt som passar dessa usla domare eftersom dom inte kommer ändra sig och Modo tjänar inget på att ha han i utv. båset.
Nä det är hål i huvudet att ständigt spela på ett sätt som gör att man blir utv oavsett
Kommentera

Robin Ztorken L:

Är man ett bottenlag när man ligger på plats 7 i serien?

Du är så jävla negativ, måste vara jobbigt att kliva upp varje morgon och titta dig själv i spegeln.

Tycker ändå inte att vi är helt usla idag som vi varit i början på säsongen. Vi är bättre i 5 mot 5, det är i PP löven är riktigt bra och har en sjuk medstuds, hedman styr in 1-1, klubban går av vid 2-1 och ställer hanses, är det vid 4-3 som skröder täcker skottet så det sedan studsar och ställer karlsson i rent läge?

Jaja förlora matcher gör man, och denna förlust är inte i närheten av Pantern borta eller andra bottennapp, bara se till att studsa tillbaka, fortsätter man vinna 2-3 matcher och förlora en kommer man klättra i tabellen.

Vårt snitt senaste ca 10 matcherna är ju riktigt bra.
Kommentera

Rytter: Vi är inte bättre 5-5 skitsnack.
Detta var en riktigt viktig match för att få lite häng uppåt, men man misslyckas som vanligt, och vi tillhör bottenskicktet, inte toppen av ligan,
Kommentera

Robin Ztorken L: Det framgår väldigt tydligt att vi har för svag backbesättning. Sedan kan man ju undra över varför det inte fanns 2 backar vid blå när man tog ut målvakten.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Mitten än så länge.
Kommentera

Tarasov: ...än så länge mitten.
Men närmre botten än toppen
Kommentera

Robin Ztorken L:
På uppgång, vi besökte sistaplatsen några minuter.
Kommentera

Rytter: poängsnittet senaste matcherna är kanon. Men det reflekterar inte helt och hållet spelet och kvalitén på laget. Haft mycket med studs för en gångsskull.
Kommentera

Tarasov: Nu missade jag stora delar. Men av det jag såg är detta ändå en bättre förlust än de bottennapp vi haft tidigare.
Vi hade iaf press ibland m.m. Det var dels att Löven hade lite flyt på några mål samt att vi inte var noggranna nog.
Små marginaler. Hade Hedman inte styrt in 1-1 kanske vi kunnat växla på därifrån.
Det är inte som matcherna där vi egentligen inte haft en suck.

Sen måste man ju ändå ge Sawchuk att av det man såg i Farley idag var betydligt mer det han beskrivit än det han visade i Modo. Sänkte AJ honom så mkt? Samtidigt tycker man ju att den fysik och frenesi han visade ska man kunna ha än om man inte spelar precis som man vill.
Nåväl, kul för honom att han verkar trivas där. Mindre kul för oss/Modo och framförallt jävligt segt för Svartvadet.
Kommentera

Gavelo: Minst tre av Brejcaks utvisningar har man sett på lång väg att de ska komma. Man sitter bara och väntar på att domaren ska blåsa. Jag tänker på den idag, en mot SSK och den första utvisningen i hans debut.

Han blir överspelad och hamnar därefter totalt ur balans (både på skridskorna och mentalt) och sedan kan han inte behålla kylan utan då börjar han be om att han ska bli utvisad. Han måste bli lite kyligare i "andra läget". Man behöver inte gå bananas bara för att man kommer lite efter, särskilt när spelet är bakom målet.
Kommentera

Jag anser att Oscar Hedman har ett ostabilt spel, han är inte som han var för några år sedan, känner stor oro när han är inne på isen, skymmer målvakten och hans passningsspel lämnar mycket att önska, detta måste bli hans sista säsong.
Kommentera

Monno: Jo, löven hade flyt, men det har vi haft på slutet också. Enda sättet att vinna en match säkert är att vara överlägsen. Och inget av lagen är direkt det om man säger så.

Jag tycker Skröder nu har visat att han är en av lagets bästa passningsspelare. Det är ju kanske inte det som ska vara hans primära uppgift. Men det är så det ligger till tycker jag. Ska MoDo värva mer spelare denna säsong så är det någon som kan passa pucken.

Kul att se att Emil Molin var så duktig idag. Hans förlängning var väldigt glädjande.

Derby-stämmingen verkade härlig från TV-soffan. Sköter MoDo och Löven sina kort rätt så kan detta bli en av landets största matcher. Typ som Edsbyn-Bollnäs i bandy.

Jag stör mig dock på Niclas Bornefjord, Björklövens marknadsansvarige, när han säger att intresset beror på nyhetens behag. Må så vara, men det hans arbetsuppgift att haussa och inte baissa. Han säger:

"Dels är det så pass nära och dels är det två gamla storklubbar. Sedan är det kanske också lite av nyhetens behag"

www.allehanda.se/vasternorrland/ornskoldsvik/modo-pa-besok-en-utmaning-for-bjorklovens-arena-far-testa-akustiken-pa-riktigt

Om klubbarna vill förmedla att publiksuccen beror på nyhetens behag, så kommer det nog också att bli så till slut.
Kommentera

WarEvryPractice: Haha hade missat det där. Vilket fantastiskt korkat uttalande av en marknadsansvarig. Horribelt dumt faktiskt.
Han ska ju snacka om att det här är det stora som gäller nu. Kunnat håna Modo lite till å med vore vettigare. Bygga upp rivalitet ännu mer. Inte låta som världens sur**k.
"Nåja det är mycket folk nu men det går nog över ska du se"
Kommentera

WarEvryPractice: Skröder en av lagets bästa passningspelare?
Jorå ..Hedman tycker jag klart är den mest tekniske ;-)
Kommentera

Och mitt jävla inlägg blir raderat, vad i helvete? MEDANS fittstorken får ha sina jävla inlägg kvar? Otroligt. Bye bye
Kommentera

Domsjö: Jag är helt seriös. Du behöver inte hålla med, men det är vad jag tycker,

Emil, Byron och Lindgren kan också passa. Karlqvist och Rundqvist har sina styrkor, men jag tror Skröder passar pucken bättre än dem.
Kommentera

« · 1788358 · »