1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504541 inlägg · 4100 ämnen

Modo - Björklöven 4/10

« · 1765247 · » Till forumet

Sv: Modo - Björklöven 4/10
J F K: Modosjukan.
Kommentera

Webmaster: Nu sov vi igen. Lamt försvarsspel, värdelösa utspel och ett allmänt passivt uppträdande. Vakna för helvete.
Kommentera

IF Björklöven - MODO Hockey 1-4
Kommentera

J F K: I andra period pausen så sa lill Wernblom att dom måste våga spela sarg ut,så vadå?ska man sluta spela bara för att man leder?
Kommentera

hockey_21: Hans första höll milo horava jr-klass...
Kommentera

Gavelo: Conny har gjort 2 mål för västervik ikväll 😂😂
Kommentera

J F K: och en utv som följd
Kommentera

J F K: Varför har vi slutat spela hockey? Vi är klart bättre när vi gör det, men nu har vi blivit oerhört passiva.
Kommentera

Gavelo: Jo, båda utvisningarna var väl ok, men det har släppts tydligare saker...
Kommentera

Jaca: Tycker nivån på de randiga mellan shl och allsvenskan är enormt stor, ibland var man tveksam till bedömningarna i shl men här i allsvenskan blir man gråhårig
Kommentera

Gavelo: Synd bara att matchen innehar en domare som knappt håller div2 klass.....
Kommentera

Nucky: 5400 på läktarna, applåder till Umeå
Kommentera

J F K: Så fantastiskt kul att se lille Wernblom spela! Nyss fyllda 16 år, men tacklar killar som väger 20-30kg mer än honom själv, läser spelet så bra och dänger dessutom ett direktskott i nättaket! :)
Fyfan vad Modo behöver denne grannens grabb
Kommentera

Gusse: Tycker flera spelare blir allt bättre. Engström och Hedman har båda bättrat sig från usla starter. Lindgren är riktigt jäkla bra nu.
Kommentera

Rytter: Klasskillnad ikväll, Löven är inte alls med i matchen. Wernblom!
Kommentera

Gusse: Du glömde nog Lucas -)
Kommentera

Wilhelmsson: Hoppas det gick bra för Mohlin. Tycker han blir bättre för varje match. Men bäst på plan är Byron. Helt överlägsen. Han blir omöjlig att ersätta nästa år.
Kommentera

IF Björklöven - MODO Hockey 1-3
Kommentera

hk:

Fy fan man blir gråtfärdig! Så vackert och så fantastiskt att det är Wernblom som får göra det.
Kommentera

Robin Ztorken L: Men dra åt helvete! VILKET SKOTT! VILKEN POJK!
Kommentera

IF Björklöven - MODO Hockey 1-2
Kommentera

Nucky: klappkass. Skaffa en målvakt värd namnet! Vi spelare i denna serie på grund av två oduglingar i målet under förra säsongen.
Dags att ta tag i detta stora problem!
Kommentera

Rip Kirby: Men va faan Bjure! Hahah.
Nolaskogspicasso!!
Kommentera

Rytter:

Vilken tur vi har Karlkvist och Byron.
Kommentera

Rytter: Go Bjurö 😕
...och där händer det igen hahaha helt galet!!!
Kommentera

hk: Jag kan ge honom att det sista målet igår inte var en tavla, men nu är det fyra rejäla missar på två matcher.
Det sjuka är att om han bara åkt tillbaka efter det dåliga stoppet hade han hunnit tillbaka nu. Han kompenserade ett dåligt ingripande med ytterligare ett.

Kvitterat vad gäller tavlor:)
Kommentera

hk: helt förbannade omöjligt att att fortsätta med en målvakt som står för sådana galna bjudningar i match efter match..
Kommentera

IF Björklöven - MODO Hockey 1-1
Kommentera

hk:

Verkligen onödigt när vi är i ledning och skaffat oss ett bra läge. Bjurö måste lägga av med det där för han är värdelös med klubban och utanför målet.
Kommentera

Obegripligt uselt ingripande av Bjurö återigen. Behövs förstärkning på målvaktssidan om man siktar på kval.
Kommentera

Webmaster: Håll dig bara i mål för fan
Kommentera

J F K: Det är Ronny Eriksson som försöker låta som Fagervall ;-)
Kommentera

Krap Nek: Själv tycker jag att Fagerwall låter som Ronny Eriksson, men utan någon humor.
Kommentera

Jag får onda vibbar av Tony Irving nere vid rinkside. Han var med under hela kvalet...
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag var tvungen att läsa tre gånger innan jag accepterar att du hade något positivt att skriva.

Men... Jag håller med. Spelmässigt den klart bästa matchen i form av uppspel och spelvändningar. Vi har givetvis mycket att jobba på, då försvarsspelet var bättre förra matchen, men det finns i alla fall tendenser till ett spel man faktiskt kan tro på.
Kommentera

IF Björklöven - MODO Hockey 0-1
Kommentera

Robin Ztorken L: Skönt jubel vid målet. Hördes genom TV-rutan. Lät som om Modo var hemmalag.
Kommentera

Tarasov: vet inte, men spelet är på väg i rätt riktning. Alltid något
Kommentera

Gavelo:
Kan som
Vanligt inte kolla från början, så följer via swestat.... Är vi på väg mot 8-1 i skott ;)
Kommentera

J F K: Ta en chillpill
Kommentera

J F K: Jag tycker att vi i grunden är bättre, men vilka katastrofpass vi skickar iväg ibland. Någon av alla indianare lär bli avgörande om vi inte kan sätta en puck.
Kommentera

ghostie: Såg crosscheckingen, men förstår inte riktigt hur björklövenkillen kunde få ont. Det var en helt vanlig relativt lös sak som timander måste gjort tusentals gånger, men det måste träffat riktigt illa ovanför byxorna på något sätt.
Kommentera

J F K: Gillar att du gör ditt bästa för att pumpa upp lite derbystämning iaf 😄
Kommentera

IF Björklöven - MODO Hockey 0-0
Kommentera

KomIgenNu: kul kul med E4-derbyn
Kommentera

dempa: kan bara instämma, har på nåt vis alltid hållit på dem o hoppats de går upp, kanske mest för jag som många andra Öviksbor tycker väldigt bra om Umeå som stad. hoppas de spelar bra utan att skada våra spelare alltför mycket , o vice versa. Och bra stämning förstås. men poängen får gärna hamna hos modo...
Kommentera

Nu kör vi!
Kommentera

WarEvryPractice: Jo, sedan försvann de. Det är nästan som om asplöven är de riktiga löven och björklöven är ett nyligt division ett-gäng.

Då har jag ändå bott i Umeå i ett par år. Den platta staden delat av ett dyngdike.
Kommentera

J F K: Sånt här är ju subjektivt. Men för mig är Modo-Björklöven aningen större än MoDo-Timrå.

Tror det har att göra med att Timrå var risiga på 80-talet medans Björklöven hade ett av det coolaste och bästa lagen i Sverige. Sedan försvann de bara helt abrupt.
Kommentera

J F K: Nja, de sjunger Hata Löven under matcherna mot Luleå just för att visa vilket som är det rätta derbyt så, nej, helt bortglömda är vi inte...
Kommentera

« · 1765247 · »