1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504542 inlägg · 4100 ämnen

Modo - Björklöven 4/10

« · 1765247 · » Till forumet

Sv: Modo - Björklöven 4/10
J F K: Modosjukan.
Kommentera

J F K: Varför ger vi bort matchen? Björklöven är inte bättre, men får chansen då vi bara väntar på dem.
Billigt av Bjurö som vanligt.
Kommentera

J F K:
Man iaf säga att Karlqvist drar sitt strå till stacken...
Kommentera

IF Björklöven - MODO Hockey 3-5
Kommentera

J F K: Dax att skeppa Louma
Kommentera

Carl Lejonkräk: är mindre orolig i BP. Där är vi aggressiva i alla fall.
Kommentera

J F K: sex man.

Såhär dålig som Bjurö varit den hör veckan har han verkligen inte varit tidigare. Nu tar han knappt någonting. Han behöver nog vila ur ett mentalt perspektiv.
Kommentera

J F K: Vem ska stå?
Kommentera

J F K: Löven har ju miserabla avslut, har de 20 skott i planket tro?
Rättvis seger för Modo som har mer kvalitet i de avgörande momenten.
Kommentera

J F K:

Mike Morrison, kom tillbaka! Allt är förlåtet!
Kommentera

Gavelo: Ja och med det sagt att SHL inte har många bra domare.... ;)
Kommentera

Carl Lejonkräk: The Reds jublar åt Lukas Wernbloms klassmål. Tredje bortasegern!
Kommentera

Bad_Brett: 3:a i tabellen nu, trots svajigt spel. Tillbaka med Björklund / Edblom. In med Skröder + en ytterligare värvning, så snackar vi.
Kommentera

Bengal i arenan?
Kommentera

greykarn: eller en målvakt som inte släpper in 3 puckar/kväll
Kommentera

Blake: Modofans skämmer ut sig som vanligt på bortamatcherna.. Suck
Kommentera

Blake: Vad är det för fel på folket i Modoklacken? Återigen en bengal som riskerar att sätta eld på trästrukturen i byggnaden. helt idiotiskt!
100-tals barnfamiljer på plats, skulle kunnat gå riktigt illa!
Kommentera

Carl Lejonkräk: hans kontrakt går väl ut efter denna vecka
Kommentera

Sawchuk: Dom är ju "engagerade" supportrar som verkar för en "levande" läktarkultur!
Kommentera

J F K: Bjurö verkar vara helt under isen. Att plötsligt tappa spelet så som han har gjort under de senaste två matcherna beror helt klart på psyket. Matcherna innan dess var han ju faktiskt rätt bra. Att veta att man inte får göra en dålig match, för det finns ingen som kan ta över, verkar tära på honom!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Rättvist i halva matchen ungefär, med shl bedömning i domsluten så skulle det nog sett aningen annorlunda ut.. Vi var därmed sagt INTE bra, kan bara gratulera till 3poäng ikväll, vi har inte vart bra i år men med tanke på vilka spelare vi har borta så såg det inte så tokigt ut.. Det är som att ta bort Byron, Lillvalpen, karlqvist och Enström typ!!!!
Kommentera

Jaca: med tanke på vilka vi har borta då? Björklund, leman, edblom..
Kommentera

Sawchuk: minns på sca cupen där idioterna står och skriker "hata hata" och pekar finger, en kille tar sig över till Timrås klack å skall upp å slåss, satt å tänkte om jag skulle gå dit å bryta tag i nacken på dom å fråga vad i hellvete dom håller på med!
Har stått i klacken i 10 års tid och aldrig varit med liknande (var dock några år sedan man stod där nu)
Kommentera

Confusius: Vi får nog vänja oss vid att det kommer att se ut såhär tills vi inhandlar en ny förstemålvakt!
Dom två senaste matcherna har vi i stort spelat väldigt bra hockey, vi tar oss snabbt ur egen zon och kommer med fart genom mittzonen. Samtidigt stänger vi samma mittzon för motståndarna.
Men eftersom varje skott mot oss i princip riskerar att gå in så kommer vi ha väldigt svårt att stänga matcher, och mot lag på övre halvan kommer vi mest troligt att förlora.
Skulle vi skaffa oss en stabil förstemålvakt så tror jag att vi blir att räkna med!
Kommentera

Knerten: Vårt problem är likt erat.. Lite skakig vakt typ och detta sprids till backarna och vidare... Om inte det vart för allt strul och tjafs ifjol så hade jag hellre sett Lindskog i målet...
Kommentera

Blake: överdrivet. Bjurö har varit vår bästa spelare i flera matcher också. Västerås borta bra exempel.
Kommentera

Confusius: Visst att värva en ny vakt skulle lösa problemet, men frågan är för vilka pengar då?? Tyvärr tror jag nog att Bjurö blir kvar och det har gått typ 6 matcher.. Problemet är nog att det inte värvades en backup som kan kliva in och konkurera för Bjurö är i vanligen ingen dålig vakt i allsvenska mått mätt...
Kommentera

greykarn: Modo måste ha en ny måls. Bjuder på två mål 1-1 och 3-4.
Går aldrg ha det så varje omgång
Kommentera

Jaca: Ja, jag tycker inte Bjurö är super bra. Men så som han spelat nu är ju inte en standard nivå.
Eller ja, hans svaghet är att han är så ojämn. Det kanske man kan leva med om han haft någon som kunnat byta av honom...
Kommentera

Jaca: Ja Bjurö ska vara kvar, som backup. Han ska stå var tredje var fjärde match.
Att det blir jämt igår mot SSK och i sista perioden mot er ikväll är för att spelarna vet att varje skott är farligt, då känner man en otrygghet och blir osäker som spelare.
Man får väl hoppas att dom kan skaka fram en extern sponsor, tror att en stabil målvakt skulle göra under för det här laget.
Kommentera

Confusius: Väldigt synd att Markus Olssons skada aldrig verkar ge med sig. Han brukar beskrivas som en riktig stortalang som dessutom avverkat första året i allsvenskan ifjol.
Vore intressant att se vilken nivå han har.
Kommentera

Nucky: Den där försäsongsturnering fortsätter vara intressant. Väldigt lite publik och dessutom verkar de svenska lagen måttligt intresserade av att gå för fullt. Lägg ned skiten snart.
Kommentera

J F K: Är det någon som får för lite beröm är det Tommy Enström. Han tycker jag är den största positiva överraskningen så här långt.
Kommentera

Förövrigt gjorde Bjurö samma SMS misstag på Lövens tredje mål som på de två vinkelskotten av SSK.

Man tycker han borde lärt sig nåt av de katastrofala tabbarna.
Kommentera

Conny kommer nog att göra sitt bästa för att få sista skrattet på söndag... Då är det bäst att Bjurö har lappat ihop sitt spel!
Kommentera

Sawchuk: Bengalen måste ha tänts efter matchen för när matchen var slut och jag gick ut och rundade T3 arena så gick larmet. Hoppas den/de som tände bengalen portförbjuds från alla arenor.
Kommentera

Undrar om Södertäljematchen satt i benen. Sista perioden såg Modospelarna ut att vara väldigt trötta.
Kommentera

Finns mycket gott att ta med sig från senaste matcherna. Wernblom är ju helt fantastisk. Karlkvist och Ritchie en ny superduo. Spelar väldigt bra bortsett från i ledningen i tredje period, men MODO ska ju alltid göra matcher mer spännande än vad de behöver vara. Målvaktssidan är som väntat ett stort frågetecken dock. Hur länge är Olsson är borta och när är Iilahti redo? Väldigt lustigt det där. Hanses skulle vara en väldigt bra värvning så hoppas det går att skaka fram pengar.
Kommentera

leo: Wernblom är ju galet bra :-) Nyss fyllda 16 år man undrar...
Kommentera

hk: Ja denna är jag trött på, verkar ha stor tendens man kopplar av o släpper in motståndare i matchen igen. Skärpning, annars finns stor risk tappa många poäng på detta.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Finns det någonstans där man kan se målen, hittar inte nån repris.Såg bara 10 min så jag hann se hälften:)
Kommentera

Jaca: Vad var det för strul du tänker på? (för vi som inte följer Löven så noga).

Förresten, är det så att Stefan Öhman får en större roll med Åkerblom i båset? Har ingen superkoll, men har fått för mig att Tommy Jonsson inte matchade Öhman så hårt som tex Waltin gjorde.
Kommentera

Confusius: {Monno]: Ja det vore det ultimata att låta honom stå var tredje, fjärde match.. Han såg ut att hålla bara fint i VIK, men lite mer skakig ifjol i shl.. Samma problem som vi har i Löven, Lindskog var ju en av de bästa i AS och hade en otrolig nivå i sitt spel, tyvärr så hade han ett humör, eller tävlingsinstinkt som han inte kunde riktigt tygla m.m.. Men att ta in Hanses som är en ren backup och i sina stunder kan göra värre tavlor än Bjurö vet jag inte om det är lösningen.. Sen är det ju detta med pengar och tillgång till vakter på marknaden just nu..
Vilka finns lediga att tillgå?? Dessutom har ni ett gäng underkontrakt redan, blir som en ond cirkel bara..
Hoppas att Olsson snart är tillbaka..
Kommentera

hanzon:
Tack!
Kommentera

WarEvryPractice: Ohman har definitivt en större roll nu än under TJ, vilket är helt rätt med hans rutin..

Angående "strulet" så kan man säga att han hade en otroligt stor vinnarskalle, kanske för stor ibland.. Skällde ut backar helt öppet och var ibland lite för galen i båset bl.a...
Sen var det som att han och TJ på slutet inte drog riktigt jämt heller.. Enligt vad som sägs av en som har koll så berättade han att Kevin var lite av en oroshärd i omklädningsrummet och speciellt mot sin kollega!!
Att han är en otroligt bra vakt är det inget snack om. men visst är det konstigt att Löven släppte honom när han ville va kvar och att han ännu står utan kontrakt!!!
Kommentera

J F K: Hihi Nu har du väll ändå slagit dig...
Asplöven det riktiga Löven!! Inte så länge sedan de började spela i det svenska seriesystemet, dom spelade länge i en finsk lägre liga.. Som om jag inte minns helt fel hette nått med Kallot liiga
eller nått..

Det där med "dyngdike" kan jag kanske hålla med om, men man märker i alla fall att man passerar en stad när man kör igenom Umeå och inte bara en bergssluttning med lite hus omkring... Fliiiiiin... Sorry, var bara tvungen ;)))
Kommentera

Jaca: Såg något om att Christian Engstrand är ledig? Vet inte hur han spelat på slutet men en gång i tiden var han ju en bra SHL målvakt. Någon säsong iaf. =)
Kommentera

« · 1765247 · »