1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508524 inlägg · 4106 ämnen

Modo - Björklöven 4/10

« · 1765406 Till forumet

Sv: Modo - Björklöven 4/10
J F K: Ja jag håller med dig..
Inget snack om annat och säger INTE för att vara nöjd typ..
Visst skulle det ha renderat 2min, även om Enström har en ovana att hamna i dessa situationer... 4-5ggr ifjol men det ursäktar inte det som nu hände, men hör man snacket från domarna att i en bra match så ska de delas ut lika många minuter oavsett vad...
Titta i resultatbörsen så ser man att övervägande är det lika många utv minuter till båda lagen som delats ut, inte alltid men mkt ofta..
Ska man då dra upp detaljer från igår så tycker jag tex att Wernblom jr bör hållit ner klubbskaftet efter avblåsning mot Andersson..
Kommentera

Jaca: Jag kan hålla med om att domaren knappast höll högsta klass igår. Att han skulle ha favoriserat modo håller jag dock inte med om. Han blandade och gav åt bägge håll skulle jag nog vilja säga.

Har dock fortfarande mina hat-zebror i SHL... väljer att inte namnge dessa 😄
Kommentera

ghostie: Jag är lite färgad angående detta, men håller med dig att det var som ett smärre lotteri...
Jo det finns många som man inte bör nämna vid namn... ;)
Kommentera

Olle: smaken är ju som baken, en öl smakar lika ändå. går ju sitta o tycka till o jämföra varenda stad till förbannelse, svårt jämföra en stad med 30000 invånare i centrum mot en stad med kanske 100000 som Umeå. Och då anses ändå både Umeå o Sundsvall som ett par hålor i norra Sverige om du frågar nån i tex Göteborg. Personligen tycker jag om övik, Umeå o Sundsvall i den ordningen. Övik dock staden i mitt hjärta, därav modo supporter.
Kommentera

Tarasov: Heier måste väl nästan få vara kvar? Jag vill ha kvar honom iaf. Dock kanske han ryker till förmån för center pengar. Men jag tycker han gjort det bra.

Louma tror jag kostar mer än han kommer tillföra. Eller kommer iaf.
Kommentera

Monno:
Tom så att Heier funkar ok som center, kanske något han kan utveckla. Han har dessutom varit rätt bra i BP, iaf av vad jag kan se.
Kommentera

Tarasov: Instämmer, jag skulle bli väldigt förvånad om Heier inte blev kvar.
Kommentera

WarEvryPractice: Jag tror Heier kommer att bli allt bättre framöver. Det ser ut som om han varit ganska oskolad, vilket gör att jag alltså misstänker att han med rätt styrning har mycket mer att ge. Han är väldigt flängig i spelstilen och chansar väldigt mycket med passningar. (Påminner lite om en sämre Önerud).
Kommentera

J F K: Ja, jag tänkte på i träningsmatcherna att han spridde puckar lite hejvilt. Tycker inte han påminner om Önerud, då Simon mer baserar sitt spel på kraft och fysik.

Men då måste jag ju istället säga vem han är lik. Isåfall, jag tror han kan utvecklas till en Flanagan. Kanske lite optimistiskt, men jag hoppas det iallafall :)
Kommentera

WarEvryPractice: Jag tänkte mer hur han åker och slänger iväg sina puckar.
Han behöver helt klart mer skolning, men jag tror att han är rätt billig och därför är alldeles utmärkt att skriva kontrakt med. Han har potential tror jag.
Kommentera

Var det någon som han kolla in Eistedt i senaste matchen?
Kommentera

J F K: jo, jag förstod iofs det. :)

Eidstedt stod upp på rejält sätt när Löven bentacklade Lukas W. Värmde hjärtat att se det.
Kommentera

WarEvryPractice: Eidstedt har stått upp rejält många gånger. Faktum är att han känns som vår nya boss där bak. Jag har aldrig sett honom backa från en konfrontation än:)
Kommentera

« · 1765406