1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515149 inlägg · 4114 ämnen

Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23

« · 2133104 · » Till forumet

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Heyerdal: Hoppas man kan hitta en lösning där som alla är nöjda med. Gillade det jag såg.
Kommentera

Heyerdal: kidnappa han, ta hans körkort och plånbok
löser sig alltid
Kommentera

Heyerdal: personligen hoppas jag att det blir ett kontrakt på han.
Kommentera

KB: kul för Kaijser som gjorde en bra insats trist förstås att åka så långt för bara en match
Kommentera

Jalapeno:
Allsvenska spelare ligger mellan 20-40 månad, sen skulle jag gissa att toppspelare i vissa fall kan gå mot det dubbla.

I SHL skall man ha ett gäng kring 50 månad ett gäng kring 100-120 och sen några kring 200 +, gissar jag.
Kommentera

Rytter: Hade nog gärna sett Corrado få fler chanser i PP. Bra i uppspelen, trygg med pucken och hårt skott.

Med både Boivin och Öhman har vi råd att köra dubbla backar i någon uppställning.
Kommentera

Jalapeno: För all del, men skillnaden är definitivt mindre i marknader som Oskarshamn, Linköping eller Malmö och dessutom har vi Fjällräven som drar in en hel del med restaurang och likn, vilket många andra inte har.
Kommentera

Bad_Brett:

Han får ju mindre istid då han inte spelar pp, boivin var ju inne både i pp och bp.

Men dahlroth är en man måste dra ner tiden på, men det sker kanske när Viklund och Mikkelson är tillbaka.

Försvaret såg mycket bättre ut idag, en anledning kan ha varit att vi var körde med Wallinder och höll ner tiden på Styf.

Corrado ska spela det han orkar, han var grymt bra idag, inte den poängback man trodde, men en riktigt bra tvåvägsback.
Kommentera

modogurra: Vet inte hur det är med soffbiljetter åsv men att vara sponsor är grymt mycket dyrare i SHL än HA. Det vet jag med väldigt säkra källor.
Kommentera

Sputnik:

Är inte så säker på det. Tycker faktiskt det känns som ett vinna serien men sedan åka ut lag. Hade det varit ett slutspelslag så hade dom taggat till i ett derby och gett sig in i nörkamper och grisar, där tyckte jag faktiskt vi var bättre och hetare idag.
Kommentera

Jalapeno: SHL lagen har gigantiskt mycket mer omkostnader än HA lagen.
Bara all personal kring klubben.
Franförallt lag som varit i SHL länge.

Det brukar ju vara LIFs räddning att dom aldrig hinner bli ett etablerat shl lag. Därför dom klarar HA så bra.
Kommentera

Rytter: Förstår inte varför Corrado får spela så pass lite. Nästan 23 min på Dahlroth. Hoppas att det är rena försiktighetsåtgärder pga av tidigare skada, för jag ser gärna 25-30 min på honom och Boivin.
Kommentera

KB: Ja du har nog rätt är det någon som vet rätt av vad snittlönen är i SHL och HA
Kommentera

Jalapeno: Förutom tv-pengar (för all del en skillnad på 43 miljoner) tvivlar jag starkt på att vi inte är jämna med flera shl-lag i intäkter.
Kommentera

Jalapeno: Korttids-permitteringar och statliga bidrag är mer effektivt på allsvensk nivå då lönerna är avsevärt mycket lägre än i SHL. Kostnaderna är helt enkelt mycket större för klubbar som t ex Brynäs.
Västerås har också gått ut med prognosen att de kommer klara säsongen på plus.
Kommentera

Jalapeno: Modo har för några dagars sedan klargjort att man kommer att göra ett positivt resultat efter denna säsong och att man fortfarande har en ganska skaplig summa pengar att värva för!

Går man 10 milj minus så har man helt enkelt inte koll på sin egen ekonomi, lite A och O när man driver ett bolag.
Kommentera

Jalapeno:

Kan du + och -?

Summan på + spelar ju mindre roll om summan på - är större, eller?
Kommentera

Costanza: toppcentern är väl Rockwood eller har jag fel? är inte dunder insatt på Modo.
Kommentera

Rytter: Löven känns ändå som ett lag som är byggt för slutspelshockey, men säg att det menatala spökar och det inte är den bästa harmonin i laget. Då kan de få det tufft helt klart med den stora pressen på sig utifrån.
Kommentera

Jalapeno: du är ett troll och widebro ekonomisk
Kommentera

Bra modo! Såg bara lite av matchen, men det jag såg var inte så dumt. Den där Boivin kommer ni få nytta av...
Kommentera

Jalapeno: Vi saknar toppcenter, forward/center och en defensiv back. Det är billigt nu, så jag vet inte vad MoDo väntar på.
Kommentera

Rytter: jo men inte tillräckligt för att ej gå minus. Finns klubbar med 10x mer sponsorer, tv-pengar, årskort och soffbiljeter men som kommer gå 10 mil minus typ brynäs
Kommentera

Jalapeno:

Ja vart får man pengar ifrån? Sponsorer, soffbiljetter, tv-pengar, årskort som inte personer vill ha tillbaka pengarna för, statliga bidrag.

Var det verkligen så svårt att tänka själv vart pengarna kommer ifrån?
Kommentera

KB: Hur många spelare saknar ni? hur går man inte minus denna säsong vart ifrån får ni inkomster som konter ut löner m.m?
Kommentera

Sputnik:

Kan ju förklara att Fagervall fick ihop det trots att man värvade mycket utifrån och ändrade i truppen under säsong. Återstår och se om wallson har samma skills att bygga en grupp av detta ochbgålla alla nöjda. Dom har väl typ 16 forwards på kontrakt och en hel drös backar.
Kommentera

Tom Topp: skönt att Styf matchade in Boiwin lite lungt hoppas han får mer istid sedan 😁😁😁
Kommentera

Rytter: Jo efter att ha lyssnat på Wikegårds podd för nått år sen så har jag den känslan på Fagervall att han är mest en som är bra att "skapa en grupp".
Minns jag läste förra säsongen att Fagervall fortsatte hänga på tåget med Löven när Kentää berättat hur han vill ha det med det taktiska etc.
Kommentera

Jalapeno: Vi har inte en komplett trupp i nuläget, därför behöver vi värva. 5 juniorer och ett korttidslån inne och spelar ikväll.
Sen gällande ekonomin så värvar vi för pengar som finns kvar i spelarbudget och vi kommer enligt Widebro ej gå minus denna säsongen.
Kommentera

Sputnik: reagerade på en grej i intervjun med Kentä. Jag kanske minns lite fel men han fick en fråga om det inte kommer att sitt ganska kompetenta spelaren på bänken i löven till slut och Kentä svarar lite halvilskt att ”det är coachen som bestämmer vilka som ska spela”. Kanske övertolkar det hela men det lät inte som det var total symbios mellan tränare och sportchef där.
Kommentera

Jalapeno: Det är inte bra att avancera slumpartat, man måste ha en plan. Det har både ni och vi fått erfara!
Kommentera

8384: Förlåt att jag var otydlig åsikter om modos framtid på säsongen...
Kommentera

mr_brasco: Två stora centrar med bra skott/tekningar där en kan spela ytter och sen en galen tacklingsback, så kan vi kanske börja resan uppåt i tabellen. Ulf Strinnholm håller med.
Kommentera

Sputnik:

Det är en bra poäng du har. Kan vara så att Fagervall var mer foglig och gick med på att en sc petar i detaljer och styr.
Kommentera

Jalapeno: lekland är en fuskförening
Kommentera

Grattis till vinsten modoiter =)

En sak som gör mig fundersam är när dom säger i studion att ni ska värva mer.... Jag tror inte ni behöver mer spelare det ni behöver är en grupp som kan kriga tillsammans varje dag. Jag tror ifall ni värvar mer så sänker ni era chanser på en SHL plats vilket är det jag antar är det man värvar för.

En annan konstig sak är att man värvar så hårt under en pandemi och en säsong som nästan verkar körd med tanke på hur laget ser ut och med tanke på hur överlägsna Timrå verkar just nu.

Ge mig gärna er åsikt på hur ni tycker Modo ska göra framöver.
Kommentera

mr_brasco: hoppas det håller i med och inte är tillfällighet bara
Kommentera

Rytter: Nej har varit inne på det innan. Tror Wallson är för erfaren tränare för att köpa att Kentää styr i massa detaljer på isen. Känns som de frångått sitt framgångsrika spel i egen zon, alternativt att resterande lag i HA läst sönder det.
Kommentera

Tarasov: 2 för lite!
Kommentera

Costanza: Tänk vad två nya spelare kan göra skillnad, två nya till (två centrar eller center och back) så är det bara JFK som inte är nöjd😊
Kommentera

Stabilt av Kaijser att göra två poäng i debuten med total speltid 7:47. (!)
Kommentera

Sven Tuta: själv drack jag 10 öl/period!
Kommentera

NoMercy: Vi ställer upp för våra Lövenkompisar i dessa svåra tider...
Uppladdat:

450x600-a3.pnga3.png

Kommentera

NoMercy: stör mig lite faktiskt på att lövenfans får plats i dessa tider...
Kommentera

J F K:

Serriöst wallsson har inte utvecklas ett dugg sedan SAIK tiden. Han verkligen älskar uttrycken, "vi tar inte betalt" och "vi blir hårt straffade". Vi klagar på styfs intervjuer, men Wallson är inte så mycket bättre.
Kommentera

NoMercy: Restaurang bokning.
Kommentera

thorwald: Grattis Modo, fortsätter ni såhär så kan vi snart börja häckla er igen! 😉😁
Kommentera

8384: även om styf kanske inte är redo så måste det va skönt att få slappna av en helg. Det unnar jag honom. Fyfan denna seger tänker jag njuta av! Nu får vi fortsätta peppa igång nästkommande matchet med!
Kommentera

« · 2133104 · »