1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515149 inlägg · 4114 ämnen

Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23

« · 2133104 · » Till forumet

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Heyerdal: Hoppas man kan hitta en lösning där som alla är nöjda med. Gillade det jag såg.
Kommentera

Jalapeno:

Du får uppdraget att i natt gå igenom alla lag i ha och shl och göra en sammanställning.

Vi vill veta omsättning, samt vart omsättningen kommer ifrån, storlek på sponsring mm. Du kan även jämföra kostnadsposter som personalkostnader mm.

Återkom imorgon när du är klar så kan du själv svara på dina frågor och delge oss svaren.
Kommentera

Haha läser diverse trams från timråiterna om att deras största hot är Karlskoga. Skönt att dom har glömt oss! Fastnar speciellt för *nulltorps inlägg: Nu har timråkillen hjälpt dom, snacka om att vara lillebror. Han syftar på nya MoDofanset Kaijser!
Kommentera

Gäsp: På vilket sätt skulle vi vara ett hot dock?
Kommentera

Jalapeno: Modo har ett bra varulager av gatsten som vi säljer. Intresserad, jag kan nog fixa ett bra grossistpris! Be Tjommme ringa kansliet imorgon, nu har vi inte tid för här är det party✌️
Kommentera

Bad_Brett: Som jag sa och även Harju höll med mig. ;) vi blir livsfarliga I ett slutspel!
Kommentera

Gäsp: Ja vi är rädd för Karlskoga, har alltid varit rädd för Karlskoga. Dom är vedhuggare och huvudjägare!
Kommentera

Tom Topp: Sant, även om dom lugnat ner sig!
Kommentera

Bad_Brett: 100-åringen som klev in genom fönstret hos grannen och vann, tog SHL-platsen och försvann...
Kommentera

Gäsp:
Funderar på att lägga till
”förbjudet att prata om slutspel” till reglerna här men skippar det.
Kommentera

Kul med Boivin såg härligt ut, får se om han kommer ner på vår nivå eller om han håller sig där han var idag. Men jag tycker Rockwood är lite tråkig, när han inte har pucken är det mycket glid och häng med huvudet. hoppas sylle kan få upp arbetet på honom utan puck
Kommentera

Gäsp: OM ni tar er dit tyckte jag Harju sa. Men håller med, mycket kan hända i ett slutspel. Vore dock sjukt kul om ni slog ut löven i en kvartsfinal!
Kommentera

Bad_Brett: kan bli svårt boden går bra i division ett men jag håller med dig, ung också
Kommentera

jå1: Självklart är det så och vi är långt ifrån klara än.
Kommentera

9315: Det bör gå att lösa!
Kommentera

Gäsp: Lite pengar och en spelare tillbaka kanske gör susen sen när Modo har alla friska :)
Kommentera

9315: För en kille som mest har spelat i blåbärsligor och aldrig på stor is tycker jag att 1 poäng per match är klart godkänt. Jag hade inte förväntat mig någon defensiv klippa med tanke på hans historik. Men faktum är att powerplay har gått från att vara helt ofarligt till att bli ett av de bättre i serien sedan han kom in. Med Boivin på blålinjen kommer vi knipa många poäng enbart genom den spelformen.

Är det någon som vet om det är helt kört att få tillbaka Heppo?
Kommentera

Bad_Brett: Ja med puck tycker jag det är bra det är just det när han tappar pucken så är det glid och huvudhäng men det går kanske arbeta bort :)
Kommentera

Sven Tuta: Du är rolig du. Jag hade kunnat gnabba tillbaks men tänker ej med risk att bli bannad pågrund av att jag provocerar utan att hålla på modo som du. Istället så lämnar jag med att meddela om att Björn och Leksand ligger topp 6 i ppg och ni kämpar för att nå topp 10 så fråga dig själv vem som har mest krut i bössan.
Kommentera

Jalapeno: då jag kan skriva något om leksand då, för vi är top 4 utan att behöva gå den vidriga vägen att sno en tränare under kontrakt? vilket jag tycker är galet äckligt men att det kom ifrån just leksand.. jag är inte ett dugg förvånad

sen att ni i leksand en del av era fans är inne och häckla om detta på Modo's forum , ja vem hade trott att dom skulle vara glada över att ni kommer in och fråga en del mycket korkade frågor.. när man kan bara googla det?
Kommentera

9315: Sanningen är ju dock att spelare som Dick Axelsson hade varit storstjärnor i NHL ifall de hade haft arbetsmoralen. Vill vi få in spetskompetens till HA får vi nog acceptera några mindre starka sidor hos spelarna.
Kommentera

Jalapeno: Var det inte du som ogillade dumma frågor? ” Björn och Leksand ligger topp 6 i ppg och ni kämpar för att nå topp 10 så fråga dig själv vem som har mest krut i bössan.”
Kommentera

Jalapeno: Jag har nog aldrig stött på en större pajas än dig. Då ska gudarna veta att jag gnabbats med de flesta timråiter!
Kommentera

9108: Sno och sno. I slutändan var båda parterna överänns om buyout m.m så hade Modo velat behållt han till 1000% så hade dom all rätt att göra det. Var det inte en liknande historia med Glader och Luleå?

Tänker inte kommentera BH mer för jag vet att moderatorerna ej gillar det.
Kommentera

Jalapeno: Du är obotligt dum i huvudet!
Kommentera

jå1: Stor skillnad på dumma frågor och retoriska frågor.

Gäsp: Utveckla gärna =)
Kommentera

Jalapeno: samma med Glader? nej det är inte samma sak. han hade ett utgående kontrakt och ville förnya det snabbare och Skuggan var rätt tydlig på den punkten redan från början att dom inte visste hur det skulle bli med förlängning. så modo och luleå fick till en bra lösning

så dra inte upp det du inte har en aning om okej?
Kommentera

Jalapeno: Tror du själv att MoDo var överens?
Kommentera

Jalapeno: Se där, fredagsfyllan på dåligt hemkört börjar ge resultat. Gå nu hem till Åsnebrottaren och sov ruset av dig.
Kommentera

9108: och framför allt så sköttes allting mellan alla tre parter modo-glader-luleå snyggt offentligt. vilket inte riktigt var fallet i den andra sörjan
Kommentera

9315: exakt, därför är det alltid kul när en plastsupporter ska börja dra upp saker där han inte har en aning om vad det handlar om.
Kommentera

Tarasov: Idag hände nåt unikt, vi avancerade faktiskt i tabellen, då får du vara lite snäll.

Är det åttonde eller nionde matchen nu som vi leder inför sista perioden o vinner matchen?
Där är vi 100 procentiga.

Känns som en väldigt god vana vi lagt oss till med. Gäller bara att ha ledningen inför sista lite oftare framöver .så kanske vi kniper nån plats till
Kommentera

Gäsp: Ja annars hade inte BH tränat Leksand nu eller? Leksand kan inte bryta ett kontrakt om inte Modo går med på det. Så dom gick 100% med på det.

En fråga till dig vad är det som är så fel med att han gick till Leksand

1. Han ville inte träna Modo

2. Leksand behövde en tränare

Enligt mig är det inga konstigheter att man löser så alla parter blir glada.

Modo får pengar.

Leksand får tränare.

BH får träna ett lag han vill träna.
Kommentera

9108: "så dra inte upp det du inte har en aning om okej?"
Dude chilla det var en fråga därför använde jag ett "?" sa aldrig att det va så. Jag tar gärna en diskussion men håll en vettig ton och börja inte med angrepp som "plastsupporter" för då visar du bara att du inte kan föra en diskussion. har jag någonstans anklagat dig för att vara någonting?
Kommentera

Jalapeno: så du vill göra en större diskussion igen angående detta?

1. han hade nog velat varit kvar om inte ett lag som leksand går bakvägen och erbjuder mycket mer pengar när ni vet att modo skulle ha sagt nej, vilket dom gjorde.

2. Fanns många fler tränare utan kontrakt men ni gick på en med kontrakt vilket är rent ut sagt vidrigt

för ni gick ju till modo och frågade efter ni hade tagit upp kontakten med Björn eller hur?

sen när eran Roos skriver att Karlin är klar för modo, bara för att göra så ni inte ska se ut som fula ankungen som ni redan är.
Kommentera

Jalapeno: Du kan få ett glas Oboy om det lugnar ner dej.
Kommentera

Jalapeno: Jag kan föra en diskussion med folk när jag känner att jag vill göra det och anstränga mig till att göra det.. men med dig förut har jag försökt till att göra, när du var " helt ny på hs " . men se vart vi är igen, på samma skit som du skrev då med.

är det ett angrepp att kalla någon för platssupporter? got ya.
Kommentera

Jalapeno:
Fast kan garantera att MoDo inte var glada. Sen valde Björn att göra sig omöjlig, han blev rädd och vågade tyvärr inte ta ansvar för sina handlingar. Visade dessutom upp en extremt osympatisk sida i det sammanhanget. Om det nu var så farligt i Övik så var otroligt korkat att skriva på för 3 år några månader innan. I intervjuer är det också rätt tydligt att BH är väl medveten om hur illa han betett sig.
Kommentera

puffe: Oboy, det verkar vara mkt finkel i dunken. Säkert en plattlänning som fått storhetsvansinne.
Kommentera

9108: "så du vill göra en större diskussion igen angående detta?"
Ja och nej. Jag tar en diskussion om du vill höra vad jag har att säga.
men då anser jag att vi tar det i dm då jag vet att folk inte vill ha detta i modo forumet.

Skriv nånting kort till mig i dm om du vill fortsätta diskussionen där och då kan jag skriva ett helt svar till dina påståenden och frågar där =) Okej?

Skriver du inget till mig i dm så antar jag att du inte vill ta diskussionen och då säger jag godnatt till dig nu =)

och ja jag tycker det är ett litet angrepp att kalla någon plastsupporter. Tror varken du eller jag vill bli kallad det.
Kommentera

puffe: Såg matchen i efterhand ikväll, så vet inte vad som skrivits, men vilken ynnest att få ha Kung Harald som oberoende expertkommentator. Han är den mentor alla lag behöver
Kommentera

Bad_Brett: Angående nya spelare, vilken mv är det du vill ha in istället för Peters.
Kommentera

puffe: Nej! Harald är en tomte!
Kommentera

Tarasov: Haha han kanske vill ta revansch och spela upp Modo igen? ;-)

Fast frågan om syrran hans kommer acceptera det...
Kommentera

Tarasov: Adam eller Sofia?
Kommentera

Eller:
Tänkte på Adam😀
Kommentera

Spock: Vore du inte en trevlig Timråit hade jag lämnat ett hästhuvud i din säng :)

Fast jag har i och för sej inget emot tomtar heller, trevligare än troll
Kommentera

Tarasov: Jaha, du vill att vi degraderas?😉
Kommentera

Eller:
Adam ”muren” Reideborn
Kommentera

« · 2133104 · »