1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30

« · 2247582 · » Till forumet

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
jessy: Har varit Hägglunds sen seriestart. De ska byta skyltarna i samband med uppehållet.
Kommentera

Nucky: Måste få ställa en fråga visst är det Hägglunds arena som gäller eller är fjällräven än ??
Kommentera

Costanza: Kurva Carlabel blev en jävla succé, och kul att se att ståplats har växt så enormt sett till de senaste åren.
Tror Modo är uppe i ett generationsskifte bland publiken, gubbarna sitter hemma och tittar på cmore men man har istället lockat mer kids och yngre publik till arenan.
Kommentera

Nooky: Eftersom jag har en sambo som är från Piteå och håller hårt på Luleå så ser jag alla Luleås matcher med henne.
Fan och fan, jag vågar iaf inte jubla om det andra laget gör mål 😂
Kommentera

Smurfen: Grymt kul för laget och supportrar. Bör lyssnas med hörlurar och gillar även klippet från MoDoChannel. Tungt gung där...
Kommentera

Smurfen: Jag ligger i ett varmt bad men får gåshud!
Kommentera

Gavelo: Ja, alltså derbyn är alltid derbyn så att dela på poängen i en back to back är jag också nöjd med! Ibland måste man offra sig för husfriden!

Jag tror den gamla plåtburken kommer dåna rejält ikväll! Det enda positiva med den ishallen är att den faktiskt är en ishall.
Kommentera

Vad säger man om Riley Woods dans steg ???

www.instagram.com/p/CVpiDFmIJbL/?utm_medium=copy_link
Kommentera

Gavelo: Klart du också ska se på Luleå, Du är lite luleåfan av dig med bara erkänna nu!
Kommentera

JoseGonzales: Jag var innan denna helg nöjd med 3 poäng så därför kommer jag låta gumman titta på Luleå ikväll och ta en pilsner i lugn å ro.

Jag hoppas på fin inramning av hemmapubliken, en jävligt bra hockeymatch och att inga spelare skadar sig.

Skönt att sitta och se en Shl match, ta en pilsner och vara enögd som tusan i en match man inte ser 😀
Kommentera

Silly: Ja våran centersida är jag väldigt nöjd med.. lite därför det känns lite svårt att säga vem som kommer få hoppa över sin plats etc , för jag gillar alla :D
Kommentera

Nooky:
Okej.. tragiskt , Synd om killen.
Nu får ni tillbaka en nyckelspelare i Connelly under November.
Vem få sätta sig då av era andra centrar?

Tyrväinen är väl tillbaka I mitten av November. också? Skaplig Centerlinje ni får då?
Kommentera

Costanza: tyvärr inte, det hade inte varit positivt för någon! Jag sitter fullt påklädd och lagomt onykter och enögd!
Kommentera

KB: Vänta på rödgrönvita konfettibomben från taket!
Kommentera

Costanza: Hittar vi dig uppe i taket ikväll?
Kommentera

JoseGonzales: Så inte utan tröja på stå med JG målat på bröstet?
Kommentera

Silly: Hej, jag tror Styrman nog inte kommer komma tillbaka på länge pga hjärntrappan han måste genomgå igen.
han hade rätt bra med speltid när han var hel, känns just som vi har väldigt få backar, för vi har en skadelista på 2 ordinarie lite därför vi värvade in Sami.
Kommentera

Tarasov: Härlig intervju med Karlin i Allehanda
Kommentera

JoseGonzales: tror ni har rätt god chans ikväll. Av vikt att ni får första målet misstänker jag
Kommentera

Nooky: Tjena Nooky!
Tre snabba: Fredrik Styrman
Hur har han det med speltiden?
Ni har väldigt mycket backar!
Vilka spelar mest och minst?
Skulle någon må bra av en utlåning?
Kommentera

Saleva: Känns som det var längesen vi hade så utpräglade och skickliga rollspelare både i 3-4:e samt på backsidan.
Tjernström kan man inte annat än älska med sitt slit, påminner om Micke Duracell Pettersson, eller för den delen utskällde Dalroth som är STEN-JÄVLA-HÅRD framför egen kasse.
Jag gläds som jag nämnt tidigare också åt de unga såsom Styf, Liljewall och Jakobsson.
Blir spännande ikväll!
Kommentera

Gavelo:
Skulle snarare bli förvånad om Tex står ikväll, torde vara uppgjort att de står varsin. Vi får snart veta..
Kommentera

Tarasov: Jag missade gårdagens match då jag firade/sörjde (framtiden får utvisa) min tentamen på dagen. Följde den dock slaviskt på swehockey.

Välkomna till Umeå ikväll om det är några av er som ska hit. Jag kommer sitta någonstans på övre läktarna och vara maximalt taggad!
Kommentera

Jobbigt med 9 dagars uppehåll sen, men bra för vi har lite skador oxå.
Kommentera

puffe: nu kör vi i winnie the poohs arena också.

Blir svårt att toppa gårdagens första period. Björklöven lär vara taggade.
Kommentera

Grattis till vinsten mot fuskarna igår! 🎉
Kommentera

Många bra punkter man bockar av under gårdagen.

•Tex Williamsson är tillbaka och det ordentligt! Stekhet!
•Daniel Mannberg gör en fullt godkänd match och kom in bra i sin kedja med Agaard och EJK
•David Bernhardt lika bra som alltid
•Dallas gör kanske sin bästa match denna säsong
•Kurva Carlabel, herregud säger jag bara! Vilket tryck och kärlek! ❤️🤍💚
•Lindewall och Jacobsson har vuxit in fint i HA-kostymen och lär vara ordinarie resten av säsongen!
•Trots skador på Ohlsson, Folin och Sveningsson så håller laget ihop och gör en riktigt bra match
•Mattias Karlin, Henrik Gradin, Jonas Holmström och Andreas Eriksson visar återigen att man är förberedda på den tuffa uppgiften och att man är villig att göra det hårda jobbet för att ge laget framgång!

Hade gåshud stora delar av matchen igår och kan inte riktigt greppa hur bra vi gör matchen, det är ett rent styrkebesked MoDo ger oss supportrar.
Ny match idag och chans på tre poäng!

ÖKA
KÄMPA
❤️🤍💚
Kommentera

Silly: Drygt 8 timmar till match igen då, man känner sej lite seg, har knappt återhämtat mej. Tur att Karlin inte hört av sej, hade inte orkat många byten idag.

Ny folkfest och lär bli ett taggat och grinigt Löven . Hoppas domarna håller en rättvis(hög är väl för mycket begärt) nivå och att ex-modoiter går av isen poänglösa, liksom heal Löven förresten.

Som förrätt spelar damerna kl 4 mot HV.

En from förhoppning är väl 6 poäng idag då.
Kommentera

Tarasov:
Don flesta 12 åringar ligger i sängen vid 21:30 😁😁😁
Kommentera

jonsson: Jag tyckte också att Modo såg tröttare ut, men jag misstänker att det nog mer var en kontenta av hur man tvingades spela.
Såklart gick Modo ut hårt så nog sloknar man med tiden men Löven började checka mycket hårdare på våra backar så dom tvingades lägga mycket sarg ut och det blev mycket jaga puck, sen kom 3 utvisningar i 2:a Perioden vilket också belastade våra backar ännu hårdare.

Jag skrev det igår och jag tycker att Löven hittade nyckeln till vårat spel i andra perioden med hög checking och mycket stress på våra puckförare, vi började slarva och göra dom här marginalfelen som inte är bra, mittzonen förlorade vi till Löven och kontentan blev att Modo långa stunder inte kunde etablera eget spel och mest fick jaga puck.

Sen spelade Modo mycket på resultatet medans Löven chansade i 3:e vilket öppnade upp deras försvarszon, där borde vi kanske satt någon mer kasse, men 5-2 känns överlag riktigt bra.

Tror dock att kvällens match blir något helt annat.
Kommentera

Tarasov: För all del, hadevart roligare att delta i diskussionen om det inte varit en sån ensidig första period :/
Kommentera

Tarasov:

Lyssnade Emil Swelander i eftersnack och dom kom in på det här med orken och det ska inte va nått problem egentligen, J 20 kan spela 3 matcher på en helg, vet inte om ögat lurade en igår men tyckte det blev lite halvstumt i 3:e, eller så spelade vi på ledningen.

För övrigt, är det halvblinde Wessner o co som dömer ikväll?
Kommentera

Soulless:
Är det inte kul att hänga här när man ligger under utgår vi ifrån att man avstår när man leder också.
Kommentera

Soulless:
Synd du skulle hängt med hela kvällen du började så lovande
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag tror Tikkanen kommer stå många matcher i vinter, annars skulle man inte tagit hit honom.
Skulle inte bli förvånad om Tikkanen står redan ikväll.

Karlin verkar satsa mycket av sin tid på att bygga in gemenskap och tävlingsanda i laget, det betyder att man hela tiden ger spelare chansen att slå dom sin kollega och skapa en positiv utvecklingskurva och en sund konkurrens.
Kommentera

Robin Ztorken L: jag har dålig erfarenhet av höstuppehåll
Kommentera

dempa: Glöm inte Tex!
Att han var bra visste jag men inte så här bra!!!

Vilken målis vi har nu, frågan är om Tikkanen kommer få chansen att visa upp sig lite då och då också.
Kommentera

Gavelo: Grattis Modo!
Kommentera

Costanza: Vilken afton, nu när dimman lagt sig och jag tillbakablickar så är det länge sedan man kände sig så lugn även om löven tog över matchbilden. Inga pillerburkar framme, bara ett fånigt leende. Sitter nu äter en grötfrukost som aldrig tidigare smakat så bra, i Umeå smakar nog gröten bittermandel. Nu är det bara att ladda, bara en sådan sak som man att man längtar till ny matchdag, det var länge sedan. Ifjol var det bara ångest.
Mina Åsa-Nisse vänner var väldigt tysta igår, inga tråkningar utan bara tyst, undrar varför🤔
Kommentera

hk: ja Karlin vilken dröm han är😍
Kommentera

Costanza: Tänk om det blir en till seger , då blir det livat i holken som man säger .
Det är så att man känner era närver även på plattan när man skriver .
Det är så här hockeyn skall vara !
Kommentera

Tarasov: jag gick o la mig, vad annars?
Skellefteås inavel är känd utanför hockeyn vettu 🤭
Kommentera

Smurfen: grym förstaperiod av er igår, även om Löven sannerligen bjöd på öppna landskap. HV får se upp.
Kommentera

hk: Kan inte sova här i Umeå. Någon har låten "Hata Skellefteå!" på repeat...
Kommentera

puffe: Ärligt talat, viken jävla mardröm att ha Wallson i båset.
Otrolig glad att vi har Karlin!!
Kommentera

dempa: Skönt med ett lag(som jag tror Karlin skapar väldigt bra) där dansken inte har en bra dag dag, men andra kliver fram. I morgon kanske han gör ett par mål. Känns som ett stabilt lagbygge. Oerhört skönt att se Karlin i vårt bås
Kommentera

puffe: wahlberg tog verkligen ansvar idag när vi hade fohlin borta, håller absolut med. sen var bernhardt riktigt stabil med.

ska man nämna någon man inte såg mkt av så får jag säga aagaard. tur en massa andra klev fram istället!
Kommentera

Tarasov: Har precis sett klart matchen och orkar inte läsa allt(så ber om ursäkt om han redan hyllats), men förutom stämningen som var fantastisk(dock håller jag med Wikegård om att sugrör inte behöver visa upp sin överkropp :)) och creden till de 'vanliga' som alltid är bra. Tycker Emil Wahlberg är väldigt bra, trots en puck över sargen. Gör så mycket bra val i matchen
Kommentera

« · 2247582 · »