1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507146 inlägg · 4104 ämnen

Modo - Bofors

« · 1767769 · » Till forumet

Sv: Modo - Bofors
Röda Tallen: Och hur tror du det lät i Timrås forum förrförra året? smh
Kommentera

jämtland: Nej, ingen modo-it gör det.
Tallen och den där brynäsaren kan plocka fram alla citat där det uttryckligen står att förlusten beror på domaren. Det ska alltså vara skitlätt då det enligt dem sker varje match.

Kan de inte det är det ett tydligt tecken på att de snackar skit.
Kommentera

Röda Tallen:

Du kanske borde se matchen istället för att bara läsa ifall du vill vara med och diskutera nivån på de randiga och skaffa dig en egen uppfattning om nivån.
Kommentera

Röda Tallen: Inte alla modoiter gör det ;-)
Kommentera

Rytter: Lite konstigt tycker jag att Bjurö startade matchen. Iilahti gjorde ju inte bort sig senast.
Kommentera

Röda Tallen: Jag tror aldrig vi skyllt en enda förlust på domarna, men hittar du ett citat där det står att det är domarens fel att vi förlorar får du lägga in det här. Det kan verkligen inte vara svårt när du hävdar att det sker hela tiden.

Däremot är det många som klagar på det fullständig häpnadsväckande dåliga kvaliteten det är på domarstandandarden, men det är en annan sak.
Kommentera

Rytter: Ja man brukar läsa på ett forum. Eller hur tänker du?
Kommentera

Röda Tallen:

Läser?

Jaha du kanske borde se matcherna ifall du ska uttala dig angående nivån på de randiga och ifall du vill diskutera situationer i matcherna.
Kommentera

J F K: Vad menar du? Jag sa just det att det är brister både framåt och bakåt!
Kommentera

Brynäsfans: Fast skulle kvällspressen skriva det, skulle du då klara att läsa det?
Jag klandrar verkligen inte domarna för att Modo rättvist ligger under med 3-1. Jag klagar på domarna när de så flagrant gör gigantiska misstag oavsett mot vilket lag. Får de betalt för att döma är min förhoppning att de faktiskt i alla fall gör ett försök att döma efter regelboken.
Kommentera

Brynäsare som sitter inne på modoforum en fredagkväll.
Skaffa ett liv!!!!!!
Kommentera

J F K: Ja jag läser här varje gång ni spelar.
Och varje gång skyller ni på domarna.
Småkul hehe...
Kommentera

J F K: Där hade domaren fel igen, aj då
Kommentera

Röda Tallen: Det är ganska roligt att det kommer in folk och kommenterar utan att faktiskt ha förstått vad skrivits. Eller inte. Snälla, läs vad som skrivs innan du kommenterar.
Kommentera

J F K: Borde stå i kvällspressen hur illa Modo behandlas av domarkåren, tycker nästan synd om dig..
Kommentera

Brynäsfans:

Du läste inte vad jag skrev alternativt så förstår du inte.

Läs igen och kom tillbaka när du förstår.
Kommentera

J F K: Ytterligare en solklar Icing som missas. Jag tror aldrig jag sett en sämre insats av linjedomarna någonsin. Andersson och Sondell kom tillbaka!!!!
Kommentera

J F K:
Är faktiskt lite roligt att ni skyller på domarna i VARJE omgång. Hehe...
Kommentera

Rytter: Det jag avser är att alla lag drabbas lika förstås såväl Modo som alla andra lag. Men det är ett sjukt påhopp på domarnivån så fort Modo ligger under eller förlorar matcher.
Kommentera

Robin Ztorken L: sist jag kollade reglerna så kan man vinna en match om man inte släpper in ett mål, men du kanske har en annan information? För mig är det fullständigt solklart att det måste börja med ett fungerande försvarsspel.
Kommentera

J F K:
3-1 är ju absolut inte orättvist, BIK är bättre i det mesta. Men som du säger så stör det enormt med de inkonsekventa bedömningsnivåerna.
Kommentera

Rytter: Blev chockad nyss när domarna faktiskt dömde för en av alla solklara.
Kommentera

Steken84: Å andra sidan har vi inte skapat en farlig målchans efter nästan två perioder. Vad ska man säga?
Det är inte bara bakåt det brister..
Kommentera

J F K:

Reagerade också på det, fattar inte varför man friade den, var ju inte ens nära.
Kommentera

Steken84: Tror att Lindgren var säker på Icing. Den var så solklar att jag inte kan klandra honom heller.
Kommentera

Fantastiskt försvarsspel modo!!!!!!!! Jävla tonåringar som väger 55 kilo på backsidan. Jävla sopor
Kommentera

hk: Nu har man släppt den tredje klara Icing. Den här gången blev det mål. Hur djävla urusla får man vara som linjedomare.

Nu var det inte enda anledningen till målet såklart, men domarna är ju så dåliga att det är snudd på tjänstefel.
Kommentera

Rytter: Så kan det gå när man snabbt tar sig ur zon!
Kommentera

Steken84: Det är för att man är för dåliga i egen zon helt enkelt, vi håller inte måttet där!
Kommentera

Rytter: Äntligen så skjuter Ritchie!
Kommentera

Rytter: Tror att det är för att få en förändring. Ett målvaktsbyte kan fungera bra, men risken är givetvis att målvakten tar det fel.

Tänkte skriva att den här perioden har inte börjat riktigt bra, men betydligt mindre dåligt i alla fall...
Kommentera

J F K:

Noterar att vi bytt målis, nu är det kris, Bjurö måste vara körd i botten mentalt av detta.
Kommentera

J F K:
Inte omöjligt. Bara det blir bättre än i dagsläget.
Kommentera

Tarasov: AJ ville ha svartvadet i båset. Inte för att han är anställd, utan för att han är en bra ledare i båset. Tror att erfarenheten är viktig nu...
Kommentera

Steken84: mot löven stod man upp på blå ( i alla fall de två första perioderna), men nu är det tillbaka till ruta ett igen.
Kommentera

J F K:
Hans kontakt går väl ut efter denna säsong antar jag. Tycker det verkar korkat att använda någon till coach eftersom han ändå är anställd. Frågan är ist om han har kompetensen att coacha. Uppfattar honom som mest pressad av alla, tycker synd om honom när han Intervjuas verkar bära på "ett ton". Isf tycker jag det vore bättre att involvera någon ass från de nedre leden. Styf/Omark etc
Kommentera

Ben Perrault: AJ räddade inte bara ssk kvar. Laget gick förvisso bara upp en eller två placeringar, men tittar du på poäng gick de fantastiskt bra. Synd bara att de var alldeles för långt efter slutspelsracet när han tog över, men det var nära de hunnit.

Han gjorde det också rätt bra i HV faktiskt.
Kommentera

En sak jag funderat mycket på är varför modo släpper i motståndarna så lätt i egen zon?
Man ger dom hur mycket yta och tid som helst. Modo i sin tur har noll tid i anfallszonen.
Kommentera

Gusse:

Du har min röst här, är nästan bara mentalt i detta fall.

Klart att vi har en riktigt bra trupp, en trupp för att vara topp i serien. Att kalla oss för ett div1 lag som bäst är inte seriöst.

Vi ska inte sparka någon eller göra för stora ändringar än. Ska någon in ska det vara en extra resurs, en mental tränare eller en extra person i båset.

Fungerar inte detta då kan vi börja fundera på att peta tränare.

Laget har ju stundtals spelat riktigt bra, Löven, AIK, SSK som exempel. Sedan är det många matcher där vi varit med, men den mentala svacka vi är i gör att vi inte orkar kriga om poäng. Västervik matchen t.ex där vi absolut inte var sämre än dem.
Kommentera

Tarasov: Jag tror att Svarten får lämna som sportchef, men varför kan man inte utnyttja honom som coach? Det är ju två helt olika saker och har ingenting med varandra att göra. Det låter korkat att inte utnyttja honom när han är anställd.
Kommentera

Rytter:
Tycker Svartvadet skall hållas så långt från laget det bara går, låt honom lämna efter säsongen. Som jag nämnt tidigare kan jag ha en liten/viss förståelse för att han fick vara kvar efter förra säsongen. Som det är nu bör man leta ny sportchef till nästa säs oavsett hur det går denna säs, helst skall det vara klart i feb så han har god tid på sig att klura på laget till nästa säs.
Kommentera

Rytter: svartvadet har väl delegerat massor av det till andra såsom Hermansson (som aldrig jobbar mer än sex timmar per dag och aldrig kvällstid), men annars borde väl sportrådet eller någon annan kliva in lite för att avlasta.

Jag tycker att AJ och Olausson är riktigt bra på myclet, men... Det där med matchracing, peppning och att få spelarna att slappna av är de hittills helt värdelösa på. Många spelare som Karlkvist i år eller Olofsson, Thomas och många andra ifjol utvecklades rejält individuellt sedan de kommit in. Däremot var vi precis lika jäkla skakiga i självförtroendet...
Kommentera

atomragnar: Tänker nog mycket med hjärtat. Fast jag har samtidigt också hur bra Modo faktiskt kan spela när man vågar släppa loss. Nu ser man bara pressade ut och att det stor Modo på bröstet kan göra att dom känner höga krav. Vilket gör att det låser sig.
Kommentera

Gusse: aldrig gillat AJ. Han har aldrig lyckats med nåt på tränarfronten förutom att hålla kvar ssk i allsvenskan nåt år. Håller helt med att med detta lag borde det inte se såhär illa ut, usch
Kommentera

J F K:

Ja jag tror också på en extra resurs i båset, och Svartvadet är ju precis den typ som skulle kunna fungera som den som lättar upp stämningen och får spelarna att slappna av. Han var ju kung som kapten och borde inte göra bort sig i denna roll i båset.

Problemet är väl att han är hur mycket som helst att göra, ska ju sköta massor med administrativt för herr, dam och junior lagen också vad jag förstått.

Vem har vi från våra j-lag som skulle kunna kliva in? Problemet är väl att dessa är ganska orutinerade och kanske svårt att få med sig spelarna på samma sätt som Svartvadet skulle.

Annars får vi ringa Donald, han är väl ledig ;-)
Kommentera

Gusse: Det blir ju lätt så när sportchef och tränare går ut innan säsongen och säger att vi ska gå upp, inte schysst med den pressen på ett ungt lag
Kommentera

Tarasov: Nej, vi har aldrig pucken. Den har BIK
Kommentera

Gusse: imponerande du måste vara en av de största optimisterna. Inget illa menat med detta. Men för mig är det nattsvart laget är på tok för dåligt ett div 1 topplag kanske - sanslöst mycket misstag. Det handlar heller inte om att spela ihop ett lag utan för dåliga individuellt tyvärr.. Kommer märkas mot topplagen sen tex Timrå på torsdag :(.
Kommentera

Gusse: Kompetensen hos tränarduon, den vet vi. Bara att byta ut.
Allvarligt talat, vad har Andreas lyckats med?

Jo, en degradering och ett uruselt spel i allsvenskan, så långt.
Senast han var här var det också kvalspel, så någon borde väl fatta hur galet det är.

Fel man på fel plats!
Kommentera

Confusius: Det syntes förra matchen mot Västervik. Det blev snudd på panik vid 1-1. De är fan nervösare än en finnig femtonåring som ska fråga chans på skolans snyggaste tjej.
Kommentera

« · 1767769 · »