1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

Modo - Bofors

« · 1767827 · » Till forumet

Sv: Modo - Bofors
Robin Ztorken L:

Det enda positiva (och negativa om man tittar neråt) är att serien är jämn. Visst att Västervik har tryckt gasen i botten och har en lucka, men BIK på tredjeplats är bara 6p före oss.

Men för att vända detta behöver vi centrar, går inte att spela länge utan vår 2:a och 3:e center. I enstaka matcher kan vi klara oss, men utan Edblom som skulle ta ett stort ansvar i BP och som tvåvägscenter blir det tungt. Måste in med en center omgående som kan lyfta laget.

Bearbeta sedan VF får lån av CG, nu 8 matcher utan poäng och -4 i +/-. Han skulle spetsa till vår forwardsuppsättning rejält.

Prioritet som jag ser det:

1. Center (för första eller andrakedjan)
2. Målis (Hanses, Engstrand eller liknande)
3. Ytterforward (lån av CG t.ex)

Tycker inte att vi behöver backar just nu, får vi tillbaka Leman och sätter spelet så ska vi klara oss med de vi har. Är mer prio med center och målis.
Kommentera

Steken84: då förstår du hur vi känt det i åratal...😎
Kommentera

J F K: vidhåller att AJ är fel man på fel plats. Nånstans har det blivit väldigt fel när han misslyckats så kapitalt med både grundtänk, spelide i HA och att försöka peppa sitt lag åt rätt håll. Måste till nån form av förändring nu. Detta är mer än bedrövligt
Kommentera

Eller: Jag har aldrig klagat, bara konstaterat.
Läs från mitt första inlägg för nån timme sen om du ska blanda dig i nu.
Kommentera

Sven Tuta: Varför spelade inte Drew Paris?
Kommentera

Röda Tallen: det verkar som om det är du som klagar mest på den här sidan.
Kommentera

Steken84: Modos försvarsspel är som att fiska angelmört med laxnät.
Kommentera

J F K: Nu får du polisanmäla domarna för att ni förlora matchen och skotten igen !!!!!!!!!!!
Kommentera

Monno: Pinsamt var ordet! Nu har vi åkt omkring som slagpåsar i SHL tre-fyra säsonger innan degraderingen.
Då tänkte man att i allsvenskan kanske vi kan vinna nån match, då och då.
Men icke, förfallet fortsätter, snart är vi slagpåsar i Division ett...

Hoppas vi slipper AJ som tränare i den serien...
Kommentera

Hälge:
Tänker likadant, det brukar jämna ut sig över 50 talet omg
Kommentera

Rytter:
Antagligen.
Vet inte varför man fortsätter hoppas på detta lag.
Sämre än sämst hela tiden.
Konstigt nog vill man dela glädje med andra supportrar men det går inte när man är modosupporter.
Därför används detta forum för att avreagera sig istället
Kommentera

Monno: Tror att dom målvakter som kommer till MoDo redan vet att det kommer att vara ödsligt framför mål, det står i MoDo-manualen att vi ska ha usla backar och defensivt svaga centrar, det är sedan gammalt
Kommentera

Rytter: Gör som mig. Kommentera aldrig domare. Bäst så.
Kommentera

Steken84:

Nu ljuger du igen:

"Så, det var sista gången jag tittade på detta jävla skämt lag"

Du har ju sagt detta flera gånger om, men fortsätter ändå att se och skriva här. Du skulle ju dra härifrån för bara några veckor sedan.

Beslutsångest?
Kommentera

Confusius: Tommy Enström??? Hur den mannen kan ha +9 måste vara ett av hockeyhistoriens största mysterium, och ett bevis på att statistik ofta inte talar sanning
Kommentera

Röda Tallen:

Bra då vet jag hur du fungerar, ifall något är värdelös så ska man alltså hålla käften och bara acceptera detta och vänja sig vid det.

Undrar om du skulle resonera likadant angående din lön eller levnadsstandard.
Kommentera

Confusius: 4-2... nä nu skiter jag i det här.
Stackars Iilahti. Stod det i hans try-out kontrakt att han skulle få klara sig själv?

Brukar inte skita i att se klart matchen. Men nu gör jag hellre nå vettigare. Typ kollar idol eller nån annan skit som inte ger en magont.
Kommentera

Så, det var sista gången jag tittade på detta jävla skämt lag. Fyfan vilket jävla uselt försvarsspel alltså! Spelarna är ju helt odugliga. Vad håller dom på med i egen zon??????
Stå och titta och spela ett jävla Larry hutas man man försvar där alla får bort sig.
Kommentera

Rytter: Jamen då är det dags att sluta klaga hela tiden.
Ni borde vara van den här värdelösa standarden vid det här laget.

Som sagt i varje match som Modo spelar så får domarna en rejäl salva.
Självklart blir det bara komiskt till slut.
Kommentera

Steken84: Iilahti har ju faktskt gjort 3-4 kanonräddningar i sista, alltid något!
Kommentera

Rytter: Forcering blir det nog dock känns det som likväl kan bli 4-2..
Kommentera

jämtland:

Orkar vi med en forcering nu?

JA man ska nog inte vänta sig så mycket av ett lag som ställer upp med Ritchie, Wahlgren, Heier och Öhman som centrar. Där är ett av våra största problem just nu. Utan Edblom och Rundqvist har vi nog seriens sämsta centeruppställning.
Kommentera

Röda Tallen:

Du har ju inte förstått diskussionen du gett dig in i. Det är inte bara modo och situationer mot oss, det är standarden överlag i HA som är bedrövlig. Återigen Olle har förstått läs hans inlägg och mitt svar så förstår du kanske bättre.

Har sett en stark domare och det var i löven - timrå, där han vågade ta två utvisningar i samma situation och ge löven 5 mot 3, det var starkt och rätt, många hade inte vågat. Men i övriga matcher så är det mycket missade situationer och konstiga bedömningar, missarna beror nog på svaga domare och avsaknad av två domarsystem.

Hur kan jag anklaga domaren för dåliga situationer mot oss i matcher som inte ens modo spelar i?
Kommentera

J F K: Jättebra :-) :-)
Ett tips när du nyttjar ditt ironiska sinne,använd rätt smiley.
Jag menar för tydlighetens skull ;-)
Kommentera

Haha svårt att skapa frilägen mot modo. Misstag till tusen. Hur svårt kan det vara??
Kommentera

Rytter: Och att du alltså orkade slå upp det där också.
F-N jag blir faktiskt imponerad
Kommentera

Röda Tallen: Zzzz du har lika intressanta synpunkter som resten av dina vänner på timrå forumet.. ta en grogg och tänk på hur grym Z är i Detroit!
Kommentera

Rytter: Nej men jag hävdar att ni anklagar och håller domarna ansvariga för många dåliga situationer som händer för er del i varje match.
Kommentera

jämtland: Förlåt. Ironi och smileys är lite för svårt tydligen. Jag ska försöka tänka på att skriva ännu tydligare nästa gång, men till mitt försvar trodde jag verkligen att jag var tydlig nog:(
Kommentera

Röda Tallen:

Du kanske borde lära dig använda ordet "skyller" ifall du nu vill försöka förklara bort dig:

1. stå i skuld, vara skyldig
2. skylla på 1. kasta skulden på, ge skulden 2. beskylla, anklaga, hålla ansvarig; skylla sig själv stå sitt kast, ta följderna av sitt handlande

Du hävdar alltså att vi anklagar och håller domarna ansvariga för våra förluster. Det är ju det du skriver iaf.
Kommentera

J F K: Och du talar om high-six och banjospelande...tyder på ett stort intellekt.
Kommentera

J F K: Rytter:

Jag har faktiskt aldrig sagt att ni skyller varje förlust på domarna.
Har bara sagt att ni skyller på domarna i varje match (känns det som).
Kan även vara matcher som ni vinner.
Men går det dåligt får domarna ofta en salva.

Skyller på = klagar på
Kommentera

J F K: Vad får dig att tro att jag svarade på någons fråga? Inte svarar du väl endast på frågor här?
Jag konstaterade något. Men missförstå mig inte, dina inlägg är ofta humoristiska och jag läser dem ju onekligen. Kämpa på.
Kommentera

McFire: Men nu gällde det inte gnällande på domarna, utan om de är anledningen till att Modo förlorade. Med tanke på att du svarar på någonting som inte ens frågat efter riskerar att stoppa dig på fel sida tresiffrigt.

Ser att du och din omkrets siktar på tvåsiffrigt iq. Lycka till med det. Om du jobbar hårt kan det gå.
Kommentera

Röda Tallen:
Om du inte orkar, dra då härifrån för du är uppenbarligen ett troll.

Att ge sig in i en diskussion med helt fel bild av situationen, och när man sedan får det förklarat för sig och inser hur fel man har så försvarar man sig med "nej jag orkar inte" det pinsamt.
Kommentera

J F K: Om någon blir förbryllad över ditt gnällande på domarna så läser de uppenbarligen inte ofta här, det är ju något som genom åren varit konstant. Möjligen tunnar det ut när Modo går sportsligt bra men även det är ju ovanligt numera.
Om du skriver 500 inlägg om värdelösa domarinsatser och därefter 1 för att förklara att det minsann inte spelar någon roll så funderar människor med tvåsiffrigt IQ varför du skrev de första 500.
Get over it.
Kommentera

Röda Tallen: att du inte orkar läsa inläggen förklarar rätt mycket...
Kommentera

Rytter: Bara sett andra. Men Iilahti är lite flaxig kan jag tycka.
Sen ser BIK mkt mkt större ut än oss. Det är som att det är U16 mot ett seniorlag. Det enda som ser ut att stå emot är minsta killen i laget... (Werner)
Kommentera

Rytter: Att du orkar. Jag orkar inte ens läsa hela det där inlägget.
Kommentera

Monno
Hahaha jo det är standard i alla arenor....
Kommentera

Röda Tallen:

Du är uppenbarligen inte läskunnig.

Hitta ett inlägg där jag skriver att vi förlorar pga domaren. Får jag inte kritisera nivån i allsvenskan? Den enda av icke modoiter som verkar ha fattat är Olle som kom med ett vettigt inlägg i debatten (du borde läsa det så kanske polletten trillar ner). Du verkar tror att jag hävdar att det är pga de randiga som vi förlorar matcher.

Här får du hjälp, ska jag tolka åt dig? Det är nivån generellt i HA (inte bara modo matcher, ja jag ser fler lag än modo) samt jämförelse med SHL som är intressant. Inte på något ställe försöker jag skylla modos prestation på domaren.

"3-1 är ju absolut inte orättvist, BIK är bättre i det mesta. Men som du säger så stör det enormt med de inkonsekventa bedömningsnivåerna"

"Det som retar mig mest med HA är nivån på de randiga. Jag köper att spelarna är sämre och att hockeyn som spelar är sämre, men ska man ta serien på allvar får man inte ha så här svaga domare. Nu pratar jag inte bara om modo matchen och är bitter för att vi ligger under med 0-2 utan alla matcher jag sett har haft mer än vanligt av konstiga och felaktiga bedömningar."

"Men snälla någon, hur fan kan BIK få PP efter Werners tackling. Så svagt av domaren, han ser tacklingen hur bra som helst tar ingen utvisning, sedan ångrar han sig efter gruffet och tar en 2:a på Werner och sedan en på Richie och en på en BIK spelare.

Så jävla svagt och fegt, kan någon förklara hur man tänker i den situationen?"
Kommentera

Rytter: Jag vet. Jag ser på matchen. :-)
Kommentera

Monno: japp. Nickar, spelar luftbanjo och gör en high six.:)
Kommentera

Monno: Haha, ja det skulle man kunna tro :)
Kommentera

Monno: Jag tycker att vi skapade några hyggliga chanser förutom målet nu i andra, men problemet är att bik skapat många fler. Det är inte ens på egen skicklighet de flesta gångerna, utan för att vårt positions- och passningsspel är helt djävla bedrövligt.
Kommentera

Röda Tallen: Ja för i TIK boken klagar man aldrig på domaren kan jag tänka mig. :-)
Vid domslut mot laget i Plyfaladan kan jag tänka mig att alla i arenan står och nickar instämmande. :-)
Kommentera

Röda Tallen: Du skrev uttryckligen att vi skyller alla förluster på domarna. Inte att vi klagar på enskilda domslut eller att de är bedrövliga, utan att vi skyller förlusten på dem. Annars är du faktiskt en lögnare.

Faktum är att vi med även med fantastiska domare ska vara glada att vi bara ligger under med två mål.
Kommentera

Hälge:

Håller med. Tyvärr är det kris nu, ny målvakt måste in. Jag tror att Bjurö är knäckt mentalt av denna behandling. Vet inte varför men jag får känslan att han har ganska mjukt psyke och lätt för att hamna i en svacka. Så ifall han inte är sjuk så har vi nog krossat honom.

Iliahti har släppt in en puck men spelade riktigt bra, några riktigt grymma räddningar i andra, en fin plock på ett skott från slottet och ett grymt närspel i kassen med benparader när BIK tryckte på för 4-1. Vi får tacka honom att vi fortfarande är kvar i matchen.
Kommentera

Rytter: Har aldrig sagt att jag vill diskutera situationer eller domare.

Har bara sagt att det är lite roligt att ni i varje omgång klagar som tokar.
Sen har jag bara fått försvara mig.

Om nivån nu är så dålig så är den lika för alla.
Kommentera

Hälge: Tycker också att det är märkligt. Tror Bjurö borde slippa 2-3 matcher i rad för komma i form igen.
Kommentera

« · 1767827 · »