1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507066 inlägg · 4104 ämnen

MODO - Brynäs 070130

« · 826460 · » Till forumet

Sv: MODO - Brynäs 070130
Wayne Gresky: Sen även en kille här till höger som har fötterna i fokus, fast det kanske är mer välkänt?
Kommentera

Öken!

Det blir inge hockey för mig ikväll.

Jag ska lossa den här i Husums hamn: www.jjuc.no/gfx/front.jpg
Kommentera

brynäs..... huga!
Kommentera

hellge:

Husum av alla ställen. Stackars. Själv ska jag rensa bort Husumskänslan jag får om några timmar genom att besöka Swedbank ikväll.
Kommentera

6198.
Kommentera

hellge: Vilket nummer hade Foppa i TV-pucken t.ex.? Va va?
Kommentera

hellge:

Hoppas du får hjälp, annars lär det ta ett bra tag! ;-)
Kommentera

hellge: Kan de inte vänta till efter matchen med lossandet? Taskig prioritering tycker jag.
Kommentera

hellge: Vad gäller Firenze och Champs Ely-sées har jag heller ingen aning om hur det uttalas, åtminstone inte det sistnämnda då de enda franska ord jag kan är oui och neuf...

Men det är sant att amerikanerna inte alltid uttalar utländska namn rätt, fråga bara vår egen Piider Fåårsbörg...

Hur uttalas förresten Umicevic? Har tidigare hört UmisEEvich, men på sistone har de även kallat honom UMITCHvitch eller något liknande.
Kommentera

Petey21:

Japp, jag vet inte, men jag trodde på det första, men eftersom det andra är det vanligaste nu så antar att det är rätt?!

Alla visste tydligen hur La Jolla uttalas, eftersom ingen reagerade...

Då får jag väl skämmas ensam då... ;-)
Kommentera

Poffa: 6254
Kommentera

Kan det ligga disciplinära orsaker bakom Dömes eventuella frånvaro ikväll?
Kommentera

Gidde: Ungefär som det berömda Houston Street (på Manhattan), hur uttalar man det gatnamnet?
Kommentera

Hawerchuk: Är det bara jag som tror att åfficijella bara glömt Döme på laguppställningen, att ÖA plankat den rakt av och att Döme är med i kväll?
Kommentera

Poffa: Eftersom man inte hört nån orsak till en ev frånvaro av Döme så tror jag som du.
Kommentera

Salle: de kan ju även vara så att döme är packad å har dragit med några lyxprostituerade till polen.. de e inte troligt men de kan vara så! =)
Kommentera

Berka: Du har inte sett hans fru du inte...
Kommentera

Salle: Kort, ganska smal, ses vandra omkring med deras dotter i Swedbank Arena under varje träning. Hon ser ut att vara ett antal år yngre än Döme... fast om hon verkligen är yngre än honom är väl en annan fråga
Kommentera

Paddan: Du har sett hans fru du...
Kommentera

Paddan:

Han fyllde förresten 28 år igår såg jag just.

Snälla TIFO-gruppen, inget firande av honom, vi har inte råd med flera skador nu!!
Kommentera

Salle: nä =) fin?
Kommentera

Berka: Jag säger bara... Har du nånsin sett en ful hockeyfru??? ;-)
Kommentera

Berka: nämen seriöst =) de e väl dags för säsongens första vinst mot kexchoklads gänget...
Kommentera

eftersom jag skrev en fråga till mig själv så måste jag nog svara på den oxå.. självklart ! =)
Kommentera

Kuusela går in i första kedjan med Steen och Skröder, trevligt. Hasse, Susse och Morrison saknas.
Kommentera

Poffa: han finns då med i laguppställningen enl  stats.swehockey.se/
Så även Kuusela...

MODO Hockey

60. KRIZAN, Karol 
 Goalkeepers30. ZAJKOWSKI, Mikael 

1st Line38. ANDERSSON, Adam6. ENSTRÖM, Tobias 
 17. KUUSELA, Kristian20. STEEN, Oscar10. SKRÖDER, Per-åge 

2nd Line3. TIMANDER, Mattias32. VIKLUND, Tobias 
 23. BLATNY, Zdenek39. SVARTVADET, Per19. PETTERSSON, Mikael 

3rd Line8. HEDMAN, Oscar35. HEDIN, Pierre 
 28. HORAVA, Miloslav4. HELLSTRÖM, Mattias59. DÖME, Robert 

4th Line43. ÖHMAN, Niklas 
 33. NILSSON, Johan29. MOLINDER, Andreas18. ÖBERG, Peter
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Vi spelar som en nerflyttningskandidat...i allsvenskan.
Kommentera

Nu är det nog dags att man byter tråd innan något hårt landar i skallen när grabbarna grus kommer tillbaka från matchen.

Blatny blir bättre och bättre och Kuusela såg intressant ut.
Kommentera

Hawerchuk: Håller helt med angående Blatny och kuusela. Matchen var väll en kämpar insatts samt lite tur från Modos håll som bäddade för segern. blir alltid jämna matcher mellan Modo och Brynäs.
Kommentera

Hawerchuk: Och Molinder tar för sig lite mer men fattar felbeslut i avgörande lägen. Med lite bättre självförtroende skulle han kunna vara farligare.

Vi skickar även en tanke till Hellge ute på lossningen som missade denna fantastiska drabbning.
Kommentera

Wayne Gresky: Glöm inte Svarten, han är tokstor därute. Vilken underbar sopning han gjorde och fick ut pucken ur zon, wow!!!
Kommentera

Wayne Gresky: Håller med. Hjärnsläpp på kontringen där på slutet, men annars bra spel. Det finns mycket hockey i honom.

Mats Edström: Foppaklass på Svartvadet i sista.
Kommentera

Mats Edström: Den var klockren, han gick verkligen i bräshen idag Svartvadet och visade vägen. Även ganska rolig kommentar det där om att det är alltid tränarnas fel när man förlorar :) Sedan minns jag inte vad det var Kenta Johansson svara på det men Svartvadets svar var men du har ju snälla pojkar i timrå :)
Kommentera

När skall Harald börja matcha in Victor Hedman så att han är "inne" i ES-tempo till slutspelet för Hedin och Adam är inte bra.
Kommentera

MODO-TV träffade Blatny för någon vecka sedan, ligger online på åffisiälla
Kommentera

Martin S: Blev du nypt i rumpan och medbjudan på krogrunda?
Kommentera

Svartvadet såg seg ut idag, hade några byten som var okej, men i övrigt vänar jag mig mer. Blatny såg piggareut än vanligt, hans bästa match. Kuusela helt okej, med tanke på att han startade sin resa till Övik innan de flesta svenskar stigit upp.

Enström bäste back, vilket inte är så svårt då han har backkollegor som Hedin. Som Salle sa, in med Viktor Hedman.
Kommentera

Poffa: Äh, vi måste match victor lugnt. Låt han spela i Skåre 3-4 år.
Kommentera

Martin S: Bra intervju som vanligt kollade nyss klart den. Hoppas på en med Kristian Kuusela och karol härnäst :)
Kommentera

Salle: Jag tycker endå det är rätt lustigt. vi köper anfallare på anfallare men vi har inte sett över backsidan. Och jag håller med om Adam och Hedin, dock tyckter jag Adam spelat bättre änn vad Hedin gjort.
Kommentera

Cyklob: Kuusela intervju kommer upp innan midnatt om allt går som det ska.
Kommentera

Martin S: Se där fint jobb som vanligt :)
Kommentera

Cyklob: Jo men det är ju inte särskilt hög nivå på Hedins spel så det är ju inte så svårt.

Sen kommer ju Hasse och Wargh tillbaka snart så då borde väl nån av dom slippa spela. Om det inte blir Viklund eller O Hedman "som vanligt"...
Kommentera

Salle: Absolut, men vi får väll kanske hoppas på att Hedin gör en Timander. Dålig när han kommer hem och blommat ut igen om man nu kan kalla det så till en av ES bästa försvarare.
Kommentera

Salle: Tänk att det tog Kuusela en knapp period att tacklas lika mycket som Hellström gjort på närmare 100 matcher. Vilket energiknippe han verkar vara den där kusen. Dessutom visade Blatny framfötterna ordentligt idag, jobbar och sliter både offensivt som defensivt. Jäklar vad han jagade puck där ute på isen.

Intressant också att se en huvuddomare som Husumjocke kunde känna sig lång bredvid.
Kommentera

Blatny grym idag. Kuusela fick inga bra puckar att jobba med och Modo var ju knappt i anfallszon, men det jag såg gav mig mersmak.

BRA domare, heja heja heja domaren.

Vi tar oss inte igenom mittzonsgegga som dessa ryggsäckslag a'la Brynäs, Luleå mf spelar, och det måste vi hitta ett recept för. Sundström och Salle saknades idag, och inte lite heller.

Poffa sjöng för lite.

FOCKA VIKLUND. NU. In med Hedman d.y.
Kommentera

shinzawai: Focka Viklund? Före Hedin och Adam??? Nej tack!

Men in med Victor.
Kommentera

Salle: Att Andersson ska sparkas långt åt helvete har vi alla varit överens om länge så det känns onödigt att upprepa.. ;) Hedin vill jag ha kvar.
Kommentera

Kuusela verkar grymt skön, bra intervjuer av Martin.
Kommentera

shinzawai:

Viklund gjorde ju en bra match. Ofattbart hur du kan klaga på honom när han för ovanlighetens skull inte såg ut som en yr höna.
Kommentera

« · 826460 · »