Carl Lejonkräk: Sådär härligt RP besserwisser dryg där Arnio. =)
"Vi ska ge 110%" är ju ett vedertaget uttryck för att verkligen ge uttryck för att man ska ge allt man kan. Alla vet ju såklart att 100% är max om man ska hålla på va dumdryg.
Vet du för övrigt om Rahm eller Honken står?
2 lag som har en speciell rivalitet långt långt tillbaka i tiden, 2 supporterskaror som inte gillar varandra speciellt mycket, 2 otroligt heta målskyttar, en i varje lag och 2 bra målvakter.
Det första målet kan bli oerhört viktigt och det är dags att våra grabbar gör det, vem spelar ingen större roll men får jag önska så skulle jag nog önska Hensik.
Övrigt så kommer det inte bli lika (enkelt) att sätta press ikväll då brynäs är vassare i defensiven men kan vi klara att göra det över flera kedjor så tror jag det går vägen.
Brynäs är ett svårt lag att placera, man har en bra mix men har varit lite ojämna men överlag ett väldigt bra hockeylag
Som sagt första målet..
Heja Modo
J F K:
Min magkänsla var att det skulle dömas bort. Han har skridskon i målgården samtidigt som han skymmer Rahm (dvs stör honom).
brynäs08:
Hade varit vansinnig på domaren om jag var brynäsare. 2-1 känns rättvist med tanke på alla felaktiga utvisningar som har tagits på Brynäs-spelare.
J F K:
Sully skulle ha åkt in framför mål, och Önerud skulle åka bakom mål och ta brynäsaren.
Jag kan ha tagit i en del där, men jag både tror och hoppas att Modo kommer att komma ut på isen idag med ett jävla tempo i offensiven och med forwards som backcheckar i defensiven. Och idag äger vi isen. Vi ligger sist i tabellen, 7 omgångar spelade och vi har ingenting att förlora.
Förövrigt kan nämnas att SHLs skytteligaledare Andreas Thuresson (6) mål kommer på besök. Lägg namnet på minnet! För om 2 veckor har halva Hockeysverige glömt honom!
Kommer inte dra så mycket taktiskt av vad jag vill se av Modo idag. Men förväntar mig ungefär det jag redan skrivit, de offensiva kedjorna kommer troligen vara desamma med någon ändring eventuellt. Bakåt har Salmela återigen blivit klar för Modo ( Inte illa att bli klar för en klubb 2ggr på en vecka) och där blir det givetvis rokader. Nej förväntar mig inte en hundraprocentig insats i spelet men 110% hjärta och det kommer att räcka!