zigge: Förhoppningsvis körde man riktigt hårt under uppehållet, när man för ovanlighetens skull låg så pass bra till i serien att man har råd med en liten svacka.
Jag kan tänka mig att man är lite nedtränade helt enkelt och att det tar ett tag innan man är så bra som man var innan HV-matchen. Vi har oavsett alltid en chans att vinna matcher numera tack vare målvakts- och försvarsspel.
Brynäs känns som förra året rätt ojämna. Ibland spelar de lysande, men lika ofta är de ganska mediokra.
J F K:
Tycker avsaknaden av Possler och Hedberg var väldigt tydlig då Modo inte klarade av att ligga så nära i den offensiva pressen som man gjort då Possler och Hedberg varit med och checkat fast backarna.
Örebro fick relativt gott om tid att vända och Modoforwards hamnade på mellis.
Sawchuk: Absolut. Det är den anledningen att jag tycker att det är ok att sära på Hedberg och Possler just att de drar upp tempot i sina respektive kedjor. Någonting som Skröder och Påhlsson absolut behöver mycket hjälp med för att ta ett exempel. (Tanken var nog att stor-Kempe skulle axla den rollen, men han var verkligen under isen sist).
Dock tror jag att det inte är den enda förklaringen, utan det var nog en kombination med att laget var tempofattigt generellt.
30. Ullmark, Linus 48. Forsberg, Anton | |||||
49. Regehr, Richie | 50. Lööv, Viktor | ||||
10. Skröder, Per-Åge | 26. Påhlsson, Samuel | 70. Kempe, Mario | |||
14. Hägg, Robert | 15. Cumiskey, Kyle | ||||
27. Öberg, Peter | 28. Forsberg, Kristian | 18. Ritola, Mattias | |||
3. Lehtivuori, Joonas | 41. Hedman, Oscar | ||||
11. Önerud, Simon | 34. Bengtsson, Christopher | 88. Nylander Altelius, William | |||
38. Torp, Nichlas | |||||
36. Kempe, Adrian | 7. Tambellini, Jeff | 77. Hensick, Timothy |
ULTIMAVICI Det är nästan obeskrivligt svårt att föreställa sig at Färjestad och HV är sämre än det vi presterar idag.
Fast nu skrödar vi in ett mål till. Viär kanske inte så usla ändå?
Berka: Kanske snart dags för oss att erkänna att vi är bra?
Bra på vaddå?
Måste bli som lag, för stjärnor som sticker ut har vi inte.
Gediget.
Men vi klagar, jag likaså. Den ena är sämre än den andra. K-Fopp gör sin femte säsong. Jag reagerade över det. Vilket betyg borde han få efter fem säsonger?
Bättre och bättre enligt mig. Vilket innebär att han numera håller fast ett fundament.
Jaha, match ikväll, vad ska man tro? Det enda vi vet, just nu
Frånvaro
Gustav Possler
David Gunnarsson
Dave Spina
Edwin Hedberg
Sockan står väl sin 2:a match - men nog måste man snäppa upp rejält från Örebro-mötet , för att ha en chans? Brynäs är oftast effektiva på sina chanser, o Sockan kan ju inte ta allt.
Får vi nån laguppställn fr AF , eller är han sur än? :-)