1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507605 inlägg · 4105 ämnen

MoDo - Brynäs 13/12

« · 350291 Till forumet

MoDo - Brynäs 13/12
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/32.jpg[/bild]

Laget

Målvakt:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backar:
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström -

7 Jesper Damgaard,
32 Kari Haakana -

44 Mika Lehtinen,
27 Martin Johansson

16 Dusan Milo.

Forwards:
15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
29 Morten Green -

9 Magnus Wernblom,
17 Fredrik Warg
11 Tommy Pettersson -

18 Peter Öberg,
23 Magnus Hedlund,
26 Mattias Wennerberg -

40 Magnus Gästrin,
4 Jan Öberg,
10 Anders Söderberg.

- Jämfört med matchen i Luleå handlar det om marginella ändringar. Vilka, det avgör vi vid värmningen matchdagen.

Pirro inför matchen:

Min kommentar inför matchen
Sista matchen innan juluppehållet - Brynäs hemma igen. Senast, för tio dagar sedan, vann Brynäs efter straffar. Revansch nu?
- Vi ska bara avsluta med tre poäng hemma, säger Pirro Alexandersson. Visst var det dåligt senast i Luleå, men jag tycker ändå det var mera förståeligt än tidigare djupdykningar i höst. Vi hade ingen kraft helt enkelt efter den svaga starten.

- Ändå är jag ganska hoppfull inför mötet med Brynäs. Det har sett bra ut hemma på sistone och vi ska ge allt för att det ska bli full pott. Det som hände i Luleå skakade vi av oss på hemresan och nu fokus på Brynäsmötet.

- Självklart måste vi få ordning på bortaspelet om det ska bli slutspel vad det lider. Jag känner trots allt en viss optimism och helt klart blir vi bättre under säsongen.

- Vi ska försöka slå hål på Brynäs så tidigt som möjligt för att inte det här också ska bli en riktigt seg historia.

Skadeläget?
- Inget nytt. Lars Jansson (knä) och Peter Högardh (mage) hoppas jag ska kunna vara med på träningslägret till veckan. Däremot är som bekant Jocke Lindström (axel) borta säsongen ut.

Noterbart om laget
FOTNOT 1: Under jul och nyår spelar Tobias Enström JVM, Dusan Milo är uttagen i det slovakiska landslaget.
FOTNOT 2: Nästa hemmamatch blir mot Mif Annandag jul. Till veckan handlar det om, träningsläger tisdag- fredag, två pass om dagen. På tisdag (16 december) spelar MODO DM-final i Kramfors.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 13/12
Frisco: Tyvärr ser laget inte konkurrenskraftigt ut. Det blir till att gå ner på folk omedelbart.
Kommentera

NuMo: Som förr i tiden när man hade 18-man i truppen. Ner på 2 femmor inför sista perioden.
Kommentera

NuMo: Sett till Luleå matchen så måste Pirro agera lite mera i båset och inte stå overksam under matchen, En kedja med Svartvadet,Werer,Salle och Haakana och Hasse J på back skulle ge rätt hyfsad press på vilket lag som helst i slutet av matchen om läget så med ger.
Sedan vete katten om inte det är läge för ett Coach byte i MoDo för att ge nya impulser i MoDo då det ser rätt statiskt ut ibland!
Kommentera

Frisco: Westerlind är redan kanon :-))
Kommentera

70 Rodrigues: Frisco verkar minst sagt lite glad han också.
Kommentera

Frisco:

Jag tänker inte alls, jag bara drygar mig. Nåja, gåtan fick ju sin lösning till slut. :)
Kommentera

Härlig vinst. Och Westerlind sitter och sover i fåtöljen:-)
Kommentera

Frisco: Skrik "FULL FART FRAMÅT BRYNÄS!" i örat på karln, det brukar hjälpa.
Kommentera

Prosten: Nu är han på Olearys.
Kommentera

Prosten: Nu är han på Olearys.
Kommentera

Frisco: Hälsa.
Kommentera

Frisco: Vad sjutton, försöker han att avyttra de där idolkorten till "nära släktingar" på LJ och Högardh, på O´learys? Trodde att han äntligen klivit ur garderoben och blivit äkta MoDoit. Men tydligen envisas Olle med att gå omkring med en sån där styggelse till matchtröja. En matchtröja som till färgerna påminner om Mackes och Bröderna Sedins klubblags förra matchtröja. Bör väl med andra ord betyda att herr Westerlind är någon form av ultra-MoDoit...
Kommentera

Hahaha. De här inför match-intervjuerna med Svarten som finns på ÖAs hemsida är ju helt underbara! Utdrag ur Hasse-intervjun:

Svarten: - Har du gjort mål på lucia någon gång?
Hasse: - Ojojoj, det är många mål jag stänkt in på lucia.
Svarten: - I vilket lag står Lucia då?
Hasse: (Andas in för att svara på frågan)...- En gång till?
Svarten: - I vilket lag står Lucia då?
Hasse: - Äh, vad dåliga frågor du har...

Tror Svarten tänkte snabbare än Hasse där. =)
Kommentera

knaskamilla:

Jag får ingen bild på just det inslaget, men ljudet är med. Han låter en aning ställd, Åkes pojken. (Snälla människor brukar även skicka med en länk.)
Kommentera

Lumber Jack:

Själv lyckades jag bara tittat på filmen efter att först ha laddat hem och sparat själva filmen, och sedan installerat QuickTime. Ber om ursäkt för länkmissen, men så är jag ju inte så snäll heller...
Kommentera

Nolaskogsare och ådalingar + mannen från Lund:

Här kommer bilderna från när MoDo fick finfrämmande i Kempis:
www.shell.linux.se/wlind/images/ovik_lucia_2003/
Kommentera

westerlind:

När knas spelar biljard blir det suddigt... Jag vill se mig och Frisco glada, men jag får bara se ett rött kryss. Tråkigt.
Kommentera

knaskamilla: Det vill jag också - ska kolla det.

PS. Just ja, Korta kommentarer om bilderna finns om du ställer muspekaren över respektive bild.
Kommentera

westerlind: Tänk att farbror Olle har blivit så gammal att han måste skaffa sig specialtillverkade tröjor med stödkrage för att kunna se på ishockey.
Kommentera

Häliga bilder Westerlind. Denna är dock favoriten. Nu snackar vi LIKA SOM BÄR. Humle, Dumle och __________

[bild]www.frisco.se/hs/humle.jpg[/bild]
Kommentera

westerlind:

Tycker att det syns tydligt hur bra jag är i biljard när man tittar på bilderna. Inte svårt att förstå varför mitt lag bara vann hela tiden. Men...var är bilden på trucken?
Kommentera

knaskamilla: Det finns ingen - jag bara skojade.
Kommentera

« · 350291