1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515287 inlägg · 4114 ämnen

MoDo-Brynäs

« · 60853 Till forumet

MoDo-Brynäs
Verkar vara ganska dött här på sidan, alla kanske har varit i
Kempehallen.
Ber i så fall om att få en matchrapport (objektiv, tack!)
Lät som om det osade katt i slutminuterna av Christer Jonasson
att döma....
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
Du får du nog ta någon som inte var där:) Mig t.ex. Brynäs pressade i slutminuten där de bl.annat hade en puck i stolpen. Annars var det tydligen kontringar som skulle rädda äran.
Kommentera

NuM

Tackar, man får ta vad som bjuds ;-)
Hade hoppats att vi kanske kunde knipa ngn pinne. Det är ju inte bara att åka upp och hämta direkt.
Förmodar att matchbilden inte är helt ovanlig däruppe, även mot
andra lag än Brynäs. Vi får väl hoppas på revansch i ev kvartsfinal.
LHC och SSK tog i alla fall bara 1 pinne var, alltid ngt.....
Kommentera

Konstigare matcher har man varit på. Dessutom har man varit på mindre konstiga matcher. Jag tror att backarna hade ledigt i andra perioden, för inget av lagen hade något vidare försvarsspel.

Dessutom tror jag på att Lärking hade en 40-årskris. Förutom att han uppfann ett nytt tecken för straff (tänk er att man först sträcker ut armarna rakt ut med handflatorna nedåt, och sedan vänder på händerna så att handflatorna pekar uppåt och böjar armarna lite...så såg det ut) så lyckades han bl.a. döma utvisning på en klockren puckborttagning. Men, men...man ska väl inte klaga på domaren...det är ju inte hans fel att MoDo vann...

Noterbart från matchen annars var att Red Flames för första gången i världshistorien stod bredvid H Höger och skuttade i spelavbrotten. En hyfsat sen reaktion på att det byggdes sittplats av REDS-hörnet, eller är det helt enkelt så att någon i H Höger-maffian har betalat en massa pengar för att de ska stå där?
Kommentera

Inser att poffa inte såg så mycket på matchen den här kvällen då. Domarens tecken verkar vara "Kliv upp, kliv upp - jag har redan dömt straff så det är ingen mening att ligga där och dröna."
Kommentera

Jaha...var det DET tecknet betydde? Jag som bara såg att han slog en wash out och sedan gick direkt över till det där tecknet...när dömde han isf straffen?
Kommentera

Det torde väl ha varit när han blåste i pipan, men då tittade du på dellinkventen och upptäckte inte det snabba strafftecknet. Allt är en illusion.
Kommentera

Okej. I min illusion dömde han straff efter sitt konstiga tecken, och detta utan att visa ngt strafftecken.
Kommentera

Knas:
Jag gissade att PL skulle ropa icing under Djoos först byte vilket jag trodde skulle ske under den första minuten av matchen.

När det gäller Lärking tecken för straff så var det obefintligt i Kempis igår. Han vinkade en washout, vände händerna och såg allmänt frågande ut. Han blåste av spelet och när en av de i Kempis otroligt uttjatade linjedomarna Klas Nilsson, Umeå (för Åke Andersson lagade väl is med puck och vattenflaska vi det tillfället?) talade om för domare Lärking att det spelas en hockeymatch här i Kempis och nån på Brynäsläktaren kanske skrek straff så tycker jag att du kan blåpsa straff. Ok sa Lärking.

En back fick 3 ugglor i ÖA idag. Härligt när backspelet fungerar.

/ / Frisco
Kommentera

frisco:

Så du och jag tippade alltså ungefär samma sak? Ja, djävlar...

Citat ÖA:
"VId ett tillfälle såg det ut som om Lärking var på väg att ge upp då han slog ut med armarna i en frågande gest. Då trädde en linjeman in och Brynäs tilldömdes straffslag."
Kommentera

Så tre ugglor i ÖA visar att backspelet fungerar? Då börjar jag att fundera litegranna. Vad betyder det då att det blev 9 mål i matchen?

/Gid
Kommentera

Gideon:
Ops, det var lite ironi från min sida där med backspelet. Men Pihl dominerade i alla fall igår med tunga härliga tcklingar så de tre ugglorna till honom var inte helt fel.
Kommentera

Ja, och det var roligt när Pihl åkte omkring i försvarszon med en BIFare på varje sida om sig (råkade de fastna där, eller vad??).

Fast så gjorde han ju en el-bowing också. Det var inte snällt.
Kommentera

Knas:
När du skrev el-bowing tänkte jag osökt på bowling. Jag såg i min fantasi Pihl som ett bowlingklot och att Wågströmare och Molinare var käglor.....
Kommentera

Stort bowlingklot, isf...

Kanske det var det speakern tänkte på också, eftersom han uttalade ordet som han gjorde?
Kommentera

« · 60853