1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507747 inlägg · 4105 ämnen

MODO - Brynäs

« · 169695 · » Till forumet

Sv: MODO - Brynäs
Frisco: Grattis själv, MoDo fick poäng mot ett av sveriges skickligaste och formstarkaste lag. Inte bara tur, men mest.
Kommentera

Man får gratulera er till segern, glöm bara inte att ta en sväng förbi tobaksaffären imorgon och köpa trisslotter :-)
Kommentera

westerlind: Ove Molin visade sitt rätta jag. Nån petade på Ove, han planade uttotalt livlös på isen och fick hjälp av densamma. 2 minuter på en Modospelare och vips var Ove Molin med och spelade igen. Sånt är inte stort, räcker inte ens till Lill-Åkes (Husum-Jockes) fotknölar.
Kommentera

rafalski: Inte bara Trisslotter glöm inte den stora cigarren o 6pack Carlsberg F***N vad tur ni hade idag köp alla möjliga lotter!!!
Kommentera

Frisco: Ja men Filmstjärnor finns det ju i varje lag o får dom med sig en utvisning bevisar det ju hur bra filmstjärna man är ;-)
Kommentera

Frisco:

Vad betyder uttotalt?
Kommentera

knaskamilla: Det kan jag svara på det betyder att en spelare som OVE MOLIN är så över lägsen alla andra spelare att han mörkar bara sin form till slutspelet där han gör målrekord o sopar banan med alla,rekorden putsas rejält o BIF tar SM-GULD!!
Kommentera

observant:

Vad svarade du på?
Kommentera

knaskamilla: På din fråga haha!!
Kommentera

observant:

hehe. dom kommer ju inte ens gå till slutspel. dom ska vara nöjda om de slipper kvalspel ju!
Kommentera

observant:

Men hallå - vad har jag frågat då?
Kommentera

jonstorpIF: Det finns massor med sköna poäng kvar o sno ifrån er ;-)
Kommentera

knaskamilla: Det du fråga Frisco såklart din buse!!
Kommentera

observant:

Jaha, det. Förstod inte att folk kunde få för sig att tolka ihop Friscos knäppatangentbordsord med en så'n skam för för #21 som han är.

För övrigt tror jag att du har fel i din översättning av ordet.
Kommentera

observant:

Naturligtvis tar Brynäs SM-guld, det vet både du och jag och alla med hockeyintresse. Men nu får du väl bestämma dig: För någon månad sen var du oerhört optimistisk över Brynäs och tjoade och hurrade, men den senaste tiden har du gått ner dig i jämmerträsket.

Själv har jag aldrig tvekat, talang lönar sig alltid - Full fart framåt Brynäs!
Kommentera

knaskamilla: Nja fel har jag inte men det är alltid skönt o vinna dom rätta matcherna som "jaa ska vi säga Finalmatcherna som ett bra exempel" ;-)
Kommentera

westerlind: Schhhh tyst,nu har du avslöjat mig jag mörkar lite bara ;-)
Kommentera

knaskamilla: uttotalt är samma som ut totalt.
Kommentera

observant:

Hmm...vem citerade du där?

(Klart att det är skönt att vinna finalmatcher. Men i sanningens namn har man ju större chans om man först tar sig till en final, något BIF inte har gjort på sistone.)
Kommentera

Frisco:

Okej. Skönt att få det utrett av ngn som vet... ;)
Kommentera

observant: Inte tycker jag att den vita Brynäströjan är snyggare än den svarta heller.
Kommentera

westerlind: Skämt åsido nä men det var befogat för Brynäs spela skit då men dom har verkligen tagit sig i kragen o blåstället o visar den jävlaranamma som vi gapa efter då!!Nu var det iofs en skitförlust idag med en stor skopa otur.Sjödin är KUNG!!
Kommentera

knaskamilla: Jo iofs men -99 känns som igår vet inte varför men faan vad härligt det känns än idag,nästan lika glad som då när den sista Finalmatchen spelades uppe i Ö-VIK.Jag vill inte såra er men jag njuter än idag tills nästa GULD kommer för det gör den o den närmar sig för var dag som går ;-)
Kommentera

observant:

Du som verkar tycka om att svara på frågor, kan du inte svara på vem du citerade också?

För övrigt kan du knappast såra någon med att tala om för oss att du fortfarande njuter av ett SM-guld som ni tog för snart fyra år sen. Själv njuter jag fortfarande av den avgörande semifinalmatchen i Kempis i våras.
Kommentera

observant: Du säger att Sjödin är kung. Trots det har Brynässupportrarna en tvåpinnsflagga där det står att Anger är kung. Hur hänger det ihop? Jag som bara trodde att han hängde ihop med en prins på ett eller annat sätt.
Kommentera

knaskamilla: Semifinal är semifinal men GULD är alltid GULD liksom pricken över i.et ;-) Vilket menar du att jag citerade?
Kommentera

knaskamilla:

MoDo har lika många SM-guld i hockey som Brynäs har i fotboll.

Själv njuter jag av
1964 - 1966 - 1967 - 1968 - 1970 - 1971 - 1972 - 1976 - 1977 - 1980 - 1993 - 1999

Mmm, aaaah, trevligt.
Kommentera

westerlind:

Talang har inte lönat sig i ES sedan 1979...

Däremot vet jag ett gäng talanger som är väl lönade i NHL, och ingen av dem är från Gävle...

Det var förövrigt ett mycket rättvist resultat i kväll...

...
Kommentera

observant:

Final är final.

Jag undrar vem du citerade i ditt inlägg där du skrev ett antal ord inom citationstecken, för jag förstod inte det.
Kommentera

Frisco: Det hänger ihop med att vi kommer ifrån Kungarnas rike så simpelt var det!!Det hänger klasar med SM-GULD i våra halsar det börjar kännas tungt vet du ;-)
Kommentera

westerlind:

Fanken, du har ju levt när de flesta av de där gulden togs, till och med!

Själv är man ju född ett år för sent...ett år och några månader, till och med...
Kommentera

knaskamilla: Det jag tänkte på där var dom rafflande finalmatcherna -99 inom citationstecken jag bara satt o njööööööt i fulla drag var inte ett dugg nervös vi hade ju Lillhonken då!!!!
Kommentera

observant:

Grrr... Men vem citerade du???????????
Kommentera

knaskamilla: Hahaha bli inte arg nu jag citerade hela säsongen -99!!
Kommentera

observant: Jag säger bara detta århundrade och våren 2000. Sedin 2, Sedin 2 och Weinhandl 2. tack och godnatt Brynäs.

ZZZZZ z z z z z z z........
Kommentera

observant:

Hur kan man citera en säsong?
Jag tycker att du ska vara lite sparsam med dina citationstecken i framtiden! (Svenskcoachen har talat.)
Kommentera

Frisco: Ja men vi har ju några år kvar på detta århundrade o ni har inte tagit GULD på 1,2,3,4,5,6,7,8,9 äh jag orkar inte räkna så många år sen o vad hette den där tränaren nu igen var kom han ifrån ;-) GODNATT FRISCO HI HI!!
Kommentera

knaskamilla: Det är inga problem man kan citera flera säsonger ja typ 12 st!!!!
Kommentera

Lumber Jack: "Talang har inte lönat sig i ES sedan 1979..."

Det där är som vanligt mycket kloka ord från dig - men 1980, 1993 och 1999 har det tack och lov gjort det. Runt hela Sverige har hängivna hockeyälskare länge prisat dessa årtal. Sen var det lite kul att surströmmingsgänget från Domsjö blev framlotsade till ett SM-guld -79 genom lite U-hjälp från landets hockeyhuvudstad - grattis.

Jaså, var det ett rättvist resultat ikväll? OK, du har rätt, om man ser det med rosa glasögon. Till och med den ohängde golfaren från Ludvika medgav att MoDos vinst ikväll var en skänk från ovan. Att även du skulle medge det skulle nog vara litet för mycket även för mig.
Kommentera

observant:

Men snälla du...man kan bara citera saker som uttalar sig (i skrift eller tal). En säsong gör knappast det. En säsong är inte ens ett ting som går att ta på.

Norstedts:
"cita´t subst. ~et = ordagrant återgivet (kortare) avsnitt av text el. tal e.d."
Kommentera

knaskamilla: Citera=hänvisa till,anföra,åberopa,men haka inte upp dig på det du!!
Kommentera

Frisco: "(citat av Karin)" Boje? Och vem är Anger?
Kommentera

observant:

Men det är väl klart att jag hakar upp mig! Hur skulle världen se ut om ingen tog ansvar för att upplysa de oupplysta om saker och ting? Pah.
Kommentera

knaskamilla: Bra sagt, upplys då NuMo om att den författarinna han försöker att göra sig märkvärdig med antagligen heter Boye.
Kommentera

westerlind:

Jajust. Varför satt jag bara och irriterade mig på det alla tio gånger jag läste det, utan att göra ngt åt det? Vad dum jag är!

NuMo:

Hon heter Boye, den författarinna du syftar på.
Eller, tänkte du på reklamfilmen med Kaj och Boje? Jag tror nämligen att den Boje är av manligt kön och faktiskt heter Boje som förnamn.
Kommentera

Frisco: Till hela MoDo från oss alla från Sverige

Minns ditt -99.

Skämt åsido jag vet att Nu, Knas är polare med Westerlind samt
att du Frisco är polare med Lindström, det vore kul att få se er live någon gång.

Tveka inte att gå fram till en glad kille med en matchtröja med nr 65 på och Selander på ryggen som står och skriker på sitt lag.

Vet ni det att Werna har eller vid denna tid har haft en sportkåk i grannbyn!. (Vemhån)

Werna var en man hatade under slutspelet -99
han spelade tufft och brutalt och med mördarblick och efter varenda byte så tryckte han upp hjälmen mot bakhuvudet.

En spelare som alla skulle vilja ha i sitt lag.
Kommentera

westerlind: Jag gråter inte direkt över den förlorade pinnen. Ska kanske fila på en limerick till imorgon. Jag råder dig att göra nåt liknande. Väntar på ny julpoesi. Helst i samma klass som förra gången :)

Nu så ska jag... zzzZz zZZz zZZ zzzZZ zZz zzz
Kommentera

samjo: Tråkigt, jag som såg fram emot din ödesmättade poesi.
Kommentera

westerlind: Okej då. Bara för din skull då westerlind...

Brynäs är ett häftigt gäng
ändå åkte dom på däng
Staffan var en stalledräng
Nu så ska jag gå i säng
Kommentera

westerlind: hm.. från Sollefteå
då är han säkert portad fron Orren!
Kommentera

« · 169695 · »