1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507114 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Brynäs, 6 januari 2005

« · 483306 Till forumet

Sv: MoDo - Brynäs, 6 januari 2005
Salle:

Jag är ganska övertygad om att tredje målet inte styrde på någon. Nä, nu får de nog ge Zakke chansen i nästa match! Eller se till så att Salo sover bättre på nätterna, så han slipper stå och göra det på arbetstid.
Kommentera

Salle: nej men man fick se höjdpunkter ;)

och för de andra om vi vill vinna matcher o göra ett bra försök att vinna SM som ja hoppas alla vill så kmr inte de hålla med denna Salo... de skulle vara att han kmr på att han är så dålig o skärper sej så skulle de kunna ordna sej.. ja är rätt less på att folk inte klagar på han o säger att de är backarnas fel... med en sån målvakt har man ingen chans!
Kommentera

lindberg: Kupan och Johansson var änglar idag om man jämför med Casselståhl och Wahlberg som tolkade runt mer än vad dom själva skrinnade på isen... :-)
Kommentera

MoDo-PATTE: Nej Salo var inte bra (och det kan jag nog säga att AM tyckte också). Det AM undrade och påpekade var hur du kunnat se matchen och hunnit till Sundsvall för att skriva detta. Såg du matchen?

Sen att Salo slarvade in det andra målet och troligen ev det tredje (kan ha styrt på nån) kan du ha rätt i.
Kommentera

Haha. Selander ringde och sa "Foppa är ju världens sämsta spelare, och ni tog poäng bara för att ni hade domaren på er sida". Eller, ja, det var kontentan av det han sa. Undrar hur full han var när han såg matchen, egentligen?

När Porslin åkte ut mot slutet av matchen trodde jag att Vinnerborg äntligen hade insett att det finns något som heter hakning, någon mer som trodde det? Tji fick man ju i alla fall...

Jag undrar förresten varför domaren får vädja till publiken men publiken inte får möjligheten att vädja tillbaka. Jag tror nog att vi hade kunnat enas om vad vi ville vädja till domaren om. Ja, om BIF-klacken inte hade fått vara med och bestämma, förstås.
Kommentera

Salle: Därav min förvirring ... trodde ett kort ögonblick att våra allsvenska backar m Kupan & Johansson i spetsen skulle ha spelat en match utan att klänga sig fast på motståndarna.. ;-)
Kommentera

AM: men vafan å.. kom inte o säg att Salo har varit bra nu! de e ju fan pinsamt o se när han lyckas fixa in puckar imål som ä knatte fan tar =/
Kommentera

lindberg: Du missade den sista meningen i Friscos inlägg så jag klistrar in den igen...

Eller hur var det nu?
Kommentera

lindberg: Du tillhör inte den ironiska generationen va?
Kommentera

Såg ni samma match?!

Salle: Brynäs skall dock tacka sin lyckliga stjärna att Winnerborg visade sin bedrövliga klass. Har inte sett så mycket hakningar sen Brynäs var här senast tror jag.
Frisco: Som vanligt när Brynäs är på besök så är det härlig hockey utan hakningar och fasthållningar
Kommentera

Salle: Näne, jag är hos mor o far i väntan på en varm bil o mindre kö.
Fläkten har pajat så bilköer gillar jag inte...
Kommentera

AM: Har du verkligen hunnit med till Bjästa själv då? Eller smet du iväg före slutsignalen.
Kommentera

Huge: Tyvärr har Westerlind en poäng. Som MoDo spelade i 1:a & 2:a så förtjänade dom inte nån. Att dom sedan lyckas kämpa till sig 2 mål i 3:e var väl bara på tiden.

Brynäs skall dock tacka sin lyckliga stjärna att Winnerborg visade sin bedrövliga klass. Har inte sett så mycket hakningar sen Brynäs var här senast tror jag. ;-)

Kommentera

MoDo-PATTE: Du måste vara snabb som har hunnit se matchen och sen kommit hem till sundsvall redan...
Kommentera

Frisco: Snackade just med Westerlind på en batteritrött mobil. Satt i bilkön från Kempehallen och lät för övrigt ganska nöjd.
Tyckte dock att ni hade lite tur idag som bärgade en pinne... ;-))
Kommentera

Frisco: aa men den borde han kunna sätta.. o inte fan blire bättre med en nolla i buren... bort med Salo !!
Kommentera

Friscos kommentar om matchen: Som vanligt när Brynäs är på besök så är det härlig hockey utan hakningar och fasthållningar. Domare Winnerborg blåste dock utvisning för de hakningar/fasthållningar som skedde. Han var även rättvis åt båda håll. 3-3, ett rättvist resultat.

Eller hur var det nu?
Kommentera

audiblegiraffe: Nope. Det var räddning av Honken.
Kommentera

Ve och elände. 3-3 mot ett gäng som knappt har tre femmor. Visserligen har MODO knappt några backar. Men ändå.....
Kommentera

Deas: Missad straff.....
Kommentera

1-3 säger pappa efter att jag från soffan guidat in han på swehockey. Jämmer och elände...men inte nu längre, 3-3! Bra MoDo, sätt segerpucken nu med.
Kommentera

Brithén kom tillbaka...
Kommentera

Pirro kom tillbaka.....
Kommentera

audiblegiraffe: haha! Och där kommer första schablet. 0-1 Micke Lind!
Kommentera

Nu ska det bli intressant och se hur MODO tabbar sig mot Brynäs och det enda Kent gör åt saken är att skylla allt på försvarsspelet.
Kommentera

Frisco:

Vilket öde, i Härnösand av alla ställen. (Staden där de inte vet hur man gör för att hålla gångvägar fria från snö på vintrarna.)
Kommentera

När Jesus klev på bussen i Härnösand då frös bomsarna till is.

Brooklyn Tigers buss har havererat i Härnösand.
Kommentera

Lumber Jack: Ja byter båda ner sej måste det vara riktigt uselt helt enkelt.
Kommentera

Frisco: Just ja, Jan Sandström var ju linjedomare uppe i Coop. Undrar om det var därför som Foppa fick två minuter mer än Sandström?
Kommentera

Dragan 2k: Hur vi än gör byter båda ner sig (hur nu detta är möjligt)
Kommentera

Frisco: Jaså ni fick Vinnerborg. Vi fick Rådbjer. Vad sägs om ett byte?
Kommentera

VINNERBORG, Marcus SANDSTRÖM, Jan
ANDERSSON, Åke
Kommentera

Frisco:

Man tackar. Från Arlanda kan rapporteras att allt är jävligt dött, vilket jag nyss kom fram till nog beror på att det är Trettondagsafton idag. De har också, sedan jag var här sist, passat på att bygga om matstället innanför säkerhetskontrollen till ett O'Learys. Alltid lika intressant när saker inte är som man förväntar sig...

Snart flyg igen, hurra.
Kommentera

knaskamilla: Välkommen tillbaka från den fiskstinkande staden på baksidan.
Kommentera

Frisco:

Oroa dig inte. Jag är back in town imorgon, och MoDo vinner därmed igen. Tjoho!
Kommentera

MoDo - Brynäs, 6 januari 2005
Inför match
MODO Hockey - Brynäs
Kempehallen
2005-01-06, kl 16:00

Matchinformation »

Kommentar
Kent Forsberg: Brynäs får sota för det här!

MODO Hockeys svit av matcher utan förlust blev fyra. Förlust i Luleå i tisdags och en svag insats helhetsmässigt. Något som gjorde coachen Kent Forsberg mycket besviken.

- Det var en mycket svag insats överlag från vår sida, helt klart, säger Forsberg.

Det så säkra försvarsspelet vi haft ett tag var nu som bortblåst.
MODO-coachen vill ha ett spel mera rakt på mål och mera avslut överhuvudtaget.
- Bara två skott i slutperioden då vi skulle gå ut och vända matchen är förstås hur skralt som helst.

För nio dagar sedan handlade det om Brynäs i Kempehallen. Då vann MODO med 6-3, nu är Brynäs gäster igen.
- Det gäller för oss att vara fokuserade på uppgiften, säger Kent. Vi måste visa tålamod och framförallt vara beredd göra det skitjobb som krävs. Nu måste vi bara ta revansch för den svaga insatsen i Luleå och då är det bara tre poäng som gäller mot Brynäs.

MODO fick vara skadefria bara inför en enda match. I Luleå senast bröt backen Pierre Hedin underarmen och gipsades. Han blir borta i uppemot två månader.
- Hur tråkigt som helst, men all heder åt unge Tobias Viklund som ersatte och gjorde en ny bra match.

Noterbart om laget
Pierre Hedin (bruten arm) ur spel, liksom förstås tidigare långtidsskadade backen Lars Jansson (knä).

Målvakter:
30 Mikael Zajkowski,
35 Tommy Salo.

Backpar:
3 Mattias Timander,
7 Jesper Damgaard

2 Bryan Muir,
32 Tobias Viklund

5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström.

Forwards:
13 Mattias Weinhandl,
39 Per Svartvadet,
21 Peter Forsberg

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
15 Andreas Salomonsson

27 Alexander Steen,
40 Magnus Gästrin,
58 Dan Hinote

18 Peter Öberg,
4 Jan Öberg,
26 Mattias Wennerberg

22 Joakim Lindström,
17 Fredrik Warg,
29 Morten Green.

Det definitiva laget tas inte ut förrän efter träningen onsdag eftermiddag och matchvärmningen på torsdag.
Kommentera

« · 483306